Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مسعود پزشکیان روز شنبه در حاشیه آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت : آمده ایم تا با انبوه مشکلاتی که در کشور وجود دارد خودمان را درگیر کنیم.

وی راه حل برون رفت از این مشکلات را اتکا به علم دانش و طبیعتاً نیروها و انسانهایی دانست که با این باور می‌توانند وارد صحنه شوند و مشارکتی همه جانبه در کشور به وجود بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشکیان گفت:  تمام امکاناتی که در کشور و حتی خارج از کشور داریم برای معضلات موجود راه حل ارائه دهند تا مشکلات را از بین ببرند  بدون دانش، علم و آگاهی هر تصمیمی در این مملکت بگیریم منجر به چیزی خواهد شد که الان با آن مواجهیم. باید بدانیم در این مسیر بدون مشارکت و تعامل با مردم امکان برون‌رفت از مشکلات وجود ندارد باید باور کنیم که کشور را همه کسانی که ایرانی هستند می‌توانند اداره کنند و این ایران است که با قومیت‌های مختلف رنگ ها، زبان ها و گویش های مختلف هستند که کشور را درست کرده‌اند بدون اینها و با اتکا به یک جناح و یک دسته امکان اینکه از این وضعیت خارج شویم وجود ندارد.

 پزشکیان با تاکید بر اتکا به مردم و با مردم بودن اظهار کرد: این فقط می تواند مشکلات را حل کند و برای این کار چاره‌ای نداریم جز اینکه روند تفرقه و اختلافات موجود در کشور، تنش داخلی و تنش با همسایگان را از بین ببریم. نمی‌شود با دعوا و تنش به فکر توسعه و آینده کشور بود.

 وی اضافه کرد:  هیچ کشوری در دنیا  نتوانست با تنش به جایی برسد. قطعاً باید با تنش زدایی در کشور و خارج از کشور مشکلات را از بین ببریم با دوستان مروت با دشمنان مدارا. با جنگ، درگیری، اختلاف، حذف کردن، پنهان کردن  امکان اینکه به جایی برسیم وجود ندارد. در هیچ تاریخ ملتی و جامعه امکان نداشت گروهی به اجبار توانسته باشند مملکتی را اداره کرده باشند.

این داوطلب ریاست جمهوری تاکید کرد:  باید درد مردم را بفهمیم و نیازهای آنان را بدانیم و خود را خدمتگزار مردم بدانیم. با تمام وجود باید بین مردم عشق ورزیدن دردهای آن را پیگیری کنیم و وقتی مشکل دارند به جای اینکه آنها را بگیریم بزنیم و به زندان کنیم باید آنان را درک کنیم.

وی افزود: من یک بار نایب رئیس بودم و بانک‌ها موسسات ما پول مردم را گرفته بودند و به جای حل مشکلات در خیابان آنها را می‌زدند ما می توانیم این را برعکس کنیم نهایتاً این فساد بی اعتمادی و آن چیزی که در کشور وجود دارد را اینگونه رفع کنیم. معتقدم اگر سیستم را درست کنیم مشکلات در عرض ۶ ماه تا یکسال حل شده و امکان ندارد به راحتی بتوان پول خورد و دزدی کرد.

پزشکیان تاکید کرد:  اگر اف‌ای‌تی‌اف داخلی را اصلاح کنیم دیگر رانت‌خواران نمی‌تواند حضور پیدا کنند و پول ها گم نمی‌شود و امکان ندارد گاهی ۷۰ هزار میلیارد تومان پول معلوم نیست به کجا رفته باشد پول‌ها را بردند و خوردند و ما نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است ۱۰ هزار میلیارد ۸۰۰۰ میلیارد و ۷ هزار میلیارد تومان پول غیب می شود و افتخار می‌کنیم که خوردند.

وی افزود:  اگر بتوانیم یارانه هایی که حدود ۲ میلیارد تومان است به افرادی که راحت طلب در خانه های میلیاردی زندگی می‌کنند پرداخت نکنیم و به کسانی که نان شب ندارند بدهیم آنها دیگر مجبور نیستند دست برای تامین زندگی روزمره دست به کارهایی بزنند که حتی آوردن اسم آن هم درست نیست.

وی ادامه داد:  با اتکا به دانش علم و نیروهای جوانان غیر آزموده نی توانیم از این وضعیت خارج شویم. نه اینکه افرادی که در مملکت عمری مدیریت کردند و باعث شدند این وضعیت به وجود بیاید دوباره با همان آدم ها بخواهیم مملکت را درست کنیم باید به جوانان زنان متکی شد و زنانی که در جامعه ۵۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند را باور کنیم. پس باید باور کنیم که این ها می توانند باید باور کنیم غیر از ما و غیر از کسانی که در قدرت بودند و باعث چنین وضعیتی شده‌اند هستند افرادی که بتوانیم به آنان اتکا کنیم و با کمک آنان مشکلات را رفع کنیم.

وی ادامه داد:  اتکا به افرادی که در این مدت  نتوانستند اقدام خوبی انجام دهند و نتیجه عمل شان چیزی است که امروز در کشور می‌بینیم، باور غلط است.

پزشکیان اظهار کرد : دست به دست هم خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد مشکلات مردم را رفع کنیم و با اتکا به جوانان و حضور همه قومیت‌ها جمعیت ها و بر اساس عدالت و انصاف کشور را اداره کنیم.

