Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@20:55:05 GMT

۱۳ هکتار از مزارع گندم و کلزا در گیلانغرب طعمه حریق شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۴۰۰۷

۱۳ هکتار از مزارع گندم و کلزا در گیلانغرب طعمه حریق شد

سعید حیدر پور عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان این آتش سوزی ۱۳ هکتار از مزارع گندم محدوده روستای گراویان شامل پنج هکتار کلزا و هشت هکتار گندم در آتش سوخت که حریق ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه آغاز و در ساعت ۱۹ امروز جمعه مهار شد.

 وی اظهار داشت: این آتش سوزی در مجموع ۳۶۰ میلیون تومان خسارت به مزارع کشاورزی وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: تلاش دستگاه های امدادی و ستاد مدیریت بحران شهرستان در جریان این آتش سوزی باعث شد که آتش مهار شود و به دیگر مزارع سرایت نکند.

حیدرپور ادامه داد: علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده و در دست بررسی است و این اولین آتش سوزی از ابتدای امسال است.

وی گفت: برداشت گندم از سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع گندم این شهرستان آغاز شده که پیش بینی می شود امسال ۳۴هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود که نسبت به سال قبل  از ۲۷ درصد کاهش  تولید به لحاظ کاهش شدید نزولات آسمانی در سطح شهرستان دارد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت و ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ و ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان ۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.

برچسب‌ها گیلانغرب گندم آتش سوزی کشاورزی مدیریت بحران اراضی کشاورزی کلزا خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلانغرب گندم آتش سوزی گیلانغرب گندم آتش سوزی کشاورزی مدیریت بحران اراضی کشاورزی کلزا خسارت مالی اخبار کنکور آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  

جمال صالح زاده فرماندار شادگان با بیان اینکه کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان شهرستان در ۳ مرکز دهستان حسینی ، آبشار و دارخوین انجام می شود، گفت: برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار مزارع در شهرستان از تاریخ ۲۵ فروردین ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

ا‌و به مشکلات حمل و نقل گندم اشاره کرد و افزود: با مدیریت مجموعه های دست اندرکار با انعقاد جلسات مختلف و بازدیدها و بازرسی هایی که از سوی فرمانداری ، جهاد کشاورزی ، اداره غله و تعاون روستایی انجام شد در صدد رفع موانع حمل و نقل در مراکز خرید تضمینی گندم هستند.

فرماندار شادگان گفت: امیدواریم پایان برداشت پایان سال زراعی پاییزه با خرید تضمینی که در سطح مراکز شهرستان انجام می شود در سطح شهرستان برداشت قابل توجهی صورت بگیرد و در آینده نزدیک شاهد جشن پایان برداشت گندم سال زارعی باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل