Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه فلسطینی با اشاره به همسویی عربی به ویژه آنچه روز گذشته در مرز فلسطین اشغالی با اردن و لبنان رخ داد، از آن به عنوان نقطه تحولی جدید نام برده است که سبب تقویت موضع فلسطینی‌ها و سوق دادن غرب به دست برداشتن از حمایت تل آویو، خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، فلسطین الیوم در مقاله‌ای با عنوان «شمشیر قدس ترتیبات منطقه و اولویت‌های آنرا برهم زد»، آورده است: ما در برابر بهار فلسطینی صادقانه‌ای که از بطن آگاهی ومسئولیت پذیری ملی خارج می‌شود و سرنوشتش به قدس و مسجد الاقصی گره می‌خورد، قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بهار همه فلسطینی‌ها مشارکت دارند و غیر از پیروزی گزینه دیگری وجود ندارد.

این رسانه فلسطینی در ادامه با اشاره به همسویی جهان عرب با ملت فلسطین می‌نویسد: الگو و پایداری فلسطین همواره به عنوان نیروی محرکی برای جهان عرب بوده است. هنگامی که مردم کشورهای عربی این وحدت و مشخص بودن هدف نزد فلسطینی‌ها را مشاهده می‌کنند، یک ذره هم به خود برای همسویی با آنها تردید به خود راه نمی‌دهند.

فلسطین الیوم با اشاره به همسویی اردنی‌ها با فلسطینی‌ها گزارش داد: اردنی‌ها در حمایت از قدس، غزه و مقاومت به حرکت درآمدند و این اقدامی است که باید به فال نیک گرفته شود.

اینکه «گدعون لیفی» تحلیلگر صهیونیست در مقاله‌ای می‌نویسد: «احتمال می‌دهم که ما بدون حمایت ملت‌های منطقه باشیم و مسیرمان به سوی اروپا به عنوان پناهنده باشد»، این معادله جدیدی است که مقاومت در غزه و ساکنان قدس و اراضی 48 ترسیم کرده‌اند.

این نشان می‌دهد که محل امن برای دشمن در فلسطین نخواهد بود بلکه در کشورهایی است که از آنجا آمده‌اند و این حقیقتی است که ما آنرا لمس می‌کنیم.

ما در برابر تفکر جدید اسرائیلی‌ها قرار داریم که آنها در اندیشه بازگشت به جایی که از آن آمده‌اند، هستند و نظریه کشور یهود «هرتزل» در حال حاضر فروپاشیده است.

فلسطین الیوم ادامه داد: ما باید پایداری داشته باشیم و فشار بیشتری به دشمن وارد کنیم و پیرامون عربی و اسلامی خود را به حرکت درآوریم.

این رسانه می نویسد: اینکه مقاومت از همه امکانات خود در این رویارویی استفاده نمی‌کند و به اصل غافلگیری روی آورده است این ماهیت رویارویی و نبرد با دشمن است؛ اما رویارویی مردمی باید با مشارکت همه فلسطینی‌ها باشد. ذخایر انقلابی باید خیابان‌های کرانه باختری را پر کند و با دشمن و شهرک نشینان به مقابله برخیزند و به طور حتم نیروهای امنیتی(تشکیلات خودگردان) هم به ملت خود ملحق خواهند شد و این را تاریخ نبردها در دنیا ثابت کرده است که ارتش‌ها در لحاظت سرنوشت ساز به ملت خود می‌پیوندد.

این رسانه گزارش داد: شمشیر قدس فقط بر دشمن تاثیرگذار نیست بلکه به حامیان این رژیم مانند اروپا و آمریکا و رژیم‌های سازشکار عرب هم تاثیر دارد. آنها پس از اینکه قدرت فلسطین و ضعف متحد خود یعنی اسرائیل را مشاهده کردند به بینش جدید می‌رسند.

تفکر غربی بر اساس منافع است، هنگامی که غرب از حمایت رژیم هایی که حافظ منافع آنها بود مانند رژیم شاه، دست برداشتند روزی آنهم به زودی خواهد آمد که از اسرائیل و حمایت از آن دست برخواهند داشت به ویژه که رژیم صهیونیستی باری بر روی دوش غرب شده است.

فلسطین الیوم گزارش داد: قدس و عملیات شمشیر آن نقطه تحول جدیدی در میان اعراب ایجاد کرده، و آنها را از قید و بندها آزاد کرده است و برای همین است که شاهد برداشتن سیم های خارداری که فلسطین را از اردن و لبنان جدا می‌کند، هستیم و خون عربی در این رویارویی ریخته می‌شود. همچنین تظاهرات گسترده در استانبول و دیگر شهرهای اسلامی هم در راستای تحول جدید است. اینها برگه‌های قوی در اختیار آرمان فلسطین قرار می‌دهد و آنرا به مساله همه تبدیل می‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فلسطین الیوم فلسطینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده/ ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

رهبر انقلاب تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه، با تجلیل از ایستادگی بی‌نظیر نیروهای مقاومت فلسطین و همچنین مردم غزه تاکید کردند: صبر تاریخی مردم غزه در مقابل جنایتها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل غرب انجام می‌شود، یک پدیده عظیم است که حقیقتا به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را علی‌رغم خواست دشمن، به مسئله اول جهان تبدیل کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه کشتار مردم غزه و نسل‌کشی در این منطقه هر انسان صاحب وجدانی را متاثر می‌کند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع حمایت افکار عمومی بین‌المللی و همچنین افکار عمومی جهان اسلام به‌ویژه دنیای عرب از مردم غزه را مهم ارزیابی کردند و گفتند: اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود.

ایشان همچنین یاد شهید «العاروری» از رهبران حماس را که به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، گرامی داشتند و خاطر نشان کردند: این شهید بزرگوار شخصیت برجسته‌ای بود که عاقبتِ مبارکِ شهادت، پاداش خداوند متعال به مجاهدت‌های وی بود.

آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین و به‌خصوص مردم غزه، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه ارائه کرد و گفت: صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیروهای مقاومت در این شش ماه،که ناشی از ایمان راسخ آنان است موجب شده دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد.

رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر اینکه عملیات «طوفان‌الاقصی» اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بُرد و اکنون دشمن صهیونیستی بعد از گذشت شش ماه خسارت‌های سنگینی را متحمل شده و هزاران نفر از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شده‌اند، افزود: جنگ غزه یک جنگ جهانی است و هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیستها است زیرا رأسا هدایت جنگی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد.

وی در پایان خطاب به رهبر انقلاب تاکید کرد: به جنابعالی اطمینان خاطر می‌دهم که به‌رغم همه وحشیگیری‌ها و جنایات و نسل‌کشی که در غزه در جریان است، مردم غزه و نیروهای مقاومت با قدرت ایستاده‌اند و به دشمن صهیونیستی اجازه نخواهند داد ذره‌ای به اهداف خود دست یابد.

دیگر خبرها

  • رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد
  • دیدار رئیس جمهور با دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین | ملت فلسطین با پایداری خود دشمن صهیونیستی و آمریکا را غافلگیر کرده است
  • رهبر انقلاب: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده/ ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب: ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم و مقاوم غزه تردید نخواهد کرد
  • مقاومت بی‌نظیر مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است
  • رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب به اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است
  • جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • دشمن در رسیدن به اهدافش در یمن شکست خورد/ همچنان به حمایت از فلسطین ادامه می‌دهیم