پزشکان درباره اینکه آیا به نفع جهانگیری کناره گیری می‌کنید و نامزد پوششی هستید،  گفت:  اگر نیروهای در صحنه حضور یابند و بیایند و در نهایت از آن نظر مردم است اگر اقبال یک فردی در یک جناح زیادتر باشد از این بابت می‌توان به نفع آن جبهه به نفع فردی که اقبال بیشتری دارد کنار کشید اما اینکه من نامزد پوششی جهانگیری هستم صحت ندارد.

وی افزود:  با قدرت در صحنه خواهیم بود مگر اینکه از اصلاحات به معنای واقعی یعنی وحدت و انسجام کسی اقبال بیشتری در نظرسنجی ملی داشته باشد،کنار خواهم رفت.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه خود در حوزه مسکن گفت:  در رابطه با بحث مسکن آنچه فکر می کنم می توانیم یارانه هایی که افراد ثروتمند می دهند را کنار بگذاریم به آنانی بدهیم که نان شب را ندارند و این پول را آزاد کنیم قطع یقین می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: تلاش بر این خواهد بود که این پول‌ها را آزاد کرده و به نفع اقشار نیازمند استفاده کنیم با این باور و با این اعتقاد زندگی کردم.

پزشکیان درباره باور به زنان گفت: وقتی با همسرم آشنا شدم هر دو دانشجوی پزشکی بودیم. همراه و همیار هم شدیم ایشان جراحی خواندند و با هم مسیر را طی کردیم و معتقد بودم همان موقعی که بسیاری میگفتند  زن ها نمی توانند با وجود داشتن چهار فرزند دو نفر در بعد کشوری جزو نفرات برتر شده‌ایم و باور داشتیم اگر با هم و در کنار هم باشیم می‌توانیم به بهترین نحو عمل کرده و در مهم‌ترین مدارج علمی قرار بگیریم و این برای من افتخار بود و تصور می‌کنم اگر زنان خود را باور داشته باشند چیزی از مردان کم ندارند.

وی افزود: این بستر برای شکوفایی آنان و نشان دادن خودشان آماده باشد نباید ساختاری درست کنیم که بستر برای شکوفایی و توانمندیهای بانوان آماده نباشد. قطعاً این بستر را آماده خواهیم کرد و آنها در بسیاری از جاها می‌توانند بهتر از ما و درست تر از ما عمل کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری زنان دانش زندگی روزمره مسعود پزشکیان میلیارد تومان باور کنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۸۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم تنها راه حل مشکلات کشور

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز دوشنبه فاصلی فر در مراسم غباروبی امامزادگان باقریه بیرجند و توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: رمضان ماهی است که برتر از همه ماه‌ها است و باید در این ماه با خانه تکانی دل از مائده‌های آسمانی این ماه به خوبی استفاده کنیم تا مورد رحمت الهی واقع شویم.

وی تصریح کرد: حمایت‌های مادی و توزیع بسته‌های معیشتی و پهن کردن سفره‌های افطار ساده از جمله کارهای است که در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

وی با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۳ توسط مقام معظم رهبری به سال "جهش تولید با مشارکت مردم " خاطر نشان کرد: نام گذاری سال جاری به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نشانگر اهمیت توجه به تولید و اینکه جهش تولید تنها با مشارکت و حضور مردم در میدان عمل امکانپذیر است، دارد.

به گفته فاضلی فرد مشارکت مردم در دوران کرونا را به خوبی مشاهده کردیم که منجر به حل مشکلات در این حوزه شد و با توجه به تیزبینی مقام معظم رهبری برای هیجدهمین سال ایشان بر مسائل اقتصادی و برای ششمین سال بر موضوع تولید تاکید کرده‌اند تا اقداماتی که در این راستا انجام شود و تنها راه حل مشکلات کشور مشارکت مردم در این خصوص است تا با انجام این کار زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) شود و ما هم بتوانیم سربازان شایسته‌ای برای آن حضرت باشیم.

در ادامه این مراسم رئیس هیئت امنای امامزادگان باقریه بیرجند هم از توزیع ۵۰۰ بسته غذایی که از محل موقوفه بنگاه آب لوله بیرجند تهیه شده است، خبر داد و گفت: برای اینکه این بسته‌ها به دست افراد نیازمند واقعی برسد، شناسایی افراد مورد نظر انجام شده است که این افراد کسانی که تحت پوشش هیچ جایی نیستند.

حجت الاسلام توکلی افزود: یکی از کارهای که از چندی پیش برنامه‌ریزی در خصوص آن را شروع کرده‌ایم، این است که با استقرار پزشک عمومی و متخصص خدمات لازم را به مردم در این مکان ارائه کنیم.

شایان ذکر است که در این مراسم غبارروبی ضریح امام زادگان باقریه با حضور فرماندار بیرجند، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و جمعی دیگر از مدیران دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مختلف مردم انجام و توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان واقعی نیز انجام شد.

کد خبر 6063098

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان
  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی
  • چند باور غلط در مورد عسل
  • صرفه‌جویی ۵۴ همتی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی / در مرحله مردمی‌سازی هستیم
  • دولت حضور بخش خصوصی خالص در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی چگونه به جهش تولید و اقتصاد کمک خواهد کرد؟
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • مشارکت مردم تنها راه حل مشکلات کشور
  • پزشکیان: فکر نمی‌کردم خاتمی رأی ندهد
  • مشکلات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کردستان+فیلم