Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@14:18:18 GMT

آتش سوزی در جنگل‌های شهرستان باشت پس از ۳ روز ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۹۷۱۷

آتش سوزی در جنگل‌های شهرستان باشت پس از ۳ روز ادامه دارد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت گفت: آتش سوزی ارتفاعات روستای شاه بهرام این شهرستان همچنان ادامه دارد.

سید حمید حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: آتش سوزی در ارتفاعات شاه بهرام در نزدیکی کوه لار این شهرستان که حدود ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ شروع شده بود با تلاش امدادگران و طبیعت دوستان روز جمعه در یک مرحله مهار شده اما دوباره بعلت وزش باد شدید شعله ور شده و همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: هم اکنون ۶۰  نفر از نیروهای امدادی منابع طبیعی، اداری، کوهنوردان نیروهای مردمی، بسیج و سپاه و طبیعت دوست در حال مهار آتش سوزی در این منطقه هستند. این نخستین آتش سوزی گسترده جنگل ها و مراتع این شهرستان در سال جاری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت در خصوص میزان خسارات وارده ناشی از این آتش سوزی بیان کرد: مساحت عرصه های طبیعی آسیب دیده بر اثر این آتش سوزی پس از برآورد کارشناسی اعلام می شود.

گفتنی است که در سال گذشته ۲۵۵ هکتار از جنگل ها و مراتع شهرستان باشت دچار آتش سوزی شد. مساحت جنگل و مرتع شهرستان باشت ۱۰۵ هزار هکتار است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها كهگيلويه و بويراحمد آتش سوزي آتش سوزی در جنگل ها آتش سوزی جنگل های کهگیلویه و بویراحمد شهرستان باشت منابع طبيعي شهرستان باشت آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۹۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق

فرماندار دره‌شهر گفت: دهیاری‌های دره شهر باید به تجهیزات اطفای حریق مجهز شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، جلسه کمیته اطفای حریق شهرستان دره شهر به ریاست فرماندار و با حضور بخشدار مرکزی، مسئولان منابع طبیعی و دهیاران بخش مرکزی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در محل فرمانداری شهرستان دره شهر برگزار شد.

هوشنگ طاهری، فرماندار دره‌شهر در این جلسه تجهیز دهیاری‌ها به ملزومات اطفای حریق را برای کنترل آتش‌سوزی‌های احتمالی مراتع و مزارع خواستار شد.

وی با اشاره به بارندگی‌های سال زراعی جاری، افزود: شدت بارندگی‌ها در سال جاری موجب پوشش گیاهی مناسب در منطقه شده است و شرایط آب و هوایی احتمال وقوع حریق را افزایش می‌دهد.

فرماندار دره‌شهر خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی و پراکندگی عرصه‌های منابع طبیعی، امکانات شهرستان پاسخگو نیست و مسئولان استانی باید در راستای تجهیز اداره منابع طبیعی شهرستان چه از لحاظ وسایل نقلیه موتوری و چه امکانات اطفای حریق، اهتمام لازم را به کار گیرند.

کد خبر 747132

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • قاچاقچی چوب بهشهر دستگیر شد
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب در بهشهر
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار