Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@17:46:12 GMT

کارگاهی که به همت بانوان مسجدی ۲۰۰ نفر را شاغل کرده است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۹۷۷۶

کارگاهی که به همت بانوان مسجدی ۲۰۰ نفر را شاغل کرده است

صفیه مونسان، بانوی کارآفرین با همکاری بانوان هیئت «حضرت رقیه(س)» مسجد امام هادی(ع) محله کالان سمنان توانسته برای ۲۰۰ نفر در کارگاه حوله‌بافی اشتغال‌زایی کرده و فرصت درآمدزایی را برای آنها ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مهرواره «محله همدل» با محور همراهی و مشارکت اهالی محلات در رفع مشکلات و معضلات محلی به همت بنیاد هدایت از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و هم اکنون مرحله ثبت نام و حل مسئله را طی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهمترین مشکلاتی که محلات با آنها دست و پنجه نرم می کنند مشکل اشتغال و درآمدزایی است که تبعات آن دیگر پایه های زندگی را هم دچار لنگش می کند از این رو، شرکت کنندگان در مهرواره «محله همدل» نگاهی ویژه به رفع این مشکل دارند.

 

خانم «صفیه مونسان»، اهل شهر سرخه استان سمنان و از شرکت کنندگان در مهرواره محله همدل ازجمله کارآفرینانی است که توانسته با راه اندازی کارگاه کوچک حوله بافی بافی و اشتغال زایی برای 200 نفر، با همکاری بانوان هیئت «حضرت رقیه(س)» مسجد امام هادی(ع)، سهمی مهم در رفع مشکل بیکاری در محله کالان داشته باشد.

 

 

 

 

 

وی با بیان اینکه از سال ها قبل دغدغه کارآفرینی برای بانوان را دارد، اظهار می کند: این دغدغه باعث شد ابتدا سراغ فعالیت هایی مانند عروسک دوزی بروم، اما کار آنطور که باید نگرفت و مجبور شدم آن را رها کنم. اما این شکست مانع از پیگیری دغدغه کارآفرینی در من نشد بلکه در گام بعد سراغ حوله‌بافی رفتم.

 

مونسان درباره اینکه چطور سراغ این حرفه رفته است، می گوید: از 10 سال قبل فعالیت در حوزه حوله‌بافی را شروع کردم تقریبا همزمان با ایامی که صنعت حوله بافی رو به افول بود اما توانستم به حیات آن کمک کنم. حوله بافی را تنها با سه دستگاه شروع کردم و تولید محصولات متعدد و متنوعی مانند حوله، دستمال آشپزخانه، روفرشی و دیگر محصولات را آغاز کردیم که اکنون تنوع تولیدات به 20 محصول رسیده است.

 

 

 

 

 

بنابر این گزارش، فعالیت و دغدغه‌مندی این بانوی کارآفرین در تولید محصول خلاصه نشده بلکه در زمینه طراحی دستگاه حوله بافی هم ورود کرده است؛ وی در این باره تصریح می کند: کار با دستگاهی که قبل از این با آن به تولید محصولات می پرداختیم دشواری هایی داشت، بنابر این به این فکر افتادیم تا دستگاه جدیدی را طراحی کنیم. با کمک نوه‌ام دستگاه جدیدی ساختیم که کار با آن بسیار راحت تر است. در پی ثبت این دستگاه هستم.

 

وی که کار خود را با همکاری بانوان هیئت حضرت رقیه(س) واقع در مسجد امام هادی (ع) محله کالان راه‌اندازی کرده و پیش می برد، طی 10 سال تلاش بی وقفه توانسته بیش از 200 دستگاه حوله بافی را در اختیار بانوان هیئتی قرار دهد و برای 200 نفر ایجاد اشتغال کرده است؛ علاوه بر این، 10 دستگاه هم در کارگاه فعال است و از شش دستگاه هم برای آموزش استفاده می شود.

 

 

 

 

این بانوی کارآفرین در نمایشگاه های کشوری متعددی شرکت کرده و توانسته رتبه ها و تقدیرنامه های متعدد را کسب کند.

 

به گفته مونسان شیوع کرونا و آسیب های اقتصادی ناشی از آن کارگاه کوچک حوله بافی این بانوان مسجدی را نیز تحت تاثیر قرار داده چراکه پیش از آن امکان عرضه و فروش محصولات کارگاه در نماشگاه های مختلف در سراسر کشور وجود داشت اما اکنون این شرایط وجود ندارد.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح مهرواره محله همدل بچه های مسجد اشتغال و کارآفرینی حوله بافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۹۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند

رحیم یونسی گفت: طی جلسات و تفاهم‌نامه‌های امضا شده با بانک‌های عامل استان، زمینه دریافت وام کم‌بهره و ارزان قیمت در راستای ایجاد کسب و کار برای نخبگان مهارتی فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به برنامه ریزی برای تجلیل از کارگران مهارت دیده، تشویق و تجلیل از کارگران برتر مهارت دیده را امری ضروری دانست و افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه استان اردبیل برنامه جدی در این زمینه دارد.

او به روزرسانی آموزش‌های مهارتی و توجه بیش از پیش به نیاز بازار کار در این زمینه بر اساس معیارها و داده‌های آماری موجود را از اولویت‌های این اداره کل ذکر و بیان کرد: تحقق این هدف نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت است.

یونسی با اشاره به ضرورت اجرای فصل ۵ قانون کار و مواد ۱۰۸ و ۱۱۱ توسعه و گسترش مراکز جوار و بین کارگاهی در استان اردبیل اظهار کرد: توانمندسازی و به روزرسانی سطح مهارت شاغلان و نیروهای کار و نیز بالا بردن بهره‌وری بنگاه‌ها از مهمترین اهداف راه‌اندازی و توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی است.

او افزایش و توسعه سطح همکاری با بنگاه‌‎های اقتصادی و تولیدی و ایجاد مراکز جوار و بین کارگاهی را یکی از برنامه‌های اصلی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در سال جاری اعلام کرد و گفت: این اداره کل در خصوص تعهد سالانه صدور مجوز مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی ۱۰۰ درصد تعهد سالانه خود را اجرا کرده است.

یونسی افزود: پارسال، ۲۰ مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی پس از اخذ مجوز از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در بنگاه‌های بزرگ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و با برنامه‌‎ریزی صورت گرفته، این تعداد امسال افزایش خواهد یافت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با تاکید بر اهمیت آموزش‌های مهارتی بر توسعه و گسترش اشتغال پایدار اظهار داشت: جامعه هدف اشتغال متفاوت است و برای هر بخش باید برنامه‌های متناسب با ظرفیت‌های همان جامعه هدف تدوین و اجرا شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • (تصاویر) شیردنگ بافی
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!
  • اجرای طرح امنیت محله محور در گنبد