Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه گفت: در طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان ۲۵۳ کیلوگرم از فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی ضبط و معدوم‌سازی شد.

«سعید امیدسالاری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از تشدید نظارت بر فرآورده خام دامی توسط شبکه دامپزشکی شهرستان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: طرح نامبرده توسط دو تیم بازرسی در دو نوبت صبح و عصر برای نظارت بر مراکز تولید و عرضه انواع فرآورده‌های خام دامی از ۲۵ فروردین تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه فعال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: این بازرسی‌ها از ۳۲۲ واحد عرضه گوشت سفید، رستوران، قصابی، شیرینی فروشی و خواربارفروشی انجام شد.

امیدسالاری خاطرنشان کرد: تمامی مراکز نگهداری و عرضه انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی از قبیل مراکز توزیع و عرضه، خودروهای ویژه حمل این فرآورده‌ها، کشتارگاه دام، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی در مراکز تولید، توزیع و عرضه این فرآورده‌ها مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفت.

وی با تأکید بر این که شهروندان باید هنگام خرید فرآورده‌های بسته‌بندی به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند، افزود: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیربهداشتی فرآورده‌های خام دامی، شهروندان از خرید گوشت مرغ یا قطعات ران و سینه فاقد بسته‌بندی، گوشت قرمز فاقد مهر و برچسب مخصوص دامپزشکی خودداری کنند.

این مسئول یادآور شد: گوشت از پیش چرخ شده و یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش، تخم‌مرغ بدون نام و نشان، تاریخ تولید و انقضا و خرید محصولات لبنی از مراکز نامعتبر احتمال بیماری را افزایش داده و هنگام خرید باید به این نکات به صورت ویژه توجه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابركوه دامپزشكي ماه رمضان استانی شهرستانها فرآورده های خام دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    کارشناس مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت بوکان گفت: در جریان بازرسی از مراکز و اماکن سطح شهر پیرو تشدید اقدامات بهداشت محیطی توسط بازرسین بهداشت محیط، بیش از یک تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته شامل نوشیدنی های گازدار، نبات فاقد مشخصات بهداشتی، آبلیموهای دست ساز کپک زده و روغن های سوخته و غیر قابل مصرف در سطح عرضه شناسایی و غیر قابل مصرف تشخیص داده شد که نسبت به جمع آوری و معدوم کردن این اقلام  برابر مقررات اقدام شد.

 

مسگری  اظهار داشت: از عموم شهروندان   درخواست می شود از خرید مواد غذایی بدون مشخصات بهداشتی جدا خودداری نموده و هنگام خرید به مشخصاتی نظیر ( تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و شماره پروانه ساخت) توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه بهداشت ۱۹۰ و یا شماره تماس ۴۶۲۳۴۰۶۶-۰۴۴ مرکز فوریت سلامت محیط و کار مرکز بهداشت بوکان اعلام تا به موقع مداخلات لازم صورت پذیرد.

 

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان
  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان