Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در حال حاضر در برخی از استان‌ها از جمله گیلان، زنجان و قزوین پوره ملخ‌های مراکشی بالدار شده و درحال پرواز به سمت باغات و مزارع سبز هستند.

مسعود لطیفیان درباره آخرین وضعیت آفت ملخ صحرایی مهاجم و بومی در کشور، اظهار کرد: سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سال ۱۴۰۰ در کشور تاکنون به 15 هزار و 91  هکتار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در استان خوزستان 8 هزار و 897 هکتار مبارزه با پوره و ملخ بالدار، بوشهر 5 هزار و 700  هکتار مبارزه پوره و ملخ بالدار و استان ایلام  در 450 هکتار مبارزه با ملخ بالدار صحرایی انجام شده است.

لطیفیان مجموع سطح ردیابی و دیده‌بانی ملخ صحرایی مهاج را از مهر سال 99 تاکنون حدود ۱۸ میلیون هکتار عنوان کرد.

به گفته وی؛ درحال حاضر وضعیت ملخ صحرایی در کشور آرام و ردیابی‌ها درحال انجام است.

لطیفیان درباره مبارزه با ملخ های بومی نیز گفت: مبارزه با ملخ‌های تا تاریخ 25 اردیبهشت سالجاری در حدود 92 هزار هکتار در 16 استان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح مبارزه با ملخ بومی مربوط به استان زنجان در حدود 36 هزار هکتار است، اظهار کرد: سطح مبارزه با ملخ‌های در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته پیشرفت نشان می‌دهد.

به اعتقاد لطیفیان؛ دلیل این موضوع می‌تواند گرم شدن هوا، بارندگی کم و خشک شدن مراتع باشد.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور پیش‌بینی کرد: در سال جاری سطحی در حدود 300 هزار هکتار مبارزه با ملخ های بومی در کشور صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در برخی از استانها از جمله گیلان، زنجان و قزوین پوره ملخ‌های مراکشی بالدار شده اند و درحال پرواز به سمت باغات و مزارع سبز هستند..

ملخ‌های بومی در کشور که مبارزه با آنها صورت می‌گیرد شامل ملخ مراکشی، ایتالیایی، ملخ شاخک بلند اوارویستا، پلی سارکوس، شکم بادمجانی و انواع ملخ های بومی و غیرمهاجر است.

/ایلنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مبارزه با ملخ هکتار مبارزه ملخ های بومی ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۰۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟

محمدحسن کیانی‌فر بیان کرد: سطح باغات لرستان ۵۰ هزار هکتار است و ۴۳ هکتار از این میزان به باغات بارور اختصاص دارد.

او با بیان اینکه ۲۴ گونۀ میوۀ معتدل و سردسیری در لرستان کاشت و تولید می‌شود، اضافه کرد: میوۀ گرمسیری (خرما) به‌صورت محدود نیز در پلدختر تولید می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: بیش از ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی شامل میوه‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و قارچ به‌صورت سالانه در این استان تولید می‌شود.

کیانی‌فر با ذکر اینکه انجیر، انار، گردو، زیتون، زردآلو و سیب شاخص‌ترین محصولات باغی لرستان است، یادآور شد: هلو، شلیل، انواع آلوها، آلبالو، به و سایر گونه‌های میوه نیز در این استان تولید می‌شود.

او با بیان اینکه لرستان مقام نخست تولید انجیر سیاه در ایران و مقام دوم جهان را دارد، خاطرنشان کرد: ۲۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت انجیر سیاه در این استان، خاطرنشان کرد: ۳۰ هزار تن انجیر سیاه به‌صورت سالانه در باغات لرستان تولید و روانۀ بازار مصرف می‌شود.

کیانی‌فر با اعلام اختصاص بیش از ۳۵۰۰ هکتار از باغات لرستان به کشت انار، بیان کرد: بیشترین سطح زیرکشت این محصول به‌صورت تجمیعی در کوهدشت است.

او با بیان اینکه ۵۰ درصد سطح زیر کشت انار در کوهدشت است، اضافه کرد: ۵۰ درصد این محصول در باغات سایر شهر‌ها مانند خرم‌آباد و چگنی نیز تولید می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • سطح باغات چای ۲۲ هزار هکتار است
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • خسارت ۷۰ درصدی به مزارع درصورت بی توجهی به بیماری زنگ زرد گندم
  • رشد ۲۰۰ هکتاری سالانه مزارع طلای سرخ در اصفهان