Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-اهالی روستای "بورک" از توابع دهستان محروم سیلاب و کلوار شهرستان مارگون در برزخ عشایر بودن و یا روستایی از کمبود آب آشامیدنی رنج می‌برند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج ، روستای بورک با بیش از 30 خانوار در 150 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که به دلیل نبود شبکه آب شرب مجبور بوده ساعت‌ها مسیر پر پیچ و خم، صخره‌ای و سخت گذر تا چاه آب را روزانه در رفت و آمد، باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهستان سیلاب و کلوار با 22 روستا و جمعیتی افزون‌بر 540 خانوار در نقطه صفر مرزی با استان چهارمحال و بختیاری واقع شده که فقر و بیکاری در این منطقه بیداد می‌کند و بسیاری از این خانواده‌ها تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

روستای بورک سیلاب و کلوار که شغل اکثر اهالی آن دامداری است این روزها باید برای تامین آب شرب مورد نیاز مسیر رسیدن به چاه آب را ساعت‌ها در رفت و آمد باشند در حالی که از ظاهر امر پیداست امکان غیر بهداشتی بودن آب این چاه دور از انتظار نیست.

حسینی از اهالی روستای کلوار می‌گوید: کار زنان و دختران این روستا کولبری آب شده زیرا مهترین فعالیت آنان رفتن به چاه آب و پر کردن دبه‌های 20 لیتری از آب بوده که برخی نیز این دبه‌ها را بر روی دوش گرفته و به خانه می‌آورند.

آرمین رئیس آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد می‌گوید: در روستای بورک‌ها شبکه لوله کشی آب داریم و تحت پوششن هستند و نباید در این زمینه مشکلی داشته باشیم.

کمبود آب اصلی ترین مشکل عشایر شهرستان چرداول/سهمیه آب شرب عشایر استان ایلام 10 روز یک‌ بار تامین می‌شود«تصفیه و بازچرخانی فاضلاب»؛ راهکاری کوتاه‌مدت رفع کمبود آب صنایع استان سمنان است

فض الله آذرفر مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به تسنیم گفت: بورک روستا بوده و دارای دهیار و کد روستایی می‌باشند و هیچ کدام به عنوان عشایر ثبت نشده و فاقد دفترچه عشایری هستند.

وی با تاکید بر اینکه از لحاظ قانونی در حیطه وظایف آب و فاضلاب هستند، افزود: با این وجود اگر کمکی از ما بر بیاید باز هم کمک می‌کنیم. چاه آبی که استفاده می‌کنند باید پمپاژ شود تا بیاد بالا و انتقال یابد که آنجا برق وجود ندارد و آب نیز بصورت ثقلی سوار نمی‌شود.

آذرفر خاطرنشان کرد: تنها کاری که می شود انجام داد بهسازی چاه آب  است که دو سال قبل اداره امور عشایر برای کمک مقداری مصالح در اختیار دهیار قرار داد که متاسفانه مصالح را آنجا استفاده نکردند و به بیراهه رفت.

انتهای پیام/541/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فقر وزارت نیرو محرومیت زدایی فقر وزارت نیرو محرومیت زدایی کمبود آب چاه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، خبرگزاری صدا و سیما به دنبال درخواست مردم به این روستا رفت و شنونده مسائل و مشکلات آنان شد.

موضوعی که انجام بسیاری از خدمات اینترنتی را برای مردم این روستا مشکل کرده است. 

تامین زیرساخت ها وپوشش اینترنت در روستاها، علاوه برافزایش رفاه اجتماعی، بهره مندی روستائیان از امکانات فناورانه یکسان را هم فراهم می کند.

دسترسی آسان به اینترنت درحالی به عنوان یکی ازنیازهای اساسی مردم به شمار می‌رود که این روزها تعدادی از روستاهای مهاباد از جمله حمزه آباد از این نعمت بی نصیب هستند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کلنگ زنی دو طرح در روستا‌های کم برخوردار سیلاب کلوار
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • شستشوی مخزن آب شرب روستای خاکمردان شهرستان خوی
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری