Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساماندهی دستفروش‌های پایتخت کار سختی نیست و تنها برنامه‌ای منسجم و حمایتی همه جانبه‌ای می خواهد که کار و زندگی قشر زحمتکش دستفروش هم با درآمد روزانه دستفروشی بچرخد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ ماجرای درگیری همیشگی پرسنل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران، ماجرای تلخ و تأسف باری است که طی سالهای اخیر به صورت مکرر و پی در پی رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشار تصاویر و فیلم‌های متعددی از ضرب و شتم دستفروش‌ها در شهرهای مختلف کشور توسط عوامل استخدام شده در شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران،گواه خشونت بی‌پایانی است که گاهی به عقیده مردم و فعالان اجتماعی و مدیریت شهری، رفتار نیروهای خاطی این مجموعه بیشتر شبیه اراذل و اوباش خیابانی است.

ماجرای غم‌انگیز دستفروشی جوانان تحصیلکرده!

شرایط اقتصادی و معیشتی فعلی بسیاری از مردم را وادار به روی آوردن به دستفروشی و کسب روزی حلال کرده است و افزایش تعداد دستفروش‌ها به ویژه در طول یکسال اخیر، گواه این مسئله تلخ و ناخوشایند است.

جوانان تحصیلکرده و باسوادی که به دلیل نداشتن شغلی ثابت و اجبار در تامین معاش خانواده خود و پرداخت هزینه‌های گزاف اجاره خانه، هزینه‌های سرسام آور امور درمانی و سایر هزینه‌های معمول زندگی با وجود داشتن مدرک دانشگاهی بساط کسب رزق حلال خود را در گوشه و کنار شهر می‌گسترانند و ناامید از همه جا چشم به مشتریان رهگذری دارند که شاید نانی به سفره خالیشان برسانند.

زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست نیز بخش دیگری از دستفروش‌ها را در برمی‌گیرند که مجبور هستند برای تامین هزینه‌های زندگی و به دست آوردن لقمه نانی حلال سرچهارراهها و در گرما و سرما بساط دستفروشی دایر کنند و در کنار همه سختی‌های یاد شده با عوامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری نیز سر و کله بزنند.

 

شهری برای همه غیر از "دستفروش‌ها"!

شعار همیشگی شهرداری تهران "شهری برای همه است" اما ظاهراً منظور از "همه" افرادی متمول و پولداری غیر از دستفروش‌ها و بساط گستران شهر است که حضورشان به مذاق پرسنل ناکارآمد و خشن رفع سد معبر خوش بیاید.

در بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی بارها رفتار خشونت‌بار و غیر اخلاقی ماموران رفت سد معبر را به رفتار اراذل و اوباشی که سر دعوا و درگیری دارند، شبیه عنوان شده است و متاسفانه تصویری که هم اکنون از پرسنل این شرکت زیر مجموعه شهرداری تهران قابل تصور است، تصویری نفرت انگیز و خجالت آور است.

پرسنل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران تا کنون در موارد متعدد در درگیری‌های ایجاد شده محکوم شده‌اند اما تصمیم گیری مدیران این شرکت در عدم به کارگیری افرادی کاربلد و بااخلاق تنها وعده سرخرمنی است که تا این لحظه نه تنها عملی نشده است بلکه پرسنل متخلف درگیری‌های سالها قبل نیز همچنان در این شرکت مشغول به کار هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جدیدترین درگیری پرسنل شرکت شهربان شهرداری تهران!

طی روزهای گذشته فیلمی از درگیری جدید تعدادی از پرسنل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در شهرری با برخی از دستفروشان یکی از خیابان‌های این محدوده در صفحات مجازی منتشر شده است.

در تصاویر منتشر شده از درگیری فوق عوامل رفع سد معبر به طرز وحشتناک و عجیبی با دستفروش‌ها در شهرری درگیر شده‌اند و صدای داد و فریاد آن‌ها بر سر این قشر زحمتکش حکایت تلخی است که اذهان عمومی را مکدر و ناراحت کرده است.

تا امروز رفتارهای نابهنجار و غیر اخلاقی ماموران شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران با دستفروشان در موارد متعددی در دادگاه و محاکم عمومی محکوم شده است و بسیاری از عوامل این مجموعه سابقه درگیری با دستفروشان را در پرونده و سابقه کاری خود دارند.

تنها در اندک مواردی مشاهده می‌شود که رفتار پرسنل شرکت شهربان با دستفروش‌ها انسانی و موجه است و شهرداری تهران تا کنون برای رفع معضل رفتارهای نابهنجار نیروهای حقوق بگیر خود در این مجموعه سراپا ایراد اقدام خاصی انجام نداده است و این در حالی است که از چند سال پیش قرار بود پرسنل شرکت شهربان در دوره‌های مهارت و کنترل خشم و کارگاههای روانشناسی به صورت مکرر حضور پیدا کنند.

 

رشوه در شمایل حق توقف و بساط گستری در نقاط مختلف پایتخت!

دریافت رشوه و گرفتن حق جایی که دستفروشان خیابانی مشغول دستفروشی هستند نیز در موارد متعددی در این حوزه نابسامان به چشم می‌خورد و متاسفانه این موضوع به یکی از اتفاقات عادی در مدیریت شهری پایتخت تبدیل شده است.

در موارد متعددی دستفروش‌ها از اجبار به پرداخت مبلغی مشخص به ماموران رفع سد معبر در نقاط مختلف گلایه می‌کنند و به گفته برخی از این افراد در شرایط فعلی که شیوع بیماری کرونا بساط گستری آن‌ها را هم با محدودیت‌های بیشتر مواجه کرده است، مبلغ رشوه‌ای که باید به ماموران پرداخت کنند، بسیار بیشتر از درآمد روزانه خود دستفروش‌ها است.

بسیاری از دستفروش‌های محدوده بازار بزرگ تهران، دستفروش‌های خیابان ولیعصر، تجریش و سایر افرادی که در شهر تهران به دستفروشی مشغول هستند از ماجرای اجبار به پرداخت وجهی مشخص به ماموران رفع سد معبر شکایت دارند اما به گفته خودشان و برای اینکه این آب باریکه‌ای که به سفره خالی آن‌ها و خانواده‌شان نانی می‌رساند را از دست ندهند، لب از لب باز نمی‌کنند و حرفی نمی‌زنند.

ضرورت ساماندهی دستفروش‌های تهران!

ساماندهی دستفروش‌های پایتخت کار سختی نیست و تنها برنامه‌ای منسجم و حمایتی همه جانبه‌ای میخواهد که کار و زندگی قشر زحمتکش دستفروش هم با درآمد روزانه این شغل پر زحمت در سرما و گرما بچرخد.

بسیاری از مردم شهر تهران اغلب مایحتاج خود را از دستفروشها تهیه می‌کنند تا هم نانی به سفره دستفروش برسانند و هم به لحاظ اقتصادی نیز در اغلب موارد برای خود آن‌ها هم به صرفه‌تر است.

در میان صدها دستفروش پایتخت گاهی در اندک مواردی کارهای خلافی چون خرید و فروش موادمخدر و برخی کالاها و اقلام ممنوعه هم رد و بدل می‌شود که به گفته مسئولان مربوطه در نیروی انتظامی آمار این قبیل تخلفات در مقابل سایر جرائم ناچیز است.

اعتماد مردم در حال حاضر به شهرداری تهران و مجموعه‌هایی چون شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران به دلیل عدم مدیریت صحیح و بروز درگیری‌های متعدد با مردم بسیار کاهش پیدا کرده است و ادامه اینگونه رفتار و عادات غلط و غیراخلاقی اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی را هدف گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهرداری تهران شرکت شهربان دستفروش شهرری شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران رفع سد معبر دستفروش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۶۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و امینی شهرداری مشهد از آغاز فرآیند مطالعاتی شناخت تنوع گونه‌ای جوندگان آفت شهری و حاشیه شهر و ارائه راهکارهای نوین مبارزه تلفیقی با آنها برای اولین بار در کشور خبر داد. - اخبار استانها -

 محمد پذیرا  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: جوندگان از جمله موش‌ها، محیط انسانی را به طریق مختلفی تهدید کرده و علاوه بر خسارات بهداشتی و اقتصادی فراوان، میزبان یا منبع بیماری‌های متعددی هستند.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده موش‌ها حدود 35 نوع بیماری مختلف از جمله هاری، طاعون، لپتوسپیروز، حصبه، یرسینیوزیس، تیفوس، تولارمی را به انسان منتقل می‌کنند که این مهم، به‌‌روزرسانی مستمر روش‌های مبارزه و شناخت پیوسته رفتار و عادات این حیوانات باهوش را می‌طلبد.

پذیرا خاطرنشان کرد: در سالیان اخیر با مطالعات علمی و استفاده از روش‌های متنوع در شهر مشهد، تعداد کانون جوندگان از 60 به 8 کانون کاهش پیدا کرده است.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: فرآیند مطالعاتی شناخت تنوع گونه‌ای جوندگان آفت شهری و حاشیه شهر و ارائه راهکارهای نوین مبارزه تلفیقی با آنها به صورت ویژه برای اولین بار در مشهد آغاز شده است و با برنامه‌ریزی بلند مدت، کاهش کانون‌های جوندگان شهری و توسعه پایدار بهداشت شهری امکان‌پذیر خواهد شد.

وی از شهروندان خواست با سالم‌سازی محیط و تخلیه نکردن باقیمانده مواد غذایی در معابر و جوی‌های آب، در مبارزه با این جوندگان نقش ایفا کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی درپایتخت
  • یک کشته و یک مجروح در پی درگیری در فروشگاه لباس در شیراز
  • درگیری در فروشگاه لباس در شیراز با یک کشته و یک مجروح
  • تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست
  • وضعیت آسفالت شهر قزوین مناسب نیست
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت