Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@05:20:29 GMT

ظرفیت سردخانه‌های کرمانشاه به ۳۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۰۰۳۳

ظرفیت سردخانه‌های کرمانشاه به ۳۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد

نوربخش حاتمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در یک برنامه توسعه سه ساله کشاورزی در استان کرمانشاه با تولید و اشتغالزایی پایدار و تاکید بر حفظ منابع آب و خاک میزان تولیدات محصولات کشاورزی از ۴.۳ میلیون تن در سال ۹۷ به ۵.۱ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات کشاورزی در استان کرمانشاه در محصولاتی مانند گوجه، سیب زمینی، پیاز، سبزیجات و غیره عرضه زیاد محصولات در فصل برداشت با قیمت پایین و نبود خریدار و پس از انبار شدن افزایش قیمت آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاتمی گفت: ظرفیت سردخانه‌های کرمانشاه از پنج هزار تن در سال ۹۸ به ۵۰ هزار تن در سال ۹۹ افزایش پیدا کرده و ۲۰ برابر ظرفیت فعلی ۱۰۰ هزار تن در حال ساخت و ۳۰ برابر ظرفیت یعنی ۱۵۰ هزار تن مجوز برای ساخت صادر و در ۲ سال آینده این ظرفیت به ۳۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

حاتمی خاطرنشان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی در کنار کشاورزی یکی از مواردی است که به تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن کمک خواهد کرد و در طرح توسعه کشاورزی استان کرمانشاه ظرفیت صنایع تبدیلی از یک میلیون و ۴۶۴ هزار تن در سال‌های گذشته به ۲ میلیون و ۲۲۳ هزار تن افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت تولیدات گلخانه‌ای در استان کرمانشاه بیان کرد: میزان زمین‌های کشت گلخانه‌ای در سال ۹۷،  ۲۸ هکتار بوده که هم اکنون به ۴۸ هکتار افزایش و ۳۴ هکتار گلخانه دیگر در حال ساخت و پروانه بهره برداری ۱۲ شهرک گلخانه‌ای دیگر صادر شده است.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲.۵ میلیون هکتار وسعت بیش از ۹۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

کرمانشاه با دارا بودن ۱۱ اقلیم و ۲ برابر متوسط کشوری بارندگی، ظرفیت های زیادی برای توسعه بخش کشاورزی دارد، ضمن اینکه بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی در این استان قابلیت کشت دارند.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها رونق تولید صنایع تبدیلی جهش تولید کشاورزی کرمانشاه پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها رونق تولید وزارت جهاد کشاورزی سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها رونق تولید صنایع تبدیلی جهش تولید کشاورزی کرمانشاه اخبار کنکور استان کرمانشاه هزار تن تن در سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۰۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره‌وری با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر امور اراضی آذربایجان‌غربی گفت: اجرای طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باعث توجیه اقتصادی کشاورزی، بهینه شدن فعالیتها، افزایش بهره‌وری منابع و در نهایت توسعه پایدار بخش کشاورزی می‌شود.

مجتبی روح الامین، با بیان اینکه تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی یکی از اولویتهای مهم سازمان امور اراضی کشور است، افزود: یکی از دلایل افزایش هزینه‌های تولید در کشور، خردشدن اراضی و کشاورزی سنتی است.

روح الامین، با اشاره به اینکه باید به سمت کشاورزی مکانیزه و کلان قدم برداریم و گام اول یکپارچه‌سازی اراضی است،افزود: برای اجرای این طرح نمی‌توان نسخه واحدی برای کل استان درنظر گرفت و با توجه به شرایط باید برای هر منطقه از روشهای جداگانه‌ای بهره برد.

وی اظهار کرد: موفقیت بیشتر دولت در طرح یکپارچه‌سازی زمینهای کشاورزی الزاماتی هم نیاز دارد، از جمله اینکه برای ارث وراث، باید قانونی وضع شود که زمینها را خرد نکنند و مشوق‌های نقدی و تسهیلاتی برای این کار در نظر گرفته شود.

مدیر امور اراضی استان گفت: مدیران جهاد کشاورزی شهرستا‌ها، مسئولان امور اراضی و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان باید در رابطه با تجمیع و یکپارچه‌سازی کشاورزی اهتمام بیشتری داشته باشند و از رو‌های ترویجی و تشویقی استفاده کنند تا در نهایت موارد در کارگروه تصمیم‌گیری و نهایی شود.

 روح الامین اضافه کرد: شهرستانهای اشنویه، سلماس، بوکان، پلدشت، چالدران، تکاب، شاهیندژ و مهاباد نسبت به معرفی پایلوت به مساحت ۵۰۷ هکتار اقدام کرده اند که ۴۶ هکتار منجر به تجمیع اسناد و معرفی به اداره ثبت برای صدور سند تجمیعی و ۱۳ هکتار مبنی بر یکپارچه سازی کشت شده است.

دیگر خبرها

  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • افزایش بهره‌وری با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • بهره‌وری در بخش کشاورزی استان بوشهر افزایش یابد
  • تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه