Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@20:06:34 GMT

کنفرانس مطبوعاتی «جشنواره کن» به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۷۰۸۰

کنفرانس مطبوعاتی «جشنواره کن» به تعویق افتاد

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اینترنتی ورایتی، متولیان جشنواره بین‌المللی فیلم کن کنفرانس مطبوعاتی اعلام فیلم‌های حاضر را با یک هفته تاخیر از ۲۷ مه (۶ خرداد ۱۴۰۰) به سوم ژوئن (۱۳ خرداد) موکول کردند.

به گفته یک منبع آگاه، دلیل این تعویق یک هفته‌ای تعداد بالای فیلمهایی است که برای شرکت در جشنواره امسال ثبت نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌بینی می‌شود فهرست رسمی فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی جشنواره امسال از حد معمول طولانی‌تر باشد.

هفتادوچهارمین دوره جشنواره سینمایی کن طبق اعلام قبلی در روز ششم ژوئیه (۱۵ تیر ۱۴۰۰) با اکران جهانی فیلم موزیکال آنت از لئوس کاراکس با بازی آدام درایور و ماریون کوتیار افتتاح می‌شود. نسخه سال ۲۰۲۱ این رویداد با وجود شیوع کرونا و غیبت مشهود فیلم‌های هالیوودی، از لحاظ حضور کارگردانان سرشناس و ستاره‌های سینمایی کمبودی نخواهد داشت. تیری فرمو، دبیر جشنواره کن، تاکنون نمایش دو فیلم آنت از کاراکس و بندتا از پل ورهوفن در بخش رقابتی این جشنواره را تایید کرده است. اصغر فرهادی فیلمساز سرشناس ایرانی نیز با فیلم قهرمان در این دوره از جشنواره کن ثبت نام کرده است و به احتمال زیاد یکی از مدعیان بزرگ بخش رقابتی رویداد امسال خواهد بود.

جشنواره کن ۲۰۲۱ در حالی برگزار می‌شود که اسپایک لی، کارگردان رنگین پوست آمریکایی، به عنوان اولین چهره سیاه‌پوست ریاست هیات داوران این جشنواره را برعهده خواهد داشت. این رویداد بزرگ سینمایی روز ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر) به کار خود پایان می‌دهد.

برچسب‌ها اصغر فرهادی جشنواره فیلم کن رویدادهای حوزه سینما فیلم سینمای جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصغر فرهادی جشنواره فیلم کن اصغر فرهادی جشنواره فیلم کن فیلم سینمای جهان اخبار کنکور جشنواره کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۷۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از ساخت فیلم شهید طهرانی مقدم/ به فجر می‌رسد؟

ساسان فلاح‌فر جزئیاتی جدید از تولید فیلم سینمایی "بی‌پایان" درباره شهید طهرانی مقدم را بیان کرد. این اثر در حال فیلمبرداری است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چندی پیش در خبرها آمده بود که فیلم داستانی "بی‌پایان" به کارگردانی ساسان فلاح‌فر، وارد فاز فیلمبرداری شده است. این فیلم،‌ روایتی متفاوت از بخشی از زندگی شهید حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران است.

این مستندساز شناخته شده کشور، نخستین تجربه داستانی خود را با "بی‌پایان" پشت سر می‌گذارد؛ او در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم جزئیاتی از روند تولید این اثر سینمایی را بیان کرد. وی گفت: این فیلم دقیقاً در محدوده همان مکانی که شهید طهرانی مقدم و یارانش به شهادت رسیدند، فیلمبرداری می‌شود و لوکیشن‌های ما همان سازه‌هایی هستند که شهید طهرانی مقدم در زمان حیات‌شان در آنها رفت و آمد داشتند و کار می‌کردند.

وی با تأکید  بر اینکه "بی‌پایان" اقتباسی از یک ماجرای واقعی درباره شهید طهرانی مقدم است، ادامه داد: این فیلم داستان یکی از هزاران اتفاق بزرگی است که توسط شهید طهرانی مقدم رقم زده شده و هم‌اکنون ایرانیان به آن افتخار می‌کنند. اتفاقی که در این فیلم به آن می‌پردازیم هم شامل ابعاد نظامی است و هم شامل ابعاد انسانی می‌شود.

حمید ابراهیمی بازیگر شهید طهرانی‌مقدم شد

فلاح‌فر خاطرنشان کرد: شهید طهرانی‌مقدم شخصیتی است که فعالیت‌هایش انسانی و برای ادامه حیات بشر بوده است. او با کسانی مقابله کرده که در حال بلعیدن انسانیت هستند و این روزها گوشه‌ای از جنایت‌هایشان را در غزه می‌بینید.

این فیلمساز قبل از این مستندی با نام "مردی با آرزوهای بزرگ‌" را در رابطه با شهید طهرانی‌مقدم ‌تهیه کرده بود.

این کارگردان در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا فیلمش را آماده حضور در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر می‌کند، گفت: اصولاً فیلمسازی هستم که برای جشنواره‌ها فیلم نمی‌سازم، اگرچه فیلم‌هایم را به جشنواره‌ها می‌فرستم. درباره "بی‌پایان" نیز هم‌اکنون نمی‌توانم به صورت دقیق اظهارنظر بکنم که به جشنواره ارسال می‌کنم یا خیر.

براساس این گزارش، "بی‌پایان" را باید دومین اثر داستانی درباره شهید طهرانی مقدم بدانیم؛‌ پیش از این، شهریار بحرانی اثر سینمایی "آفتاب نیمه شب" را درباره پدر موشکی ایران ساخت که در قالب مینی سریال "خط مقدم" نیز از تلویزیون پخش شد.

گفتنی است حمید ابراهیمی نقش شهید طهرانی‌مقدم را با شباهت ظاهری قابل توجهی در بی‌پایان ایفا می‌کند ؛ این اثر تولید مرکز هنری رسانه‌ای مدار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیاتی درباره ۱۳ فیلم جدیدی که به جشنواره کن ۲۰۲۴ اضافه شد
  • جشنواره فیلم کن ۱۳ فیلم را بر فهرست فیلم‌هایش افزود
  • برگزیده شدن دو اثر ایرانی در جشنواره فیلم کودکان هند
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما
  • ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی!
  • آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو با حضور فیلم‌های ایرانی
  • «ایستاده با گرگ» به یک جشنواره جهانی دیگر رفت/ حضور در بخش رقابتی
  • اجاره سریع تجهیزترین سالن‌های همایش بصورت آنلاین در سلام حرفه‌ای
  • جزئیات جدید از ساخت فیلم شهید طهرانی مقدم/ به فجر می‌رسد؟