Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبرورزشی – نود و پنجمین دربی تهران میان دو تیم پرسپولیس و استقلال در چارچوب هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر امروز (جمعه) برگزار شد که محمدرضا اکبریان قضاوت این دیدار را به عهده داشت. دیداری که با جنجال داوری نیز همراه بود و در پایان بازی، این داور با تجربه مجبور شد از کارت قرمز خود نیز استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو کارشناس داوری درباره قضاوت اکبریان نظرات خود را مطرح کرده‌اند که این نظرات را در زیر می‌خوانید:

حیدر سلیمانی: در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی، به دلیل فشاری که روی اکبریان بود، تمرکز لازم را نداشت، دچار استرس شد و در دقیقه ۳ مسابقه به ادامه بازی دستور داد، در حالی که وحید امیری پای مهدی قایدی را لگد کرد. لگد کردن در قوانین بازی پیش‌بینی شده، اما داوران دربی این موارد را کمتر خطا می‌بینند. با این حال اگر قانون را ببینیم، این اتفاق خطا و پنالتی بود. در واقع داور باید برای استقلال پنالتی می‌گرفت.

در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی، چند خطای اشتباه نیز از سوی اکبریان اعلام شد که نتیجه همان نداشتن تمرکز و استرس بالا بود، اما در ادامه بازی را تحت کنترل قرار گرفت، اما سوت‌های زیادی زد که این سوت‌ها روی اعصاب بازیکنان می‌رود. دقیقه ۴۵ هم وریا غفوری با دست به صورت مهدی ترابی زد که خطا بود، هرچند نیازی به کارت نداشت و این خطا هم از چشم داور دور ماند.

در نیمه دوم اکبریان قضاوت خوبی داشت و مسلط‌تر از نیمه اول بود. در مجموعه یکی دو صحنه بود که گل پرسپولیس در دقیقه ۵۵ در شرایط سالم به ثمر رسید و آفساید نبود و این تصمیم کاملاً درست بود. همچنین بازیکنان استقلال در دقیقه ۸۲ معتقد بودند توپ از خط دروازه پرسپولیس عبور کرده، اما در صحنه آهسته مشخص شد که توپ از خط دورازه عبور نکرده است.

در وقت‌های اضافه بازی هم تنشی بین بازیکنان ایجاد شد. داور به درستی خطا اعلام کرد و به درستی هم می‌خواست به نادری کارت زرد بدهد، اما نمی‌دانم چه اتفاقاتی باعث شد درگیری ایجاد شود و داور به بازیکن پرسپولیس کارت قرمز نشان داد. دلیل اخراج او می‌تواند استفاده از الفاظ نامناسب یا موارد دیگری باشد که چون مشخص نشد، باید گزارش داور را دید.

محسن ترکی: داور در ۲۰ دقیقه شروع بازی تحت تأثیر بود و خیلی تسلط نداشت، اما نیمه دوم به بازی مسلط شد و قضاوت بی‌نقصی انجام داد. درباره اتفاق دقیقه ۳ مسابقه و صحنه‌ای که روی مهدی قایدی رقم خورد، اگر انتخابات فدراسیون فوتبال سه ماه عقب افتاده بود، یک داور پشت دروازه داشتیم که آن صحنه را پنالتی اعلام کند. کمک داور هم می‌توانست صحنه را به سختی ببیند، اما اگر داور پشت دروازه بود، حتماً این صحنه را دیده بود. برای داور هم صحنه سختی بود و در شروع بازی داور هنوز مسلط به بازی نبود، اما این صحنه خطای پنالتی بود که از دید داور پنهان ماند.

در دقیقه ۴۵ که وریا غفوری با دست به صورت مهدی ترابی ضربه زد، می‌توانست کارت زرد بگیرد و این خطا نیز از چشم داور مسابقه دور ماند. در شروع نیمه دوم توپ به سر فرشاد فرجی برخورد کرد و توپ برخوردی به دست نداشت که اگر داشت، پنالتی بود. کارت زرد وحید امیری با خطا روی مهدی‌پور نیز به درستی صورت گرفت. در دقیقه ۸۲ بازیکن پرسپولیس توپ را از روی خط بازگرداند و توپ از خط عبور نکرده بود. در صحنه پایانی بازی هم محمد نادری به قصد ضربه زدن روی بازیکن پرسپولیس خطا کرد که اخطار درست بود. درگیری‌های پایان بازی نیز مشخص نبود که چه اتفاقی رخ داد که بخواهیم قضاوتی روی آن داشته باشیم.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پرسپولیس استقلال محمدرضا اکبریان استقلال اشتباهات داوری پرسپولیس خبر ویژه دربی شهرآورد محمدرضا اکبریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۵۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حسین عسگری درباره قضاوت علی‌اصغر مومنی در دیدار صنعت نفت - پرسپولیس اظهار داشت: بازی صحنه خاصی نداشت. ضمن اینکه بازی هم از سرعت بالایی برخوردار نبود و به همین خاطر کار داور راحت بود. در مجموع قضاوت داور خوب بود و تصمیم اشتباهی هم گرفته نشد.

به گزارش تسنیم، وی افزود: من به داور توصیه می‌کنم که اضافه وزنش را کم کند. همیشه بازی‌ها اینطور تمام نمی‌شود. اگر بازی سرعت پیدا می‌کرد و مثلاً پاس‌های 60، 70 متری می‌دادند و ضدحملات سریع زده می‌شد، مطمئن باشید داور به مشکل می‌خورد. هر چند در این بازی هم داور بعضی صحنه‌ها را در فاصله 25 متری تصمیم می‌گرفت. گاهی صحنه‌ها پیچیده است و باید داور بهترین زاویه و فاصله مناسب داشته باشد، قطعاً این داور با اضافه وزن در آن زمان به مشکل می‌خورد.

کارشناس داوری کشورمان درباره صحنه پنالتی پرسپولیس تصریح کرد: پنالتی درست بود. منتهی این صحنه‌ها به خاطر عدم آگاهی بازیکنان از داوری اتفاق می‌افتد. بازیکن هرچند پشت به توپ بود ولی دستش کاملاً غیرطبیعی بود.

عسگری درباره گل اول پرسپولیس و اعتراض نفتی‌ها به خطای اسماعیلی‌فر روی بازیکن نفت، گفت: گل اول پرسپولیس کاملاً صحیح بود، بازیکن صنعت نفت خودش می‌خواست مانع از حرکت بازیکن پرسپولیس شود که لیز خورد و به زمین افتاد.

وی گفت: در دقیقه 12 هم پرسپولیس یک گل زد که کمک داور آن را به درستی آفساید اعلام کرد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896854

دیگر خبرها

  • مدافع شمس آذر باید اخراج می‌شد/ پنالتی استقلال درست بود
  • کارشناسی داوری دو تصمیم جنجالی وحید کاظمی!
  • مدافع شمس آذر باید اخراج می شد/ پنالتی استقلال درست بود
  • کارشناسی داوری استقلال و شمس آذر؛ پنالتی استقلال درست بود؟
  • کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر + فیلم
  • دیدگاه کارشناسان داوری در مورد پنالتی مشکوک استقلال
  • کارشناس پنالتی جنجالی استقلال : داور خیلی مشکوک قضاوت می کند
  • فنایی درباره پنالتی جنجالی استقلال : داور خیلی مشکوک قضاوت می کند
  • پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس
  • پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