Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایون سامه یح نجف آبادی گفت: حتی اگر پزشکی در دفترچه بیمه دارو یا خدمات آزمایشگاهی ننویسد و از این کار امتناع ورزد، همان سربرگ پزشک که به صورت آزاد نسخه می‌نویسد برای بیمه کافیست.

به گزارش برنا؛ بنابر اظهارات مخاطبین خبرگزاری برنا برخی از پزشکان برای ویزیت از قبول بیمه‌های درمانی سرباز می‌زنند و همین باعث می‌شود هزینه‌های پرداختی مردم در این وضعیت اقتصادی موجود که تحت تاثیر پاندمی کروناست، افزایش پیدا کند اما این درحالیست که طرح تحول سلامت با این هدف اجرا شد تا با کاهش پرداختی‌ها از جیب مردم، اقدامات مناسب در راستای ارتقای سلامت عمومی جامعه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته جالب اینجاست وقتی از حسین کرمانپور، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی کشور پرسیدیم چرا پزشکان از قبول بیمه سرباز می‌زنند؟ گفت: «پزشکان در پذیرش یا عدم پذیرش بیمه‌های پایه آزاد هستند.»

همایون سامه یح نجف آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به سرباز زدن برخی پزشکان از قبول بیمه گفت: تمام کسانی که بیمه هستند و به مراکز طرف قرارداد بیمه خود از جمله داروخانه، آزمایشگاه، فیزیوتراپی و... مراجعه می‌کنند، می‌توانند با بیمه؛ دارو و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

او افزود: حتی اگر پزشکی در دفترچه بیمه دارو یا خدمات آزمایشگاهی ننویسد و از این کار امتناع ورزد، همان سربرگ پزشک که به صورت آزاد نسخه می‌نویسد برای بیمه کافیست و فرد می‌تواند همان نسخه آزاد را ارائه دهد و هزینه‌اش را دریافت کند.

سامه یح نجف آبادی تصریح کرد: طبق قانون، حتی اگر پزشک نسخه را در دفترچه بیمه ننویسد باید سه مورد یعنی نام و نام خانوادگی بیمار، تاریخ و کدملی را در نسخه آزاد یادداشت و مهر و امضا کند وگرنه تخلف محسوب می‌شود بنابراین مردم از اینکه پزشکی بگوید بیمه قبول نمی‌کنم و در سربرگ آزاد نسخه می‌نویسم، نگران نباشند چرا که همان نسخه آزاد نیز برای بیمه دارای اعتبار است.

//انتهای پیام: 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سلامت جامعه روابط عمومی و امور بین الملل نظام پزشکی کمیسیون بهداشت و درمان دارو پزشک تامین اجتماعی کمیسیون بهداشت و درمان نظام پزشکی بیمه خدمات درمانی دفترچه بیمه برای بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی