Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@17:17:02 GMT

افتتاح مترو اقدسیه

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۷۴۹۱

افتتاح مترو اقدسیه

«علی امام» مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان این خبر گفت: «طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در هفته پایانی اردیبهشت ماه شاهد بهره‌برداری از ایستگاه‌های اقدسیه از خط ۳ و مرزداران از خط ۶ خواهیم بود. با افتتاح این ۲ ایستگاه، تعداد ایستگاه‌های فعال شبکه خطوط مترو به ۱۳۹ ایستگاه می‌رسد.» مدیرعامل شرکت مترو تهران افزود: «با توجه به هزینه روزافزون خرید و نصب تجهیزات و کارهای ساختمانی، روند تکمیل ایستگاه‌های مترو در شرایط اقتصادی کنونی بسیار دشوار شده اما با این حال تمام دست‌اندرکاران تلاش کردند تا با افتتاح ایستگاه‌های بیشتر در خطوط هفتگانه، دسترسی شهروندان پایتخت به شبکه حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری تسهیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» او افزود: «هزینه افتتاح ۲ ایستگاه اقدسیه و مرزداران در مقیاس قیمت‌های روز در مجموع رقمی بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان بوده که در وضعیت فعلی درآمدهای شهرداری تهران، رقم قابل‌ توجهی به حساب می‌آید.» مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: «تلاش می‌کنیم که غیر از این ایستگاه‌ها، در ماه‌های باقیمانده از دوره کنونی مدیریت شهری، هر ماه به‌طور میانگین یک ایستگاه مترو به بهره‌برداری برسانیم.

کد خبر 600592 برچسب‌ها همشهری محله شهرداری مترو تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله شهرداری مترو تهران مترو تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۷۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، با بهره‌برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی در منتهی‌الیه جنوب شرقی خط ۷ نه تنها بیست و دومین ایستگاه خط مذکور در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت بلکه حدود ۲ کیلومتر مسیر ریلی نیز به طول شبکه مترو پایتخت افزوده می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شده است، تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی در صورت تأمین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، می‌تواند سر فاصله حرکتی قطارهای خط ۷ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

اما فارغ از ایستگاه ورزشگاه تختی که آخرین ایستگاه از بدنه اصلی خط ۷ به حساب می‌آید، برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای این خط به موارد بیشتری مربوط می‌شود؛ غیر از رفع نواقص و نصب پله برقی در ورودی پارک رفتگر (ایستگاه تربیت مدرس)، ورودی مستقل ایستگاه توحید به همراه سالن بلیت فروشی آن نیز امسال امکان تکمیل دارد. به این موارد باید تلاش برای بهره‌برداری از ۶ ورودی دیگر را اضافه کرد؛ ساخت و تجهیز ورودی جنوبی ایستگاه آهنگ، ورودی جنوبی ایستگاه چهل‌تن دولاب، ورودی جنوبی ایستگاه هلال احمر، ورودی غربی ایستگاه شهدای هفدهم شهریور، ورودی شمال غربی ایستگاه میدان کتاب و ورودی شرقی میدان صنعت، از جمله دیگر پروژه‌های خط ۷ در سال ۱۴۰۳ به شمار می‌آیند. از طرفی با جمع‌آوری کارگاه مترو، امکان بازگشایی بلوار پاک نژاد و میدان کتاب در ماه‌های باقی‌مانده از سال جاری وجود دارد.

اما یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های خط ۷ در این دوره مدیریت شهری، احداث حدود ۵ کیلومتر تونل و ۲ ایستگاه در پروژه توسعه شمال غربی خط مذکور است که عملیات اجرایی آن از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد؛ پروژه‌ای که در صورت تأمین به موقع منابع مالی لازم، حتی احتمال انجام تست سرد آن تا اوایل نیمه دوم سال ۱۴۰۴ وجود دارد و این یک خبر مسرت بخش برای اهالی غرب پایتخت و خصوصاً دانشجویانی است که محل تحصیل آنها در حوالی پونک و حصارک واقع شده است.

کد خبر 6085201

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری