Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@08:09:23 GMT

مدیریت مصرف صورت نگیرد، در مشهد خاموشی اعمال می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۶۸۷۰

مدیریت مصرف صورت نگیرد، در مشهد خاموشی اعمال می‌شود

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: در شرایط موجود با توجه به کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی در کشور، اگر نزولات جوی رخ ندهد در حدود چهار هزار مگاوات کمبود خواهیم داشت که باید مدیریت مصرف در شرایط اضطراری انجام شود. اگر مدیریت مصرف توصیه شده توسط مشترکین صورت نگیرد خاموشی اعمال می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، عباس آذری در خصوص وضعیت مصرف برق در مشهد اظهار کرد:  از حدود ۱۲ هزار مگاوات تولید نیروگاه‌های برق آبی کشور به دلیل کاهش نزولات آسمانی تاکنون میزان ۶ هزار مگاوات یعنی حدود ۵۰ درصد کاهش تولید  وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر میزان مصرف برق در کشور ۳۷ هزار مگاوات است.

وی درباره میزان مصرف برق در مشهد افزود: میزان مصرف برق در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در شرایط کرونایی یکنواخت ۲۲ درصد افزایش پیدا کرده است که اگر سیستم‌های سرمایشی وارد مدار شوند ۲۵ هزار مگاوات به این میزان مصرف اضافه خواهد شد.

معاون بهره برداری و نگهداشت شرکت توزیع برق مشهد با اشاره به «مکاتبه با کلیه ادارات و سازمان‌ها و تاکید نامه استانداری در خصوص مدیریت مصرف برق» بیان کرد: برنامه‌هایی از جمله  برگزاری مانور ۵۰ درصد کاهش مصرف برق ادارات تا قبل از پیک به ویژه ادارات تابعه زیر مجموعه وزارت نیرو، بازدید از دیزل‌های مشترکین جهت آماده به کار بودن آن‌ها در پیک مصرف و انعقاد تفاهم‌نامه و تدوین و تهیه برنامه مانور دیزل‌ها توسط مدیریت بحران شرکت توزیع برق مشهد، هماهنگی با مشترکین کشاورزی جهت مدیریت بار اضطراری در اوج پیک مصرف از جمله اقداماتی است که  برای مدیریت مصرف برق انجام شده است.

آذری ادامه داد: همچنین تماس تلفنی و مکاتبه با مشترکین صنعتی داخل شهرک‌های صنعتی و خارج آن و تعیین نوع شیفت کار آن‌ها جهت برنامه‌ریزی مربوط به کاهش مصرف  و آماده به کار بودن دیزل‌های مشترکین صنعتی، استفاده از ظرفیت‌های فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و دستورالعمل اجرایی برق امید، قرارداد با استارت آپ‌ها جهت ایجاد فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف انرژی مشترکین از جمله دیگر اقدامات در این زمینه است.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی از همکاری خوب ادارات نسبت به مدیریت مصرف برق در مشهد خبر داد و گفت: برنامه‌های تشویقی و پرداخت پاداش همکاری برای کاهش مصرف مشترکین صنعتی با توجه به تفاهم نامه‌ها و علاوه بر این برای مشترکین خانگی و تجاری نیز  از طریق استارت آپ‌ها از جمله برنامه‌های تشویقی ما برای این حسن همکاری است.

آذری تصریح کرد: در شرایط موجود با توجه به کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی اگر نزولات جوی رخ ندهد حدود ۴ هزار مگاوات کمبود خواهیم داشت که باید مدیریت مصرف در شرایط اضطراری انجام شود. اگر مدیریت مصرف توصیه شده توسط مشترکین صورت نگیرد خاموشی اعمال می‌شود. امید است که با توجه به شرایط موجود خاموشی نداشته باشیم.

وی گفت: با توجه به اینکه مصرف کنندگان برق برای دستگاه‌های رمز ارز به صورت غیرمجاز و غیرقانونی از شبکه برق استفاده می‌کنند مشمول قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از شبکه‌های برق می‌شوند که با هماهنگی نهادهای قضایی و انتظامی جمع‌آوری می‌شوند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خاموشی برق مدیریت مصرف هزار مگاوات مصرف برق میزان مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی

به گزارش همشهری آنلاین، مصطفی رجبی مشهدی گفت: علاوه بر پاداش صرفه جویی که بر قبوض اعمال می‌شد ۴۷ میلیون جایزه نظیر خودرو و لوازم خانگی برای مشترکان خانگی خوش مصرف در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۸ هزار و ۳۰۰ مگاوات برق از ابتدای دولت تا کنون به ظرفیت شبکه برق افزوده شد.

وی ادامه داد: صنایع انرژی بر مکلف به ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه بودند که کمک شایانی به شبکه برق می‌کند. همچنین در خصوص ماده ۴ صنایعی که اقدامی نکرده اند برنامه‌های تنظیم شده‌ای وجود دارد که در حال هماهنگی با وزارت صمت هستیم همچنین صنایعی که اقدام به ساخت نیروگاه کرده اند معاف از برنامه مدیریت مصرف می‌شوند.

مدیر عامل شرکت توانیر در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه چه تدبیری برای پرداخت بدهی ۱۰۰ همتی وزارت نیرو به نیروگاه‌ها در نظر دارد، خاطر نشان کرد: اواخر سال گذشته ۳۰ همت بین شرکت‌های تولید برق پرداخت شده است و اکنون بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است که ۴۰ درصد مربوط به بانک‌ها و ما بقیه مربوط به تولید کنندگان است که طبق برنامه این بدهی باید طی ۳ سال تسویه شود. همچنین پیش بینی می‌شود که ۴۰ همت از طریق بورس انرژی در اختیار تولید کنندگان قرار دهیم و ما بقیه آن را از راه‌های دیگر تأمین کنیم.

رجبی مشهدی در رابطه با برنامه‌های تشویقی مدیریت برق در زمان اوج بار خاطر نشان کرد: پاداش صرفه جویی مطابق قبل است و مشترکان می‌توانند با کاهش مصرف پاداش بگیرند.

وی ادامه داد: علاوه بر پاداش صرفه جویی که بر قبوض اعمال می‌شد ۴۷ میلیون جایزه نظیر خودرو و لوازم خانگی برای مشترکان خانگی خوش مصرف در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران چاه‌های کشاورزی که ۵ ساعت مشارکت در مدیریت مصرف داشته باشند، ۱۹ ساعت باقی مانده برق آنها رایگان است. در صورتی که مشارکت بیشتر از ۵ ساعت باشد، پاداش نقدی شامل آنها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد قابل توجهی مرکز استخراج رمز ارز وجود دارد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۸ هزار مرکز غیرمجاز رمزارز شناسایی شد و ۸۰۰ مگاوات معادل مصرف این ماینر ها بوده که برای تأمین آن باید ۱۱۰۰ مگاوات نیروگاه را ایجاد شود.

رجبی مشهدی ادامه داد: بر اساس قانون جدید این دستگاه‌ها امحا می‌شود و معادل ۱۰۰ برابر تعرفه‌های برق جریمه می‌شوند. موارد مجاز نیز بر اساس ضوابط ۱۲ شب تا ۷ صبح از ماینر ها استفاده کنند و اگر از تابلو برق سبز خرید کنند محدودیتی ندارند.

کد خبر 846709 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم برق قیمت - برق

دیگر خبرها

  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد