Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، گردو یکی از آجیل‌های پرخواص و پرطرفداری است که بسیاری از مردم دوست دارند از آن به عنوان تنقلات استفاده کنند. آجیل‌ها جزو تنقلاتی محسوب می‌شوند که پرکالری هستند.

گردو یک آجیل با طبع گرم است. به دلیل خواص بی نظیر گردو، مصرف آن از سوی متخصصان تغذیه همواره توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب به دلایلی که باید گردو را در رژیم غذایی خود قرار دهید می‌پردازیم:

۱- تقویت قلب

گرچه گردو یکی از آجیل‌های پرچرب محسوب می‌شود، اما ۷۰ درصد آن از چربی‌های غیراشباع تشکیل شده است. چربی‌های غیراشباع برای جذب ویتامین‌های محلول در چربی مانند K، A، D، و E ضروری هستند. این چربی‌ها باعث کاهش کلسترول بد خون (LDL) و بهبود عملکرد کلسترول خوب خون (HDL) می‌شوند. همین موضوع باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی – عرقی و خطر ابتلا به سکته مغزی می‌شود.

۲- تقویت سیستم ایمنی بدن

چربی غیراشباع موجود در گردو حاوی اسید‌های چرب امگا ۳ و امگا ۶ است که برای کاهش فشار خون، تشکیل خون، و تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری هستند. این مواد باعث کاهش خطر ابتلا به آرتروز، اضطراب و نگرانی، و افسردگی می‌شوند. گردو همچنین حاوی سلنیوم است که نه تنها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده، بلکه باعث حفاظت از سلول‌ها در مقابل اکسیدان‌ها می‌شود.

۳- تقویت عمومی بدن

آجیل‌هایی مانند گردو سرشار از مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر، و منگنز هستند. تمامی این عناصر به ساخت عضلات بدن و استحکام ساختمان استخوان‌ها کمک می‌کنند. همچنین کلسیم و پروتئین موجود در گردو نیز در این امر بی تاثیر نیست. پروتئین در بدن برای ساختن طیف گسترده‌ای از مواد مانند خون، غضروف، استخوان، پوست، و ماهیچه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۴- افزایش امید به زندگی

یکی از عناصری که مانع از روند پیری می‌شود مس است. این در حالی است که گردو یکی از منابع غنی و طبیعی مس محسوب می‌شود. همچنین آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E موجود در گردو مانع از آسیب به سلول‌های بدن در روند سم زدایی می‌شوند. اگر به دنبال آن هستید که مانع از بروز چین و چروک در پوست شوید، آجیل‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

در پایان باید یادآوری کرد برخلاف تصور نادرست عمومی که مواد غذایی سالم، طعم دلپذیری ندارند؛ گردو یکی از تنقلات پرخاصیت محسوب می‌شود که سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای بدن است. افراد شاید دوست داشته باشند از تنقلات شور، شیرین، و یا پرچربی که دارای مضرات فراوانی هستند استفاده کنند. اما باید این نکته را در نظر داشت بهترین تنقلات به ویژه برای کودکان در سنین رشد آجیل‌ها و بخصوص گردو است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گردو سلامت پوست تغذیه تقویت قلب بیماری های قلبی و عروقی تقویت سیستم ایمنی بدن افزایش امید به زندگی گردو یکی آجیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۰۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار خاصیت شگفت‌انگیز آب گوجه‌فرنگی

جالب است بدانید آب گوجه‌فرنگیِ خام، به خودی خود و به دلیل داشتن تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن، ارزش غذایی بالایی دارد و یک نوشیدنی فوق‌العاده محسوب می‌شود!

به گزارش خبرآنلاین، آب گوجه فرنگی دارای مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین A، ویتامین K، ویتامین B۱ ،B۲ ،B۳ ،B۵ و B۶ به همراه مواد معدنی مانند منیزیم، آهن و فسفر است. همه این ویتامین‌ها و مواد معدنی به نوبه خود دارای مزایای متعددِ شناخته‌شده‌ای هستند. به طور خلاصه، یک لیوان آب گوجه فرنگی تنها چیزی است که برای سالم و زیبا ماندن به آن نیاز دارید!

در ادامه با چهار فایده معجزه‌آسای آب گوجه‌فرنگی آشنا خواهید شد.

۱.کاهش وزن

یکی از خواص آب گوجه‌فرنگی این است که که به کاهش وزن کمک می‌کند. این نوشیدنی، بدن را آبرسانی می‌کند و هیدراته نگه می‌دارد. سدیم پایین و فیبر بالای آب گوجه‌فرنگی از ضعف و گرسنگی جلوگیری می‌کند. همین روند به‌مرور باعث کمتر شدن اشتها و تسریع فرایند کاهش وزن می‌شود.

۲.بهبود سلامت پوست

آب گوجه‌فرنگی در درمان و پیشگیری از بروز آکنه‌ مفید است؛ منافذ باز پوست صورت را کوچک‌تر کرده و ترشح سبوم در پوست‌های چرب را تنظیم می‌کند.

۳.بهبود سلامت مو

ویتامین‌ها و آهن موجود در آب گوجه‌فرنگی به حفظ و درخشندگی موهای کدر، آسیب‌دیده و بی‌روح کمک می‌کند. همچنین اینماده در خلاص‌شدن از خارش پوست سر و شوره مؤثر است. کافی است بعد از شستن موها با شامپو، آب گوجه‌فرنگی تازه را روی موهای خود بمالید و بگذارید به مدت ۴ تا ۵ دقیقه بماند و سپس با آب سرد موهایتان را آب‌کشی کنید.

۴.دشمن سرطان

علت قرمزیِ گوجه‌فرنگی، وجود یک آنتی‌اکسیدان محلول در چربی به نام لیکوپین در آن است. به گفته‌ی پژوهشگران، لیکوپین مانند سدّی در برابر انواع و اقسام سرطان‌ها مانند سرطان‌ سینه، پروستات، روده‌ی بزرگ، ریه، بیماری‌ عروق کرونر قلب، سرطان لوزالمعده و بیماری آرتریواسکلروز است و از بدن محافظت می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • چند توصیه برای کاهش خطر زمین‌ خوردن در دوران سالمندی
  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان
  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو
  • در مورد خواص سلامت انواع تخمه ها
  • 37 خواص عالی این میوه و آب آن برای زیبایی و درمان بیماری ها
  • خرید نهال گردو ژنوتیپ با تخفیف ویژه و مشاوره پس از فروش
  • تغذیه صحیح در فصل بهار، از دیدگاه طب ایرانی
  • چهار خاصیت شگفت‌انگیز آب گوجه‌فرنگی