Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-19@06:58:00 GMT

چه ساعتی از شب نباید غذا خورد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۶۱۶۸

به گزارش جام جم آنلاین، یکی از سوالات بسیار رایجی که در زمینه رژیم غذایی وجود دارد این است که افراد برای دلایل مختلفی مانند کاهش وزن یا عملکرد بهتر بدن در چه ساعتی در شب باید به طور کلی خوردن مواد غذایی را متوقف کنند.

مانند بسیاری از سوالات رایج درباره تغذیه، این سوال هم پاسخ قطعی و روشنی ندارد. تحقیقات متعددی که در این زمینه انجام شده لزوماً به پاسخ مشخص نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از دلایلی که نمی‌توان در این باره پاسخی روشن داد این است که افراد مختلف از سبک متفاوت زندگی بهره می‌گیرند. با این حال، به طور عمومی باید زمانی به بدنتان برای هضم غذا پیش از خواب اختصاص بدهید.

پاملا نیزویچ، یک متخصص تغذیه در این باره می‌گوید: یک توصیه کلی در این باره این است که باید دو ساعت پیش از به بستر رفتن خوردن غذا را متوقف کنید. با این کار بدن به میزان کافی زمان برای هضم غذا دارد همچنین طی این مدت بخشی از انرژی حاصله از آنچه خورده اید، مصرف می‌کنید. با این حال، اگر پیش از خوابیدن احساس گرسنگی می‌کنید، باید به این ندا پاسخ داده و غذا بخورید.

در طول روز انتخاب زمانی که باید غذا بخورید راحت‌تر است. این موضوع ارتباط مستقیمی با فعالیت‌های روزانه شما و برای مثال ورزش کردن دارد. مثلاً اگر عادت به انجام ورزش صبحگاهی دارید باید وعده اصلی غذایی خود را در وعده صبحانه میل کنید تا انرژی کافی برای ورزش کردن و تامین انرژی بدن در دسترس داشته باشد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که در اواخر روز و در هنگام شب ورزش می‌کنید، باید وعده غذایی اصلی خود را به شام انتقال دهید یا دستکم تنقلات مفیدی مانند میوه و آجیل پس از ورزش کردن میل کنید.

اگر از جمله افرادی هستید که به دنبال کاهش وزن هستند باید بدانید خوردن غذا در وعده شام لزوماً باعث ایجاد چاقی نمی‌شود. تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۳ از سوی دانشمندان آمریکایی انجام شد هیچ ارتباطی میان خوردن غذا پس از ساعت ۵ عصر و افزایش وزن نشان نداده است. پیشتر نیز یک تحقیقات در زمینه چاقی چنین نتیجه‌ای را نشان داده بود.

چه ساعتی از شب باید خوردن غذا را متوقف کنیم؟

در این میان، افرادی که شب کار هستند یا از سندرم شب خواری (Night Eating Syndrome) رنج می‌برند شرایط متفاوتی دارند.

سندرم شب خواری یک اختلال تغذیه است و به حالتی اطلاق می‌شود که با پرخوری در طول شب همراه است. این افراد در هنگام خواب غذای زیادی می‌خورند یا اینکه نیمه شب از خواب برخاسته و دوباره غذا تناول می‌کنند. در این حالت، فرد به دلیل خوردن غذا در شب دچار مشکلات خواب می‌شود.

افراد شب کار و نیز مبتلا به سندرم شب خواری به دلیل آنکه بخش اعظم انرژی مورد نیاز خود را در شب دریافت می‌کنند غالباً از اختلالات خواب و یا استرس‌های شغل رنج می‌برند. این موضوع ارتباط مستقیمی با سبک زندگی آن‌ها دارد.

در پایان باید تاکید داشت انتخاب یک رژیم غذایی سالم ارتباط مستقیمی با سبک زندگی شما دارد.

متخصصان تغذیه می‌توانند براساس سبک زندگی افراد، رژیم غذایی مناسب را تجویز کنند.

منبع:برنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کاهش وزن تغذیه مواد غذایی گرسنگی تنقلات میوه آجیل چاقی شب خواری اختلال تغذیه خواب خوردن غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۶۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک فلسطینی: خوردن برنج برای ما آرزو شده است

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری شهاب، یک کودک فلسطینی گفت: خوردن برنج برای ما به آرزو تبدیل شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دختر بچه فلسطینی گفت: سلام علیکم و رحمه الله و برکاته اسم من نور است ما در اردوگاه جبالیا زندگی می‌کردیم. اینجا به سمت مدرسه آمدیم تا شاید لقمه نانی پیدا کنیم تا بخوریم. آرزو داریم برنج بخوریم. در زمانی که خیر و برکت بود غذا‌های خوشمزه می‌خوردیم.

ببینید به کجا ما را رساندند که آرزو می‌کنیم آرد داشته باشیم. آرد بسیار گران است و هیچ غذایی وجود ندارد ما دوست داریم برنج بخوریم، اما نمی‌توانیم تهیه کنیم هیچ چیز وجود ندارد. خداوند انتقام ما را از ظالمان بگیرد!

دیگر خبرها

  • ۹ عادت‌ معمولی که شما را چاق می‌کند
  • کودک فلسطینی: خوردن برنج برای ما آرزو شده است
  • توقیف ساعتی و روزانه بیش از ۴۵۰ دستگاه خودرو در محور‌های شمال کرمان
  • تغییر فصل در بدن با چه سردرد هایی همراه است؟
  • روزه‌داران مبتلا به رفلاکس وعده‌غذایی سنگین نخورند
  • خوردن این غذا‌ها در افطار و سحر ممنوع
  • این نوع سردرد خبر از تغییر فصل می‌دهد
  • نشانه‌های سردرد‌های ناشی از تغییر فصل را بشناسید/ چه باید کرد؟
  • قبل از ورزش غذا بخوریم یا بعد از ورزش؟
  • درآمد قاچاقچیان سوخت ساعتی ۱۰ میلیارد تومان!/ رکورد مصرف بنزین اسفندماه شکسته شد