Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مصطفی شاه‌حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت سامانه بازار گاه توزیع نهاده‌های کشاورزی از ابتدای سال ۹۹ به‌طور رسمی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه بازارگاه با همت معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بوده است، افزود: در گذشته توزیع نهاده‌ها به‌صورت دستی بود و با نامه‌نگاری انجام می‌شد؛ اما از سال ۹۹ توزیع نهاده از طریق این سامانه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سهمیه نهاده از وزارتخانه در سامانه بازارگاه مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: بازارگاه سامانه اصلی توزیع خوراک دام و طیور کشور محسوب می‌شود که در اجرای ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز طراحی شد.

شاه‌حسینی اضافه کرد: هدف از ایجاد سامانه بازارگاه، این بوده که فعالیت شفاف و قانونمندی برای فعالان بازار نهاده‌ها از تولیدکننده گرفته تا مصرف‌کننده فراهم آورد و نهاده‌ها با قیمت و زمان مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: از مهر ۹۹ وزارت جهاد کشاورزی ابتدا واحدهای مرغ تخم‌گذار را به‌صورت سیستمی در داخل سامانه قرارداد و خود مرغدار به‌صورت مستقیم از بندر نهاده تخصیصی خود را می‌خرد و از این طریق واسطه‌ها حذف شدند.

وی گفت: در سال گذشته، ۶۶ هزار و ۲۹۸ تن کنجاله سویا، ۱۴۱ هزار و ۱۲۵ تن ذرت، ۵۵ هزار و ۱۹۵ تن جو و یک هزار و ۵۸ تن کنجاله کلزا از طریق سامانه بازار گاه خریداری شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: این میزان کنجاله سویا توسط یک هزار و ۴۶۳ نفر، برای ذرت توسط یک هزار و ۹۸۴ نفر، جو ۶۸۸ نفر و کلزا نیز توسط هفت نفر خریداری شده است.

شاه‌حسینی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی از نظر تأمین نهاده‌های دامی وجود ندارد، گفت: بهره‌برداران با مشکلاتی مانند هزینه حمل‌ونقل، تأخیر در بارگیری، تأخیر در تخصیص ارز به واردکننده‌ها که به دنبال آن تأخیر در ترخیص کالا مواجه هستند و نهایتاً در تأمین خوراک دام‌های خود دچار مشکل می‌شوند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/ک/

منبع: فارس

کلیدواژه: خوراک دام استان سمنان ارز کشاورزی مصطفی شاه حسینی معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۷۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو رفع شد | این سه دستگاه مسئولند

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، قالیباف گفت: وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بانک مرکزی دربارۀ مشکلات دارو مسئول هستند.

صحبت های قالیباف را در ویدئو ببینید.

کد خبر 846585 منبع: فارس برچسب‌ها محمد باقر قالیباف ارز - بازار داخلی خبر ویژه دارو

دیگر خبرها

  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو رفع شد | این سه دستگاه مسئولند
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی