Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@08:03:54 GMT

رخوت در گیشه سینما با فیلم های بی کیفیت

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۹۱۱۶

رخوت در گیشه سینما با فیلم های بی کیفیت

سید جمال ساداتیان که قصد ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی را دارد، معتقد است که در این سال کرونازده تولیدات سینمایی باید روند افزایشی در کیفیت و کمیت داشته باشیم، چون بسیاری از فیلم‌های مانده در صف اکران، قابلیت جذب مخاطب به سینما را ندارند.

این تهیه‌کننده سینمادرباره حضور حداکثری سینمایی‌ها در شبکه نمایش خانگی برای تولید سریال بیان کرد: حضور در شبکه خانگی به اضطرار برهم خوردن معاملات بخاطر شیوع کروناست وگرنه سینما همچنان کارکرد خود را دارد، چرا که سینما را نباید به عنوان جایی برای تماشای فیلم درنظر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینما یک مقصد گردشگری است و مردم به بهانه سینما از خانه بیرون می‌آیند تا چند ساعت از زندگی خود را به خوشی بگذرانند.

او با تاکید براینکه سینما را باید با این عینک هم دید، ادامه داد: در عین حال باید محصولاتی در سینما اکران شود که وقتی کسی می‌خواهد برای آن وقت بگذارد و هزینه کنند جذاب و مطلوب هم باشد و قطعاً سینمای ملی ما باید سر پا و پرقدرت‌تر از دیروز عمل کند، به همین دلیل در همین شرایط فعلی باید تولیدات فیلم‌های سینمایی را افزایش دهیم چون هرچه امروز تولید شود قطعا یک سال دیگر روی پرده می‌رود و با روند فعلی شیوع کرونا قطعاً سال آینده در همین موقع باید وضعیت بهتری داشته باشیم و زندگی عادی روال خود را پیدا کرده باشد.

ساداتیان با اشاره به فیلم‌های در حال انتظار برای اکران، گفت: بسیاری از فیلم هایی که پشت خط اکران هستند به دلیل ضعف سیستم اکران باقی مانده‌اند و خیلی از آن‌ها باید در شبکه نمایش خانگی یا به روش آنلاین توزیع شوند. بسیاری از آن‌ها قدرت جذب مخاطب عام را ندارند در حالی که اگر مثلا سالی ۴۰۰ فیلم تولید کنیم که ۱۵ تا ۲۰ درصد آن قابل اعتنا باشد، قطعاً گیشه از رونق خوبی برخوردار خواهد بود ولی وقتی فیلم هایی را که ظرفیت اکران سینمایی ندارند،  به اجبار در سینما نمایش می‌دهیم نتیجه‌ آن رخوتی می‌شود که در گیشه سینماها می‌بینیم.

وی تاکید کرد:‌ در این روزها باید از تولید با کیفیت استقبال کرد تا فیلم‌هایی برای سلیقه مخاطب ساخته شوند.

تهیه‌کننده فیلم‌های «متری شیش‌ونیم»، «چهارشنبه سوری» و «به رنگ ارغوان» که در حال بررسی چند طرح و فیلمنامه با یکی، دو کارگردان شناخته شده برای ساخت فیلم و نیز سریال در شبکه نمایش خانگی است، درباره انگیزه خود از ورود به شبکه نمایش خانگی توضیح داد: به دو دلیل فکر می‌کنم باید وارد کار در این حوزه شوم؛ اول اینکه به نظرم بعضی کارهایی که در شبکه نمایش خانگی وجود دارند از استاندارد خوبی برخوردار نیستند در حالی که می‌توان کارهای با کیفیت بهتری انجام داد و استاندارد تولید نمایش خانگی را به لحاظ موضوعی و تکنیکی تغییر داد. نکته دوم هم این است که به هر حال در این صنف کار می‌کنم و دوست داریم در شبکه نمایش خانگی کار قابل قبولی ارائه کنم./ایسنا

بیشتر بخوانید

کرونا، سینما را قربانی می‌کند؟ روزی روزگاری کرونا

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شبکه نمایش خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۹۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر جدید «آپاراتچی» منتشر شد / جذب بیش از ۸۰ هزار مخاطب

 به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با ادامه اکران‌های فیلم سینمایی «آپاراتچی»، به کارگردانی قربانعلی طاهرفر و سجاد نصراللهی نسب، پوستر جدید این فیلم با طرحی از محمد تقی‌پور منتشر شد.

این فیلم متفاوت که اکران هایش در سینما‌ها و شهر‌های بدون سینما با استقبال مخاطبان همراه است، تاکنون توانسته بیش از ۸۰ هزار مخاطب به خود اختصاص دهد.

آپاراتچی؛ قصه‌ای متفاوت و شیرین از دلبستگی‌هایِ عجیبِ یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما در بحبوحه دهه ۶۰ است.

تورج الوند، فاطمه مسعودی‌فر، رضا ناجی، حسین عابدینی، وحید مبصری، ولی فروتن، امین گلستانه، پوریا میاندهی، شهرام خزرایی و با حضور بهنام تشکر، امید روحانی، علیرضا استادی و هومن برق نورد بازیگران الین فیلم سینمایی هستند.

 

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «پرویز خان» در بخش نمایش خانگی اکران خواهد شد
  • پرده جدیدی از شبکه نمایش‌های خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!
  • می‌خواهند همان بلایی که سر تلویزیون آورند را، سر پلتفرم‌ها هم بیاورند/ آیینه شبکه نمایش خانگی را نشکنید
  • دستورالعمل ساترا برای تبلیغات بازرگانی در شبکه نمایش خانگی
  • کارگردان فیلم کاپیتان: اکران آنلاین یک قاچاق محترمانه است
  • رژه پیمان معادی، جواد عزتی و نوید محمدزاده در شبکه نمایش خانگی
  • پوستر جدید «آپاراتچی» منتشر شد / جذب بیش از ۸۰ هزار مخاطب
  • باز هم سال سینمای کمدی؟