Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-16@11:01:12 GMT

۱۳ هزار واحد فرسوده وام نوسازی دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۹۴۲۸

۱۳ هزار واحد فرسوده وام نوسازی دریافت کردند

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) به نقل از بانک عامل بخش مسکن؛ محمود شایان با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های این بانک به عنوان تنها بانک تخصصی فعال در حوزه مسکن، کمک به تسریع جریان نوسازی بافت فرسوده است، گفت: سبد تسهیلاتی متنوع بانک با هدف جهش تولید و رونق بخشی به تمامی بخش‌های ساخت و ساز کشور طراحی و تدوین شده است، در این میان حمایت از ساکنان بافت‌های فرسوده شهرهای کشور از طریق پرداخت تسهیلات ارزان قیمت جهت احیا و نوسازی املاک واقع در این محدوده‌های شهری نیز یکی از بخش‌های مهم این سبد تسهیلاتی بوده و برای محقق شدن این هدف، تنها بانک تخصصی فعال در حوزه مسکن، در این مسیر پیشرو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان با تاکید بر آنکه محل تأمین اعتبار بخشی از تسهیلات پرداختی از منابع داخلی بانک و بخشی از محل قرارداد عاملیت بوده، اظهار کرد: تاکنون دو قرارداد عاملیت با وزارت راه و شهرسازی منعقد و همکاری گسترده‌ای آغاز شده و قرارداد دوم عاملیت در سال ۹۹ منعقد شده است.

مراجعه حضوری برای دریافت وام بافت فرسوده و مسکن مهر حذف شد

وی با بیان اینکه از سال گذشته فرآیند تشکیل پرونده‌های تسهیلاتی بافت فرسوده به صورت آنلاین انجام می‌شود، ادامه داد: در مدل جدید طراحی شده، علاوه بر حذف مراجعه فیزیکی متقاضیان به شعب، سه مزیت مهم برای مدیریت منابع و مصارف ایجاد کرده است؛ در این مدل جهت پاسخگویی به متقاضیان اخذ تسهیلات حمایتی بافت فرسوده و مسکن مهر، نیاز به مراجعه حضوری متقاضی برای صدور معرفی نامه و سایر اقدامات مربوط به تشکیل پرونده حذف شده چراکه این روند مشکلاتی از جمله بروز تخلف، جعلی بودن، عدم دسترسی به مجموعه آمار مربوط به میزان هزینه کرد و… را ایجاد کرده بود.

این مقام مسئول شبکه بانکی افزود: سال گذشته در سراسر کشور ۱۳ هزار و ۳۴۰ فقره تسهیلات نوسازی واحدهای فرسوده به متقاضیان اعطا شده که ارزش ریالی این تسهیلات معادل ۱۱ هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095605 برچسب‌ها نوسازی بافت فرسوده بانک مسکن

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نوسازی بافت فرسوده بانک مسکن بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام عملیات آماده سازی ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ۱۲۱ هزار و ۷۹۵ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۲ هزار و ۷۶۴ نفر تأیید نهایی شده‌اند.

میرمحمد مودی با بیان اینکه تاکنون تأمین زمین برای ۶۰ هزار و ۹۶۲ واحد انجام شده و ۲۰ هزار و ۱۷۱ واحد نیز دارای پروانه ساختمانی هستند افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۴۲۷ واحد در مرحله اتمام فونداسیون، هشت هزار و ۳۶۰ واحد به مرحله اتمام اسکلت و سقف، ۲ هزار و ۴۴۹ واحد به مرحله اتمام نازک کاری و هزار و ۵۴۲ واحد به مرحله اتمام عملیات ساختمانی رسیده است.

به گفته وی در راستای تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن تعداد ۴۸ سایت به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار به محدوده شهر‌های استان الحاق شده که تعداد ۳۹ سایت طرح تفکیکی و آماده‌سازی آن مصوب و توسط مجریان در حال آماده‌سازی است.

مودی با بیان اینکه ۲۴ هزار و ۳۰۳ نفر در استان برای دریافت تسهیلات مسکن به بانک‌های عامل معرفی شده اند، افزود: از این تعداد سه هزار و ۳۴۸ نفر در انتظار تعیین شعبه و هشت هزار و ۸۹۰ واحد نیز قرارداد منعقد کرده اند.

دبیر شورای مسکن استان در خصوص عملکرد بانک‌ها در تسهیلات خودمالکی شهری افزود: دو هزار و ۴۴۹ نفر در این خصوص برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند که همه آنها تعیین شعبه شده و هزار و ۳۵۷ نفر نیز انعقاد قرارداد دارند.

دیگر خبرها

  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید
  • انعقاد ۲۲ هزار قرارداد بانکی در نهضت ملی مسکن خراسان رضوی
  • لزوم حرکت به سوی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهرها
  • تشکیل ۳۰ هزار پرونده در طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • اتمام عملیات آماده سازی ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی
  • ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود
  • ۱۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت، خرید و تعمیرات پرداخت شد
  • پرداخت ۱۱۵ همت تسهیلات ساخت و خرید مسکن
  • نظرآباد و اشتهارد دارای بیشترین بافت فرسوده روستایی در البرز هستند