Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@06:12:58 GMT

واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۷۵ سال آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۹۶۳۵

واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۷۵ سال آغاز شد

علیرضا رئیسی روز شنبه اعلام کرد: واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال یعنی متولدان سال ۱۳۲۵ به قبل از امروز آغاز می شود. مشخصات این افراد در شبکه بهداشت وجود دارد و به تدریج با این افراد تماس گرفته یا برای آنان پیامک فرستاده می شود و فعلا نیازی به مراجعه حضوری و ثبت نام نیست.

به گزارش ایرنا، معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: واکسیناسیون این گروه سنی حداقل تا دو هفته آینده ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر تا روز چهارشنبه این هفته، این گروه از سالمندان ( افراد بالای ۷۵ سال) پیامک واکسیناسیون را دریافت نکردند یا با آنان تماس گرفته نشد می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی salamat.gov.ir با اعلام مشخصات، کد ملی و شماره تماس ثبت نام کنند تا با آنان تماس گرفته شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۸۰ سال همچنان ادامه دارد. این گروه از سالمندان اگر تاکنون واکسن نزده اند، همچنان می توانند با ثبت نام در سامانه اعلام شده برای دریافت واکسن اقدام کنند و با وجود شروع واکسیناسیون گروه های سنی پایین تر سهمیه هیچ فردی از بین نمی رود.

واکسیناسیون سالمندان از هفتم اردیبهشت امسال با گروه سنی ۸۰ سال به بالا شروع شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار واکسن کرونا وارد کشور شده است. یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۶۴۸ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند. ۳۴۲ هزار و ۹۵۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به دو میلیون و ۵۶ هزار و ۵۹۸ دُز رسیده است.

 
 
  
 

منبع: الف

کلیدواژه: افراد بالای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۹۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ روح الله شکری گفت: در حال حاضر واکسن پنوموکوک برای کودکان تا یک‌سالگی به واکسیناسیون روتین کشور اضافه شده است که نویدبخش کنترل و کاهش بار بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی است.
او افزود: این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود و این باکتری‌ها، عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان، طیف وسیعی از بیماری‌هایی مانند مننژیت، عفونت باکتریال تب‌دار، عفونت گوش میانی، سینه پهلو، سینوزیت و سپتیسمی (عفونت خون) است.
این بیماریها، یکی از علل اصلی مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان است و پیشگیری از آنها با واکسن پنوموکوک امکان‌پذیر است.
این واکسن بصورت تزریقی در سن ۲ماهگی، چهار ماهگی و یک‌سالگی علیه عفونت‌های پنوموکوکی تزریق می‌شود.
در حال حاضر در کشور کودکان علیه ۱۰ بیماری خطرناک و کشنده از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا واکسینه می‌شوند.
شهروندان آبادانی از ۱۰ مرکز شهری، ۱۱ مرکز روستایی، ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان بهره‌مند هستند.

دیگر خبرها

  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد