Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مسیر جلوخان آرامگاه فردوسی در توس به هارونیه متصل شد و پروژه جدیدی در راستای عمران توس بهره برداری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  مشهدمقدس، ابوالفضل مکرمی‌فر صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه احداث پیاده‌راه مسیر جلوخان آرامگاه فردوسی به هارونیه اظهار داشت: از ابتدای دولت دوازدهم با شورای شهر هم پیمان شدیم تا اقداماتی را در حوزه توس شروع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی یک روز این اقدامات تعطیل نشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد: 45 میلیارد تومان میراث فرهنگی و 60 میلیارد تومان شهرداری برای این محدوده اعتبار اختصاص داده است.

مکرمی فر خاطرنشان کرد: به طور ویژه از تصمیمات شورای شهر و اقدامات شهردار مشهد نه تنها برای توس بلکه برای گوشه گوشه شهر سپاسگزاری می‌کنم. امیدوارم این اقدامات که شروع شده استمرار پیدا کند.

سید مسعود ریاضی، رئیس کمیسیون توسعه و عمران توس شورای شهر مشهد نیز در این مراسم اظهار داشت: سه بنای فاخر در این محدوده است و قصد داشتیم مسیر مناسبی به هم داشته باشند. معابر آرامگاه، ارگ و هارونیه را موفق شدیم در سه سال گذشته اصلاح کنیم تا در شان علاقه‌مندان به توس باشد.

اتصال جلوخان آرامگاه فردوسی به هارونیه/ برنامه‌‌های بزرگداشت فردوسی در فضای مجازی برپا شدبازپیرایی "جلوخان" آرامگاه فردوسی از نگاه ساکنان و گردشگران + فیلم

وی بیان کرد: بیش از 10 مجسمه فاخر از داستان‌های شاهنامه به طراحان سفارش دادیم، دو مجسمه امروز رونمایی می‌شود و سه مجسمه نیز در جلوخان پیشتر نصب شده بود. سه مجسمه دیگر نیز در راه است.

ریاضی خاطرنشان کرد: جشنواره نقاشی، شب شعر، بحث ادبی، موسیقی، سینمایی و پویانمایی به نام شاهنامه و فردوسی داریم. این غنای فرهنگی است.مردم امروز فردوسی را از 4 سال پیش بیشتر می‌شناسند، اما این عرصه جای کار بسیار دارد.

خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم اظهار داشت: پروژه مسیر پیاده‌راه جلوخان آرامگاه  فردوسی به هارونیه، اول بهمن ماه سال گذشته با برنامه زمانبندی 115 روزه و با هدف زیباسازی و ساماندهی پیاده روی حدفاصل جلوخان آرامگاه فردوسی تا بنای هارونیه شروع به کار کرد.

وی بیان کرد: این پروژه به طول 700 متر شامل عملیات جدول کاری به طول ٥هزار متر، کف‌سازی با تایل بتنی 10 هزار و 500 مترمربع، ساخت و نصب نیمکت فلزی 58 عدد، تهیه و نصب 44 عدد سطل زباله و 90 عدد پایه چراغ، 4 هزار مترمربع اجرای فضای سبز و آماده سازی فضای رویداد به میزان پنج هزار متر مربع است.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جلوخان آرامگاه فردوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۸۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام (ره) اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری مهر، یونس فاتح در نشست بررسی مسیر دسترسی ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: در راستای سهولت رفت و آمد تماشاگران فوتبال، باید اقدامات لازم در این خصوص توسط عوامل مرتبط صورت گیرد.

وی افزود: تلاش برای جذب اعتبارات تخصیص یافته توسط دولت مردمی در دور اول سفر ریاست محترم جمهور به آذربایجان‌شرقی در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار تبریز بر بهسازی مسیر دسترسی این ورزشگاه تاکید کرد و گفت: زیرسازی، آسفالت‌ریزی اساسی و همچنین تأمین روشنایی مسیر از جمله اقداماتی است که باید سریعاً توسط عوامل مرتبط صورت گیرد.

فاتح با اشاره به احداث پارکینگ‌های استاندارد برای خودروهای شهروندان در ورزشگاه یادگار امام (ره)، تصریح کرد: به منظور رفاه حال تماشاگران، احداث چندین پارکینگ استاندارد در محوطه این ورزشگاه یکی از ضروریات حال حاضر است که باید در اولویت کاری قرار گیرد.

کد خبر 6084616

دیگر خبرها

  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • اختصاص ۲ هکتار زمین به طرح جوانی جمعیت در گلبهار
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • لزوم اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت
  • مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام (ره) اصلاح شود