Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@06:38:47 GMT

آنچه دربی از فوتبال ایران به نمایش گذاشت؛ زشت، بد، جلف!

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۸۴۱۶

آنچه دربی از فوتبال ایران به نمایش گذاشت؛ زشت، بد، جلف!

نود و پنجمین دربی، دقیقاً همان چیزی را از فوتبال ایران نشان داد که باید می‌دیدیم و اتفاقات آن را فقط باید با واژه‌هایی چون زشت، بد و جلف تعریف کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نه قصدمان سیاه نشان دادن فوتبال ایران است و نه می‌خواهیم کسی را نصیحت کنیم. این فوتبال آنقدر سیاهی‌ها به خود دیده که بالاتر از آن رنگی نیست و گوش شنوایی هم وجود ندارد که قصد ما نصیحت کردن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید اگر گوش شنوایی بود، پیش از اینکه رسانه‌ها بخواهند مسئله‌ای را گوشزد کنند، بارها پیشکسوتان فوتبال ایران این نصیحت‌ها را انجام داده‌اند و کسی توجهی به این مسائل نداشته، اما بد نیست نگاهی به دربی نود و پنجم داشته باشیم که عصاره‌ای از فوتبال ایران است.

اعتراض، درگیری و خشم؛ خشمی بیرون زده که شاید بخشی از آن برای دیده شدن است. دیده شدن در فضایی که فوتبال ایران را بلعیده و همه اسیر آن شده‌اند. فضای مجازی که شاید حرکت بسیاری از مربیان و بازیکنان فوتبال ایران را تحت تأثیر قرار داده و بسیاری از صحبت‌ها، حرکات یا رفتارها برای بیشتر دیده شدن انجام می‌شود. به خصوص اگر این نفرات در دو تیم استقلال و پرسپولیس باشند که هواداران‌شان در فضای مجازی، معرکه‌ای به راه انداخته‌اند. دربی هم دقیقاً چیزی شبیه به همان معرکه‌های فضای مجازی بود که با اعتراض‌های مکرر به داوری آغاز شد و با مشت و لگد در پایان بازی خاتمه یافت.

دربی، ویترین فوتبال ایران است. دیداری که مهم‌ترین دربی قاره آسیا تلقی می‌شود، اما شاید بتوان نام زشت‌ترین بازی قاره را هم روی آن گذاشت. دیداری که بازیکنانش با کوچک‌ترین اتفاق از خود بی‌خود می‌شوند و با هر تصمیم داور، آواری می‌شوند بر سر قاضی میدان. حتی درست‌ترین تصمیم داور هم با اعتراض روبه‌رو می‌شود، تصمیم غلط یا مشکوک که جای خود دارد. همین مسئله، سنگ بنای درگیری‌های بیشتر است و افسوس که این رفتارها با هیچ واکنش جدی هم روبه‌رو نمی‌شود.

دربی زشت بود، درست شبیه عملکرد دو تیمی که همین چند روز پیش در لیگ قهرمانان آسیا نمایش‌های درخشانی داشتند، اما همان جا هم برای یکدیگر کری می‌خواندند. کری اینکه کدام یک در گروه سخت‌تری قرار دارند و رقبای کدام یک قوی‌تر بوده است. وقتی به لیگ برگشتند، انتظار این بود که حداقل دربی زیبایی شاهد باشیم، اما دریغ از یک حمله قدرتمند و تمام عیار روی دروازه دیگری. بار فنی پایین بازی، حوصله همه را سر برده بود.

دربی بد بود، درست شبیه بازیکنانی که حتی به گرفته شدن خطای محرزشان هم اعتراض داشتند. بازیکنانی که هنگام عقد قرارداد، بالاترین ارقام را طلب می‌کنند، اما بویی از رفتار حرفه‌ای نبرده‌اند. نه در زمین بازی حرفه‌ای‌گری دارند و نه بیرون زمین می‌توانند از خود رفتار یک بازیکن حرفه‌ای را به نمایش بگذارند. بازیکنانی که بیش از اندازه مورد توجه قرار گرفته‌اند تا فکر کنند دنیا حول آنها می‌چرخد.

دربی جلف بود، درست شبیه نفراتی که در پایان بازی مشت و لگد به سمت یکدیگر پرتاب می‌کردند. آن هم در شرایطی که ثانیه‌ها رو به پایان بود و بازیکنان به جای کنترل رفتارشان، با حرکاتی تأسف آور، ویترین فوتبال ایران را با خشونت به هم زدند. جایی که انتظار می‌رفت حداقل رفتار معقولانه‌ای از نیمکت تیم‌ها مشاهده کنیم، اما برخی از اعضای همین نیمکت‌ها، جزیی از درگیری بودند. نیمکت‌هایی که شاید بخشی از خشونت داخل زمین را هم رقم می‌زنند که دائماً از کنار زمین علیه داور و تصمیماتش فریاد می‌زنند و همین رفتار، بازیکنان را برای اعتراض و خشونت، تحریک می‌کند.

این فوتبال، با چند تصمیم موقت کمیته انضباطی هم اصلاح نخواهد شد. اگر عوامل درگیر شونده دربی تا پایان فصل هم محروم شوند، باز هنگام بازگشت، همین رفتارها را تکرار خواهند کرد. بازیکنان و مربیانی که جز خشم، چیزی برای ارائه ندارند و سال‌ها باید روی فرهنگ و رفتارشان کار کنند تا بلکه بتوانند روزی معقولانه یک فوتبال را به پایان برسانند.

غلامپور: فکر کردم بازیکن پرسپولیس به مجیدی حمله کردنظر دو کارشناس داوری درباره قضاوت اکبریان در دربی 95
 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پرسپولیس استقلال فوتبال فوتبال ایران دربی پایتخت پرسپولیس استقلال فوتبال فوتبال ایران دربی پایتخت فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلعه‌نویی کیروش می‌شود؟ / این بار شاید استقلالی‌ها اخراج شوند!

آفتاب‌‌نیوز :

۱۴ دی سال ۱۳۹۵ بود که کارلوس کیروش تصمیم گرفت بازیکنان پرسپولیس حاضر در اردوی تیم ملی در دبی را به تهران بازگرداند! در آن برهه از زمان خبرگزاری صداوسیما نوشت: کیروش ملی‌پوشان پرسپولیسی را از اردو اخراج کرد! بازیکنان پرسپولیسی حاضر در اردوی تیم ملی با نظر سرمربی تیم ملی، کارلوس کیروش از این اردو خارج شدند تا به باشگاه خود بازگردند.

دلیل این اتفاق چه بود؟ خبرگزاری صداوسیما آن‌زمان در این‌باره نوشته بود: برانکو ایوانکویچ در مصاحبه‌های روز‌های اخیر خود از برپایی اردوی تیم ملی در دبی در این مقطع زمانی انتقاد کرده بود و اعلام کرد در صورت نتیجه نگرفتن پرسپولیس در نیم‌فصل دوم کیروش و سازمان لیگ فوتبال مقصر هستند.

به نظر می‌رسد این اتفاق به شکل دیگر در روز‌های اخیر تکرار شده است. کانال رسمی باشگاه استقلال در روز‌های اخیر به بهانه انتخاب مردمی نوشت: بهترین مدافع میانی از نگاه مردم و کارشناسان (آرمین سهرابیان) حتی به تیم ملی هم دعوت نشده و ابوالفضل جلالی نیز با وجود دعوت به اردوی تیم ملی، در بازی رفت مقابل ترکمنستان بازی نکرده و امیدواریم امیر قلعه‌نویی در بازی برگشت از او استفاده کند. همان‌طور که انتظار می‌رود از سیدحسین حسینی در این بازی استفاده شود.

در این بخش از بیانیه محرز است که باشگاه استقلال از عدم دعوت از آرمین سهرابیان گله‌مند است، تعجب کرده که ابوالفضل جلالی در بازی رفت به میدان نیامده و توصیه می‌کند کادر فنی تیم ملی به سیدحسین حسینی بازی بدهد. اگر چه باشگاه استقلال در ادامه با صدور بیانیه جدیدی مدعی شد که نیت دخالت در کار سرمربی تیم ملی را نداشته و تنها تعصب استقلالی‌ها را می‌کشد!

اگر این رفتار‌ها ادامه داشته باشد، ممکن است امیر قلعه‌نویی از تصمیم کارلوس کیروش کپی کند و رای به اخراج استقلالی‌ها بدهد یا برای اردوی جدید بازیکنان استقلال را به اردوی تیم ملی دعوت نکند.

بدین ترتیب باشگاه استقلال بدعت جدیدی را پایه‌گذاری کرده! ممکن است فردا باشگاه سپاهان هم به دلیل عدم حضور بازیکنش در ترکیب به تصمیم سرمربی تیم ملی معترض شود. اگر این رفتار تکرار شود دیگر باشگاه‌ها هم به خود حق می‌دهند تصمیمات سرمربی تیم ملی را زیر سوال ببرند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • جلالی:شاید اگر همه مسلمانان در انجام وظایف خود دقت می‌کردند ظلم علیه مردم فلسطین ادامه نمی‌یافت
  • عکس| هاشمی‌نسب به یاد روزهای تاریخی دربی
  • فیفا تکلیف تیم مدعی قهرمانی لیگ را روشن می‌کند
  • سپاهان تهدید کرد؛ شاید مقابل تراکتور وارد زمین نشویم!
  • تئاتر و نقش آن در بالا بردن توانایی فردی در کودکان
  • زندگی ایرانیان در عصر قاجار در فرانسه رونمایی شد (+عکس)
  • داور دربی، بهترین داور 1402 شد!
  • داور دربی، بهترین داور 1403 شد!
  • ۱۰ کتاب برتر روان شناسی رشد شخصیت که در نوروز باید بخوانید
  • قلعه‌نویی کیروش می‌شود؟ / این بار شاید استقلالی‌ها اخراج شوند!