Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه آمریکا از طرف‌های بحران سد النهضه خواست تا در ازسرگیری مذاکرات زیر چتر اتحادیه آفریقا تسریع بخشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الحرة،‌ وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که جفری فلتمن، فرستاده ویژه آمریکا به شاخ آفریقا مذاکراتی با مسئولان در مصر، اتیوپی، سودان و اریتره طی مقطع زمانی چهارم تا ۱۳ ماه جاری میلادی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که فلتمن با مسئولان قاهره، خارطوم و آدیس آبابا درخصوص امکان رفع نگرانی‌های مصر و سودان پیرامون امنیت آبی و راه اندازی سد و نیازهای توسعه در اتیوپی گفتگو کرد. این مساله می‌تواند از طریق مذاکرات اساسی میان این سه طرف در زیر چتر اتحادیه آفریقا حاصل شود و باید این مذاکرات هرچه سریع‌تر انجام شود.

در این بیانیه تاکید شد که آمریکا به ارائه حمایت سیاسی و فنی از تسهیل در موفقیت آمیز بودن این مذاکرات متعهد است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که فلتمن به زودی به این منطقه بازمی‌گردد تا تلاش‌های دیپلماتیک فشرده را به نمایندگی از جو بایدن، رئیس جمهور و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا ادامه دهد.

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد تصمیماتی که طی هفته‌ها و ماه‌های آتی اتخاذ خواهد شد، تاثیرات بسیاری بر ملت‌های این منطقه و نیز منافع آمریکا برجای خواهد گذاشت.

وزارت خارجه آمریکا گذار سیاسی در سودان را نیز ستود و آن را فرصتی دانست که در هر نسل یک بار رخ می‌دهد و می‌تواند الگویی برای منطقه باشد. آمریکا به حمایت از گذار در این کشور به سمت دموکراسی ادامه می‌دهد تا این کشور بتواند به جایگاه خود به عنوان یک بازیگر منطقه‌ای مسئول بعد از سه دهه از فعالیت به عنوان یک قدرت برهم زننده ثبات بازگردد.

وزارت خارجه آمریکا به بحران در منطقه تیگرای نیز پرداخت و اعلام کرد، اقدامات هولناکی که در این منطقه رخ می‌دهد، قابل قبول نیست. آمریکا با همپیمانان و شرکای بین المللی خود برای آتش بس و پایان دادن به نزاع وحشیانه و بازخواست مسئولان نقض‌های حقوق بشر تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سد النهضة وزارت خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۹۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...

به گزارش همشهری آنلاین، کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.

وی گفت: بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، به دور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

کد خبر 847070 منبع: ایرنا برچسب‌ها ناصر کنعانی اردن وزارت امور خارجه کویت خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است