Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با حضور در برنامه سلام صبح به خیر شبکه سه گفت: سال گذشته در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مجموعه‌ای از راهنماهای برنامه درسی را برای اصلاح و متناسب سازی محتواهای کتاب درسی در شرایط کرونایی آماده کردیم که ۶ جلد شد و به استان ها ارسال شد و مخاطب آنها بیشتر معلمان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملکی اضافه کرد: در این مجموعه به معلمان گفتیم باید در این شرایط به چه نکاتی توجه کنند. یک سری مسائل را هم رای خانواده ها گنجاندیم که چگونه در این شرایط والدین به مسائل تربیتی و آموزشی بچه‌ها توجه داشته باشند. همچنین مطالب مفیدی برای دانش آموزان نیز طراحی شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: همچنین بین زمان آموزش و محتوای درسی متناسب سازی ایجاد کردیم و حدود ۳۰ درصد از محتواهای هر یک از کتاب درسی را به عنوان مطالعه آزاد مطرح کردیم تا دانش‌آموزی که علاقه دارد به صورت اختیاری آن را مطالعه کند و اگر هم مایل به مطالعه نبود از آن بخش‌ها در امتحانات سوال مطرح نشود.

ملکی در این برنامه در خصوص امکان اضافه شدن زمان سال تحصیلی گفت: سال تحصیلی از جهت زمانی آغاز و پایان مشخصی دارد و بر همین اسا هم برنامه ریزی صورت می‌گیرد لذا دست کاری در طول این زمان به مصلحت نبود.

وی با بیان اینکه هرگز آموزش غیرحضوری جایگزین آموزش حضوری نیست، گفت: نظام آموزشی خود را با شرایط کرونا سازگار کرد. البته در این شرایط مقداری افت تحصیلی به وجود می‌آید باید این واقعیت را پذیرفت و سعی شد تا جلوی مشکلات اساسی گرفته شود.

وی گفت: در شبکه ملی رشد در سازمان که از قبل هم وجود داشت محتواهای غنی تر را بارگذاری کردیم که متناسب با سنین مختلف دانش‌آموزان است.

ملکی ادامه داد: ۳۰ درصد حذفیات کتب درسی که گفتم برای ۲ پایه نهم و دوازدهم قطعی و الزامی است این موضوع برای سایر پایه‌ها در اختیار اداره کل آموزش و پرورش قرار دارد زیرا کرونا در استان‌ها شرایط یکسانی ندارد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: معتقدم آزمون آنلاین محدودیت نظام آموزشی آنلاین را با خود دارد در سنجش و ارزشیابی غیرحضوری نظارت کافی وجود ندارد و رهبری از سوی معلم صورت نمی‌گیرد اما به دلیل اینکه شرایط سال تحصیلی آینده نیز معلوم نیست باید به سمت ساماندهی مطلوب تر نظام الکترونیکی غیرحضوری برویم.

کد خبر 5212080

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن ملکی کتاب درسی وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش امتحانات نهایی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شورای شهر تهران سازمان محیط زیست عید سعید فطر فطریه پرونده قضایی ویروس کرونا قوه قضاییه سازمان تامین اجتماعی علی اصغر مونسان شهر تهران سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟

فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امتحانات نهایی باعث عدالت آموزشی می‌شود چرا که تمام سوالات در همه مناطق کشور یکسان است.

وی افزود: امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود و دانش‌آموزان با ظرفیت خود سوالات را پاسخ می‌دهند.

گفته شده، امتحانات نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری با تاکید بر محتوای کتاب درسی و جداول بارم بندی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است و سوالات به گونه‌ای طراحی می‌شود که اگر دانش‌آموزان مفاهیم را مفهومی یاد گرفته باشند، مشکلی نخواهند داشت.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش نیز گفت: سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد تأثیر قطعی رسیده است، این سوابق تحصیلی مربوط به دروس پایه دوازدهم است که سهم دروس عمومی ۲۸ درصد و دروس تخصصی ۲۲ درصد است.

گفتنی است که سهم سوابق تحصیلی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ به ۶۰ درصد و کنکور به ۴۰ درصد می‌رسد که ۳۰ درصد مربوط به دروس عمومی و ۳۰ درصد مربوط به دروس اختصاصی است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴
  • تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده