Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@00:21:58 GMT

افزایش ۹ درصدی سالمندان زیرپوشش کمیته امداد قزوین

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۶۹۱۴

افزایش ۹ درصدی سالمندان زیرپوشش کمیته امداد قزوین

صیادی گفت: طی سال ۹۹ تعداد سالمندان تحت حمایت با رشد ۹ درصدی از ۱۸ هزار و ۱۵۰ نفر به ۱۹ هزار و ۸۳۱ نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، «محمد صیادی» بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در افزایش تعداد مددجویان نقشی ندارد چراکه افزایش تعداد نیازمندان به سیاست های اتخاذ شده در جامعه مربوط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: اما این نهاد تلاش می کند تا با اتخاذ رویکردهای مختلف، سیاست توانمندسازی مددجویان را اجرایی کند تا شاهد کاهش مددجویان تحت حمایت با تحقق توانمندی آنها باشیم.

 

وی اضافه کرد: در اسفند ماه 1398 تعداد مددجویان کمک معیشت بگیر 21 هزار و 417 خانوار با جمعیت 34 هزار و 748 نفری را شامل می شد که این تعداد در اسفند 1399 با افزایش یک درصدی به 21 هزار و 650 خانوار و جمعیت 35 هزار و 115 نفری رسید.

 

صیادی عنوان کرد: اما در مددجویان تبصره 14 هم شاهد افزایش آمار بودیم به طوری که تعداد 23 هزار و 613 نفری نیازمندان با رشد 10 درصدی به 26 هزار و 57 نفر رسید.

 

وی تصریح کرد: در این میان بررسی ریز آمار افراد تحت حمایت نشان می دهد که تعداد سالمندان تحت حمایت با رشد 9 درصدی از 18 هزار و 150 نفر به 19 هزار و 831 نفر افزایش یافته همچنین تعداد دانشجویان تحت حمایت با رشد 21 درصدی به 398 نفر و تعداد دانش آموزان تحت حمایت با 8 هزار و 121 نفر 103 درصد رشد داشته است.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اظهارکرد: تعداد زنان سرپرست خانوار با سه درصد کاهش به 14 هزار و 71 نفر و تعداد خانوارهای زندانی با 179 نفر 31 درصد کاهش یافته است.

 

وی اظهارکرد: همان طور که در آمار نیازمندان تحت حمایت شاهد هستیم، افراد با تنوع سنی و اجتماعی مختلف نیازهای متفاوتی دارند که رفع آن نیاز به کمک و همدلی اقشار مختلف مردم دارد.

 

صیادی یادآورشد: برای مشارکت مردمی راه های مختلفی در نظر گرفته شده است ولی ساده ترین و سهل ترین راه دستیابی استفاده از کد مهربانی # 028*8877* است که بدون اینترنت و به صورت شبانه روزی در دسترس مردم قرار دارد.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مددجویان کمیته امداد سالمندان کمیته امداد تحت حمایت کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر نخعی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصولی‌ترین روش فقر زدایی از طریق آموزش، مهارت‌آموزی، توانمند سازی محرومین و ایجاد اشتغال برای آنهاست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌امداد خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: برنامه کمیته امداد برای آموزش مددجویان شامل نیاز سنجی شغلی مناطق، استعداد سنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آنها، برگزاری دوره‌های آموزش کار آفرینی و آموزش فنی و حرفه ای به منظور ارتقای مهارت فنی و … است.

به گفته نخعی در راستای تحقق این موضوع در مدت سال ۱۴۰۲ تا پایان فروردین‌ماه امسال ۳ هزار و ۵۲۱ نفر از افراد تحت حمایت این نهاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

کد خبر 6087248

دیگر خبرها

  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان به مسکن مددجویان البرزی