Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:58:48 GMT

لزوم تفکیک متهم از محکوم در زندان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۸۳۷۶

لزوم تفکیک متهم از محکوم در زندان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حدادزاده صبح امروز در مراسم تودزیع و معارفه مدیر زندان مرکزی یزد با اشاره به رویکرد قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها نسبت به زندانیان اظهار داشت: رویکرد قوه قضاییه، اصلاح و بهبود عملکردهای زندانیان و خانواده‌های آنان در حوزه اشتغال، توانمندسازی و حمایتی است.

حدادزاده همچنین دیدگاه رئیس قوه قضائیه در مقوله کاهش جمعیت کیفری زندان‎ها را مبتنی بر ضرورت امنیت جامعه و درک صحیح آسیب های ناشی از حبس یک مجرم به عنوان سرپرست خانواده دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خلوت کردن زندان تا آنجا که ضرورت داشته باشد اتفاق خوبی است اما به هر حال یک سری از افراد در داخل زندان باید بمانند تا جامه از دست آنها در امان باشد.

دادستان عمومی و انقلاب یزد بیان کرد: در انجمن حمایت و بنیاد تعاون اقدامات حمایتی بسیار خوبی هم در حوزه اشتغال زندانیان و هم حمایت از خانواده های آنها صورت می گیرد اما اگر این اشتغال تبدیل به اشتغال پایدار شود، چرخه تکرار جرم حتماً کم خواهد شد.

حضور ۱.۵ درصد جمعیت کیفری کشور در زندان مرکزی یزد

مدیرکل زندان های استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه زندان مرکزی یزد، بزرگترین مجموعه کیفری استان است، گفت: ۱.۵ درصد از جمعیت کیفری کشور در این زندان اسکان داده شده است و مدیریت مجموعه ای که دربرگیرنده جمعیت قابل توجهی از محکومان و متهمان با جرائم مختلف، سنین متفاوت و فرهنگ‌های گوناگون از اقصی نقاط کشور و حتی اتباع بیگانه است، کار سخت، با ظرافت و در عین حال هوشمندانه ای را می طلبد.

حسین سبزواری عنوان کرد: با توجه به شرایط یاد شده، بیشترین تمرکز فعالیت‌های اداره کل زندان‌های یزد معطوف به زندان مرکزی است.

وی همچنین با تقدیر و تشکر از مدیر سابق زندان مرکزی از مدیر جدید خواست تا موضوع اشتغال زندانیان بند بسته و تحقق اشتغال ۸۰ درصدی که از برنامه های ۱۴۰۰ است را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد.

مدیرکل زندان‌های یزد، اولویت توسعه برنامه های فرهنگی به صورت ویژه، حضور فعالان فرهنگی و اجتماعی و گروه های جهادی در زندان را از مدیر جدید زندان مرکزی یزد خواستار شد.

به گزارش مهر، در این مراسم از تلاش‌های حمیدرضا زارع قدردانی و حسن مددی مقدم به عنوان مدیر جدید زندان مرکزی یزد منصوب شد.

کد خبر 5212127

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد ویروس کرونا عید سعید فطر نماز عید سعید فطر انتخابات 1400 آمار کرونا بوشهر کرمانشاه عکس استانها واکسن کرونا فطریه ماه رمضان ۱۴۰۰ ماه مبارك رمضان اردبیل گرگان زندان مرکزی یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۸۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است

اسماعیل آقاجانلو مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: استان زنجان در شاخص های مربوط به بازار کار بر اساس داده های مرکز آمار ایران، رتبه های خوبی در بین استان ها دارد.

وی اظهار کرد: سال گذشته زنجان بیشترین میزان مشارکت نیروی کار، بیشترین نسبت اشتغال در فعالیت‌های اقتصادی و کمترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور کسب کرد.

نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت)، عبارت از نسبت جمعیت فعال(شاغل و بیکار) به جمعیت در سن کار است، نرخ مشارکت اقتصادی به متغیرهایی چون جمعیت فعال و جمعیت در سن کار که در دل خود جمعیت غیر فعال را دارد، وابسته است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: کاهش نرخ بیکاری و از طرفی افزایش نرخ مشارکت اقتصادی نشانه خوبی است چرا که در این شرایط با اینکه میزان جمعیت زیادی وارد بازار کار شده ولی از آن سو با فراهم بودن زمینه اشتغال، افراد جویای کار توانسته اند برای خود شغل پیدا کنند.

آقاجانلو از تحقق ۱۲۰ درصدی اشتغال هدفگذاری شده سال گذشته در استان با ایجاد ۱۷ هزار و ۵۰۰ شغل خبر داد و گفت: برای سال جاری نیز سهم استان ایجاد ۱۱ هزار و ۵۷ اشتغال جدید تعیین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ۳ هزاز نفری ارومیه
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • کنعانی حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل
  • قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • روزنامه جمهوری اسلامی : قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند