Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@09:12:56 GMT

لغو مجوز های صعود به اورست توسط دولت چین به دلیل شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۷۷۰۱

لغو مجوز های صعود به اورست توسط دولت چین به دلیل شیوع کرونا

شیوع مجدد کرونا باعث لغو مجوز های صعود به اورست از سوی دولت چین شد.

به گزارش ایمنا، بر اساس بیانیه رسمی اعلام شده توسط دولت چین، این کشور تصمیم گرفته است که همه فعالیت‌های کوهنوردی در کوه اورست را لغو کند. دلیل لغو کلیه فعالیت‌های کوه نوردی از رخ شمالی اورست به دلیل شیوع مجدد کرونا اعلام شده است.

این بیانیه روز گذشته توسط اداره کل ورزش چین صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اورست در مرز چین و نپال قرار دارد و قسمت شمالی آن در شهرستان تینگری تبت واقع شده است.

طبق گفته هیمالیا اکسپدیشن تنها سازمان دهنده اعزامی در این فصل کوهنوردی در ضلع شمالی اورست، دیگر تلاشی برای صعود نخواهد داشت.

لغو فعالیت‌های کوهنوردی بر روی اورست از سوی دولت چین درحالی انجام خواهد شد که شیوع کرونا در سمت نپال باعث ایجاد نگرانی‌هایی برای کوهنوردان شده بود. همچنین دو کوهنورد (یکی از سوئیس و دیگری از آمریکا) چهارشنبه در کوه جان خود را از دست دادند اما طرف نپالی تأیید کرد که مرگ آنان به دلیل کرونا نبوده است.

یک بیمارستان مستقل در کاتماندو به درمان کوهنوردان اختصاص یافته و تاکنون چندین کوهنورد را از بیس کمپ منقل کرده است. این بیمارستان به دلیل اینکه سه هفته گذشته علائم کرونا در بیس کمپ دیده شده بود برای کوهنوردان اختصاص داده شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 493473

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اورست کوه اورست بیس کمپ اورست صعود اورست کوهنوردی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دولت چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو

به گزارش همشهری آنلاین، کاوه اشتهاردی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: وزارت صمت درباره واردات خودرو اعلام کرده است: در دولت سیزدهم، پس از ۶ سال توقف ‌واردات خودرو⁩، آیین‌نامه واردات خودرو تصویب و مجوز واردات صادر شد.

وی تأکید کرد: ‌درباره واردات خودرو کارکرده نیز با ارسال لایحه به مجلس مجوز قانونی اخذ و در مرحله اول سال گذشته آیین‌نامه ‌واردات خودرو کارکرده⁩ از مناطق آزاد تصویب و ابلاغ شد.

اشتهاردی افزود: با تکمیل این مراحل تدریجی برنامه‌ریزی شده، سایر روش‌های واردات خودرو نیز در سال جاری در دستور کار ‌ دولت⁩ است.

کد خبر 846535 منبع: ایرنا برچسب‌ها واردات خودرو خبر ویژه دولت سیزدهم سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
  • صعود تیم باشگاه اورست اصفهان به رشته کوه‌های هیمالیا
  • وقتی فناوری خاطرات را زنده می‌کند
  • وقتی فناوری خاطرات را زنده می‌کند!
  • حضور کوهنوردان خراسان رضوی در اردوی تیم امید هیمالیانوردی
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • ایران - بحرین بازی تمرینی با مجوز صعود