Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل اعلام کرد، در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نزدیک به ۱۰ هزار فلسطینی ساکن این منطقه آواره شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسانی در اراضی فلسطین (اوچا) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد فلسطینی‌هایی که در پی حملات اخیر اسرائیل به نوار غزه، خانه‌های خود را ترک کرد و در مدارس و مساجد این منطقه آواره شده‌اند، به حدود ۱۰ هزار تن می‌رسد و در کنار آن تعداد محدودی از سکنه غزه به آب، غذا، خدمات بهداشتی و نظافتی دسترسی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر سازمان ملل با اشاره به این نکته که ارائه خدمات بهداشتی در بیمارستان‌ها و نیز آب در غزه به برق وابسته است، پیش‌بینی کرد تا یکشنبه سوخت لازم برایارائه این خدمات به پایان می‌رسد.

در این بیانیه ضمن تاکید بر لزوم احترام به قوانین بین‌المللی انسانی و قوانین حقوق بشر، از مسؤولان اسرائیلی و گروه‌های مسلح فلسطینی خواسته شد به سازمان ملل اجازه دهند سوخت، غذا و کمک‌های پزشکی را فراهم کرده و در این راستا نیروهایی را در حوزه کمک‌های بشردوستانه مستقر کند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی و جنبش حماس خواست فورا درگیری‌ها را متوقف کرده و اجازه دهند اقدامات میانجیگرانه انجام شوند.

طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین، در حملات هوایی شدید و مستمر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، ۱۳۹ تن به شهادت رسیدند که ۳۹ تن از آنها کودک بودند.

انتهای پیام​​​​​

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد حمله به غزه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل هماهنگی با اسرائیل برای تخلیه رفح را رد کرد

سازمان ملل هماهنگی با رژیم صهیونیستی برای تخلیه شهر رفح در راستای تسهیل عملیات این رژیم در آنجا را رد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه فایننشال تایمز امروز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که سازمان ملل هرگونه هماهنگی با اسرائیل برای تخلیه غیرنظامیان از رفح را رد کرده است.

این منابع آگاه اضافه کردند که سازمان ملل با آغاز عملیات در رفح مخالف است و از طرف ارتش اسرائیل این موضوع را تسهیل نخواهد کرد.

یک مقام آگاه به فایننشال تایمز گفت: (سازمان ملل) به اسرائیل می‌گوید که «این کار را نکن». آنها به نیابت از ارتش اسرائیل ارائه تسهیلات را ارائه نمی دهند.

این گزارش در حالی است که رژیم صهیونیستی برای تجاوز زمینی به شهر رفح که میزبان بیش از یک میلیون نفر از مردم غزه است، آماده می‌شود.

هشدار هنیه به صهیونیست‌ها درباره رفح: آماده دفاع هستیمامیرعبداللهیان: حمله به رفح فاجعه را عمیق‌تر می‌کندروز 196 طوفان‌الاقصی|اصرار اسرائیل برای حمله به رفح

مقامات ارشد صهیونیستی مدعی شدند که هرگونه تهاجم نظامی در مقیاس وسیع به رفح تنها زمانی پیش خواهد رفت که «شرایط استراتژیک» از جمله هماهنگی با مصر و تخلیه غیرنظامیان به مناطق امن با سرپناه‌های موقت، آب، غذا و سلامتی فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان ملل هماهنگی با اسرائیل برای تخلیه رفح را رد کرد
  • برنامه جهانی غذا: نیمی از ساکنان نوار غزه گرسنه هستند
  • حملات شدید اسرائیل علیه نوار غزه در دویست و یکمین روز جنگ
  • بیانیه شدیداللحن وزارت حقوق بشر یمن در مورد جنایات اسرائیل در غزه
  • واکنش سازمان ملل به کشف گور جمعی در خان یونس
  • واکنش سازمان ملل به کشف گور جمعی در جنوب غزه
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی