Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@22:55:09 GMT

حقوق پرستاران افزایش پیدا می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۶۸۱۴

حقوق پرستاران افزایش پیدا می‌کند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد میرزابیگی، رییس سازمان نظام پرستاری  درباره «افزایش حقوق پرستاران»،گفت:اگر بگوییم که فقط حقوق پرستاران افزایش پیدا کرده، این طور نیست.

وی ادامه داد: در طول سال گذشته یعنی اواخر 98، فصل دهم برای کارکنان نظام سلامت از جمله پرستاری اجرا شد و فصل هشتم نیز که فوق العاده ویژه بود در اواسط 99 اجرایی شد که آن نیز برای کل کارکنان نظام سلامت از جمله پرستاران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه به صورت ویژه و خاص فقط پرستاران افزایش حقوقی مستثنی از سایر کارکنان نداشتند، افزود: به خاطر همین ما بحث فوق العاده خاص، فوق العاده سختی کار و بحث طرح تمام وقتی را برای آنها دنبال می‌کنیم؛ البته نه اینکه بگوییم افزایش ویژه به آنها داده شود، بلکه حقوق شان پایمال نشود؛ مانند پایمال شدن اضافه کاری‌هایشان.

میرزابیگی متذکر شد:مثلا پرستاری 250 ساعت اضافه کار انجام می‌دهد اما سیستم اعلام می‌کند قانون بهره وری گفته که به این پرستار بیش از 80 ساعت اضافه کار ندهید؛ در نتیجه اضافه کار این پرستار را از بین می‌برند و بقیه را به آن نمی‌دهند.

وی تصریح کرد:چون قانون بهره وری امتیازات دیگری هم دارد؛ یا به خاطر برخوردهای سایر منافع بهره وری امتیازات افزایش اضافه کار را به آنها پرداخت نمی‌کنند و اینکه اصلا پرستار را از قانون بهره وری محرومش می‌کنند.

رییس سازمان نظام پرستاری ابراز داشت:می‌گویند چون تو دوست داری اضافه کارت را بگیری و از 80 ساعت بیشتر شده، پس تو از شمولیت قانون بهره وری بیرون بیا تا ما این اضافه کاری را که دادیم، پرداخت کنیم. در نتیجه ما بحث تمام وقتی را مطرح کرده و دنبال می‌کنیم.

میرزابیگی یادآور شد:مجریان قانون باید یا طرح بهره وری یا تمام وقتی را اجرا کنند. بنده اگر جای مسؤولان بودم به خاطر خدماتی که پرستاران در دوران کرونا بی محابا ارائه دادند، هر دو بحث؛ یعنی هم تمام وقتی و هم بهره وری را اجرا می‌کردم.

 وی اضافه کرد:کما اینکه الان به پزشکان به همین شکل پرداخت می‌شود. خیلی از پزشکان  فعالیت مطب‌هایشان را کم رنگ می‌کنند و در بیمارستانها کمی بیشتر از حد معمول حضور پیدا می‌کنند، طرح تمام وقتی به آنها تعلق می‌گیرد، اما به پرستاران تعلق نمی‌گیرد که ما امسال  به صورت جد پیگیر این موضوع هستیم.

پربیننده ترین انجام ۷۵درصدی همسان سازی حقوق بازنشستگان ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۴۰۰/۲/۲۳ ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۴۰۰/۲/۲۴ حد نصاب معاملات۱۴۰۰ مشخص شد / نصاب معاملات کوچک ۶۵میلیون تومان اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر انقلاب را در ۳.۵سال گذشته دیدیم / تهمت زدن و دروغ گفتن برای گدایی رای بدترین کار است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حقوق پرستاران انتخابات ۱۴۰۰ قانون بهره وری تمام وقتی اضافه کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمالی نژاد ظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری همایش معاونان عمرانی استانداری‌ها در بوشهر اظهار کرد: به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اقدامات اساسی را در دستور کار داریم و در این راستا از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: رئیس جمهور و اعضای کابینه و همه مدیران استان در کنار هم برای تحقق این هدف مهم و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی تلاش می‌کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از رصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نیمه تمام خبر داد و اضافه کرد: سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌ها راه اندازی شده است و به صورت مستمر بر پروژه‌ها نظارت می‌کند.

وی با اشاره به تکلیف شهرداری‌ها و شوراها برای تکمیل پروژه‌های غیر دولتی عمومی تصریح کرد: ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام تا پایان این دولت قابل اتمام نیست ولی متناسب با نیازسنجی اولویت‌های مردمی در استان‌ها طرح‌های نیمه تمام تکمیل خواهند شد.

جمالی‌نژاد از مولد سازی برای تأمین اعتبارات برای تکمیل پروژه‌ها خبر داد و گفت: دولت برای جذابیت بخشی در شهرهای میانی و کوچک برای جلوگیری از مهاجرت و رونق سرمایه گذاری فعالیت‌های گسترده‌ای را دارد.

وی توجه به شهرهای کوچک و میانی را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: جهش تولید نهضت ملی مسکن از مصادیق تحقق شعار سال است و باعث فعال شدن بسیاری از مشاغل می‌شود.

کد خبر 6081095

دیگر خبرها

  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • انتقاد شدید روزنامه اطلاعات از راه‌اندازی دوباره گشت ارشاد
  • تا ۵ سال آینده در کشورهای پیشرفته سیگار پیدا نمی‌شود/ دخانیات تنها صنعتی که پس از انقلاب تحریم نشد!