Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@11:35:41 GMT

واکنش طالبان به انفجار کابل

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۳۲۴۳

واکنش طالبان به انفجار کابل

خبرگزاری مهر: «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان امروز شنبه در واکنش به انفجار در مراسم نماز جمعه در مسجد «حاجی بخشی» واقع در شهر کابل، این حادثه را محکوم کرد.

سخنگوی طالبان در پیامی توییتری این حادثه را «وحشیانه» توصیف کرد.

بر اثر وقوع انفجار در مراسم نماز جمعه در پایتخت افغانستان، ۱۲ نفر شهید و ۲۰ تَن زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام خبرگزاری شینهوا، این انفجار در مسجدی در شهرستان «شکردره» در شهر کابل پایتخت افغانستان روی داده است.

فردوس فرامرز سخنگوی فرماندهی پلیس کابل در این خصوص گفت که این رویداد حوالی ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه بعد از ظهر امروز در مسجد «حاجی بخشی» در منطقه قلعه مرادبیگ شهرستان شکردره حین برگزاری نماز جمعه روی داده است.

گفتنی است طالبان و دولت افغانستان با اجرای آتش بس ۳ روزه به مناسبت عید سعید فطر توافق کرده‌اند.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: طالبان انفجار کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار پرنده فروشان کابل (عکس)

بازار «مندوی» کابل، یکی از بازارهای معروف در پایتخت افعانستان به شمار می‌رود که در گذشته به نام خوابگاه گذری یاد می‌شد اما اکنون یکی از پر شورترین و پر ازدحام ترین بازارهای پایتخت به شمار می‌رود. یکی از بخش های این بازار بزرگ که در آن همه چیز را می‌توان پیدا کرد سرای فروش پرنده یا کوچه کاه فروشی است.   کوچه کاه فروشی،که در قدیم محلی برای عرضه کاه و علوفه‌ بوده، اکنون سرشار از زمزمه‌ پرندگان زیبا و خوش‌آواز داخلی و خارجی است. کبوترهای زیبا و سفال‌های زینتی نیز در این کوچه به فروش می‌رسد و انواع خوراک‌های سنتی افغان، مانند شش کباب، چای نکی و شوربای پاچه، در آن محله پخت و پز و ارائه می‌شود و علاقه‌مندان ویژه خود را دارد.   کوچه کاه فروشی کابل، شاید تنها مکان تاریخی در این شهر است که از دود و آتش جنگ‌های داخلی مصون بوده، و ویژگی‌های تاریخی آن، همچنان دست نخورده باقی مانده است.     عکس ها: ایرنا / مهران بی‌پروا  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اخراج اجباری پناهجویان با مدرک روابط با کابل را تیره می‌کند
  • نماز جمعه فلسطینی‌ها در مسجد ویران شده شهر رفح
  • داعش مسئولیت انفجار شب گذشته در کابل را برعهده گرفت
  • بازار پرنده فروشان کابل (عکس)
  • طالبان: آماده همکاری با «او.آی.سی» در قضیه فلسطین هستیم
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • چهار کشته و زخمی در انفجار غرب شهر کابل
  • انفجار در کابل با یک شهید و سه زخمی
  • انفجار یک خودرو در غرب کابل