Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با شدت گرفتن خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، جنبش «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» خواستار افزایش فشارهای اقتصادی علیه این رژیم شده است.

بمباران رژیم صهیونیستی در غزه از چهارشنبه شدت گرفته و جنگنده‌های این رژیم مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت، ساختمان پلیس و برخی مناطق مسکونی را بمباران کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده از زمان آغاز این عملیات در روز دوشنبه دست‌کم ۱۲۲ فلسطینی از جمله ۳۱ کودک به شهادت رسیده‌اند. نزدیک به ۹۰۰ نفر هم بر اثر این حملات زخمی شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده از روز دوشنبه نزدیک به ۱۵۰۰ راکت از غزه به سمت مواضع مختلف این رژیم شلیک شده و دست‌کم هفت صهیونیست کشته شده‌اند.

جنبش تحریم رژیم صهیونیستی از مردم در سراسر دنیا خواسته با اجتناب از خرید کالاهای متعلق به شرکت‌های اسرائیلی که شریک جنایات رژیم صهیونیستی هستند فشارهای اقتصادی بر این رژیم را افزایش دهند.

در بیانیه این جنبش آمده است: «در حال حاضر اجماع فزاینده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه اسرائیل همانند آفریقای جنوبی درگذشته یک رژیم آپارتاید است و باید با تحریم‌ها، بایکوت و منع سرمایه‌گذاری مواجه شود.»

جنبش بایکوت، منع سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل در سال ۲۰۰۵ توسط گروهی از فلسطینی‌ها با هدف حمایت از مردم فلسطین و فشار بر رژیم صهیونیستی شکل گرفت. 

طبق گزارش الجزیره، این جنبش ۵ راهکار به مردم دنیا برای اتمام اشغالگری رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده است

برخی از اقداماتی که این جنبش پیشنهاد داده عبارتند از: درخواست برای تحریم نظامی اسرائیل، بسیج سازمان‌های محلی برای قطع رابطه با اسرائیل و شرکت‌هایی که به اشغال فلسطین کمک می‌کنند، تحریم محصولات و خدمات این شرکت‌ها، مجاب کردن سرمایه‌گذاران بین‌المللی به اجتناب از سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها و لغو تمامی ارتباطات تحصیلی، فرهنگی و ورزشی با رژیم صهیونیستی. 

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین تحریم اسرائیل غزه رژیم صهیونیستی سرمایه گذاری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۴۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

عفو بین‌الملل اعلام کرد تحقیقات این سازمان نشان می‌دهد که نظامیان صهیونیست «با استفاده از مهمات ساخت آمریکا» علیه مردم فلسطین در نوار غزه مرتکب جنایات جنگی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، پل اوبراین، مدیر عفو بین‌الملل در پستی در ایکس نوشت: به همین دلیل ما از آمریکا می‌خواهیم که ارسال سلاح برای جنایات جنگی را متوقف کند.

 اوبراین از ۳۷ عضو کنگره که به لایحه ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی رای منفی دادند تشکر کرد.

در گزارش آناتولی آمده است: سنای آمریکا روز سه شنبه بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد. مجلس این لایحه را با ۸۰ رای موافق در مقابل ۱۹ رای مثبت به تصویب رساند و آن را برای امضای رئیس جمهور جو بایدن فرستاد.

عفو بین‌الملل در گزارش خود اعلام کرده است که گزارش‌ها نشان می‌دهد «شواهد جنایات جنگی همچنان در حال افزایش است، زیرا دولت اسرائیل قوانین بین‌المللی در غزه را به سخره می‌گیرد».

این گزارش به استفاده «گستاخانه» واشنگتن از وتوی خود برای فلج کردن شورای امنیت سازمان ملل در صدور قطعنامه ضروری برای آتش‌بس و ارسال مهمات به رژیم صهیونیستی که برای ارتکاب جنایات جنگی استفاده شده، اشاره کرده است.

در این گزارش آمده است: کشورهای اروپایی مانند انگلیس و آلمان با توجه به اعتراضات آنها نسبت به اقدامات روسیه در اوکراین ، در حالی که به طور همزمان اقدامات مقامات اسرائیلی و آمریکایی را در این درگیری تایید می‌کنند،  استاندارد دوگانه‌ای را بکار گرفته‌اند.

انی‌یس کالامار، دبیرکل این سازمان، گفت: شکست گیج‌کننده جامعه بین‌المللی در حفاظت از هزاران غیرنظامی - که درصد وحشتناکی از آنها کودک هستند - در نوار غزه اشغالی، به وضوح نشان می‌دهد که همان نهادهایی که خودشان برای حمایت از غیرنظامیان و حقوق بشر بنا نهاده‌اند دیگر برای این هدف مناسب نیستند.

کالامار تأکید کرد: آنچه در سال ۲۰۲۳ دیدیم تأیید می‌کند که بسیاری از دولت‌های قدرتمند ارزش‌های بنیادین انسانیت و جهان‌شمولی مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر را کنار می‌گذارند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت غزه، در جریان نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، ۳۴۲۶۲ فلسطینی شهید و ۷۷۲۲۹ نفر زخمی شدند. علاوه بر این، حداقل ۷۰۰۰ نفر گمنام هستند که گمان می رود در زیر آوار خانه‌هایشان در سراسر نوار مانده‌اند. سازمان‌های فلسطینی و بین‌المللی می‌گویند که اکثر کشته‌شدگان و زخمی‌ها زنان و کودکان هستند.

حملات رژیم صهیونیستی منجر به قحطی در شمال غزه شده که منجر به کشته شدن بسیاری از فلسطینی‌ها، عمدتاً کودکان، شده است. تجاوز اسرائیل همچنین منجر به آوارگی اجباری نزدیک به دو میلیون نفر از سراسر نوار غزه شده است و اکثریت قریب به اتفاق آوارگان مجبور به ورود به شهر متراکم رفح در نزدیکی مرز با مصر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  • بیانیه شدیداللحن وزارت حقوق بشر یمن در مورد جنایات اسرائیل در غزه
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • ارتش یمن عملیات‌های خود علیه اسرائیل را افزایش می دهد