Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از انجام مذاکرات مستقیم با مقامات ارمنستان برای حل و فصل مناقشه مرزی بین دو کشور خبر داد که به گفته پاشینیان، نمایندگان پایگاه نظامی روسیه نیز در این گفت‌وگوها شرکت دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که مقامات باکو در حال انجام مذاکراتی با طرف ارمنستانی به منظور حل و فصل تنش اوضاع در مرزهای دو کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این اطلاعات، در این رابطه "جیحان بایراموف" وزیر خارجه این کشور همچنین مذاکرات تلفنی نیز با "فیلیپ ریکر" مشاور وزیر خارجه آمریکا انجام داده که طی آن دو طرف بر لزوم حل و فصل وخامت اوضاع کنونی از طریق مذاکرات تأکید کردند.   

وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که دولت ایالات متحده روند اوضاع در مرز مشترک جمهوری آذربایجان و ارمنستان را با دقت زیر نظر دارد و در جریان مذاکرات تلفنی با مقامات باکو، از آنها خواسته شده تا سریعاً نیروهای نظامی خود را از منطقه مورد مناقشه مرزی خارج کرده و از هر گونه اقدام تحریک آمیز خودداری کنند.

ضمن اینکه "نیکول پاشینیان" نخست وزیر موقت ارمنستان نیز شب گذشته تأیید کرد که مذاکراتی با مقامات آذربایجانی در جریان است و به گفته وی، نمایندگاه پایگاه نظامی 102 روسیه نیز در این مذاکرات شرکت دارند.

پاشینیان یادآور شد که گفتگوهای طرفین در روز جمعه پایان یافته و قرار است تا روز شنبه از سر گرفته شود.

در خبر دیگری نیز گزارش شده که "ولادیمیر زینت‌دینوف" سخنگوی سازمان پیمان امنیت جمعی اعلام کرد که جمهوری ارمنستان تا این لحظه (روز جمعه) از این سازمان در رابطه با وضعیت بوجود آمده در خطوط مرزی این کشور با جمهوری آذربایجان درخواست رسمی نکرده است. وی در عین حال یادآور شد که البته تماس‌های کاری با مقامات مسئول ارمنستانی برقرار شده تا ارزیابی دقیقی از روند اوضاع صورت بگیرد.

رایزنی پوتین و پاشینیان درباره وخامت اوضاع در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجاندیدار سفیر ارمنستان با معاون ظریف درباره تنش اخیر مرزی ایروان-باکواعلام آمادگی ایران برای کمک به حل‌وفصل اختلافات باکو و ایروان

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار جمهوری آذربایجان ارمنستان اخبار روسیه اخبار جمهوری آذربایجان ارمنستان اخبار روسیه جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۹۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی اظهار داشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می گذاریم.

 کنعانی افزود: استمرار تلاش های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان