Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان عباسلو از اتمام نگارش دو کتاب تازه خود برای معرفی سیمای حضرت رسول(ص) در غرب خبر داد. - اخبار فرهنگی -

احسان عباسلو، نویسنده، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از اتمام نگارش کتاب تازه خود با عنوان «این چنین است محمد(ص)» به زبان انگلیسی خبر داد و گفت:  این تلاش من پاسخی به هتاکی‌هایی که در سال‌های اخیر نسبت به پیامبر اکرم(ص) در غرب انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به نظر من ما نویسندگان چندان کاری برای معرفی چهره رسول خدا(ص) در جهان انجام نداده‌ایم.

وی ادامه داد:‌ در این کتاب مجموعه‌ای از داستانک‌واره‌ها که به خصایص اخلاقی حضرت محمد(ص) اشاره دارند‌، را به زبان انگلیسی ترجمه کرده‌ام.

عباسلو افزود: همچنین در کتاب دیگری  که یک کار پژوهشی و به زبان فارسی است، به بررسی سیمای حضرت رسول(ص) در ادبیات غرب پرداخته‌ام. در این کتاب نشان داده‌ام که از قرون وسطی تاکنون این سیما چگونه منعکس شده است و به چه دلایلی در سال‌های اخیر تلاش شده تا چهره حضرت رسول(ص) در غرب به گونه‌ای دیگر نشان داده شود. علاوه بر این، شناخت شخصیت‌های مهم ادبیات غرب نسبت به پیامبر اکرم(ص) بخش دیگر این کتاب را تشکیل می‌دهد. 

 وی در پاسخ به این پرسش که ناشری برای انتشار این دو کتاب پیدا کرده است یا خیر،‌ گفت: در این زمینه با سفارت ایران در انگلستان وارد مذاکره شدیم که در کمال تعجب متوجه شدم که بخش فرهنگی سفارت ایران در انگلستان برای مدت‌ها تعطیل است و این تعطیلی ربطی به کرونا نداشته و از قبل از آن بوده است؛ بنابراین به دنبال ناشر دیگری برای کار هستم.

عباسلو: بسیاری از داستان‌نویسان ما در قهرمان‌سازی مشکل دارند«احسان عباسلو» مدیر خانه ترجمه شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیامبر ص کتاب پیامبر ص کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است

سید محمد حسینی معاون امور پارلمانی رئیس جمهور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تعطیلی روز‌های هفته گفت: جزئیات لایحه به این صورت بود که به جز روز جمعه یک روز دیگر نیز باید تعطیل باشد. در کمیسیون اجتماعی مجلس نظرات مختلف بر سر تعطیلی پنجشنبه و یا شنبه وجود داشت. با توجه به اینکه عملا در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است نظر دولت بر تعطیل شدن پنجشنبه‌ها بود و بیشترین ارتباط هم با دنیا از طریق تهران است. همه وزارت خانه‌ها منتظر نظر مجلس هستند، اما دولت هم نظر رسمی خود را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: دولت تا الان ۴۴ ساعت کاری را مبنا قرار داده بود، اما بعد پیشنهاد ساعت کاری دو ساعت و نیم را داد و بعد هم مجلس این ساعت را ۴۰ ساعت اعلام کرد که دولت هم با آن موافق است و حقوق افراد هم تغییری نخواهد کرد. اگر بخش خصوصی بخواهد اقدام خاصی انجام دهد مربوط به وزارت کار است.

حسینی افزود: در دولت دهم بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه تعطیلی ما از همه جا بیشتر است، اما بعد از بررسی دیدیم که چنین موضوعی صحت ندارد و تازه اگر تعطیلی ما در هفته دوروز باشد تازه میتوان گفت که با برخی از کشور‌ها یکی هستیم. حتی ساعات کاری ما نسبت به برخی ازکشور‌ها بیشتر است. مردم علاوه بر کار زندگی خود را نیز دارند مخصوصا ما که تاکید بر ارتباط با خانواده داریم این تعطیلات کمک کننده است. حتی در دوران کرونا که ساعات کاری کم بود گاهی بازدهی بیشتری داشتیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • معرفی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • نظر دولت در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها چیست؟
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان