Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مومنی کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ماجرای میزبانی تیم‌های ایرانی و عربستانی در مسابقات آسیایی، اظهار داشت: زمانی که استقلال برای شرکت در رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راهی عربستان شد مسئولان ایرانی از نوع برخورد عربستانی‌ها ابراز خرسندی کرده بودند و این موضوع قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلال با توجه به سابقه‌ای که در لیگ قهرمانان آسیا دارد می‌تواند در بهبود روابط ۲ کشور نقش مهمی داشته باشد.

او افزود: با توجه به اینکه اعتقادات ۲ کشور به یکدیگر نزدیک است، می‌توان این استدلال را کرد که هیچ اختلافی در کار نبوده است. ما باید مشکلات را خودمان حل کنیم. AFC هم برای اینکه در آسیا آرامش ایجاد کند باید میزبانی را به ایران بدهد.

مومنی ادامه داد: ما در صورت میزبانی از نماینده عربستان می‌توانیم میهمان نوازی آن‌ها را جبران کنیم و نشان دهیم که می‌توانیم در خیلی از عرصه‌ها با یکدیگر ارتباط داشته باشیم. این موضوع می‌تواند پله‌ای باشد تا ۲ کشور به یکدیگر نزدیک شوند و بتوانند در سطح بالاتر نیز با یکدیگر توافق کنند.

او اضافه کرد: تمام نماینده‌های ایرانی به غیر از پرسپولیس از میزبانی کشور مقابل رضایت داشتند. ما نشان دادیم که می‌توانیم با وجود محدودیت عملکرد خوبی داشته باشیم، زیرا ۳ نماینده ایران به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند. امیدوارم AFC یک تصمیم منطقی در این زمینه بگیرد، زیرا ما حداقل می‌توانیم میزبانی خوب حریف را جبران کنیم.

پیشکسوت استقلال در خصوص جدال الهلال با استقلال، تشریح کرد: الهلال همیشه لقمه گلوگیری برای استقلال است. استقلال در حال حاضر در آسیا آقایی می‌کند. ما یکی از قطب‌های آسیا هستیم و هیچکس نمی‌تواند از آن چشم پوشی کند. استقلال و الهلال به عنوان ۲ غول فوتبال آسیا به یکدیگر برخورد کرده اند. حریف عربستانی در حال برطرف کردن نقاط ضعف خود است. استقلال هم در درجه اول باید بازیکنان خود را حفظ کند و بعد از آن نقاط ضعف را پوشش دهد.

بیشتر بخوانید

فوتبال، ناجی روابط ایران و عربستان می شود؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا باشگاه استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۰۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟

عربستان سعودی در آستانه میزبانی از دو رویداد بزرگ بین المللی پروژه ای جاه طلبانه را در دستور کار قرار داده و می‌خواهد ریاض را به خطوط و ایستگاه‌های مترو مجهز کند.

به گزارش عصرایران به نقل از وال استریت ژورنال، پروژه متروی ریاض به خاطر عملیاتی شدن در یک فاز، اجرا با سرعت بالا و هزینه کلانش اهمیت یافته و مطرح شده است.

مقامات عربستان، 22.5 میلیارد دلار را برای اجرای 175 کیلومتر خط ریلی اختصاص داده اند.

احداث مترو در یک شهر گرم و کویری مشکلات اجرایی، حفظ و نگهداری بیشتری دارد و ساخت آن را مشکل تر می‌کند.

عربستان قصد دارد در آستانه میزبانی اکسپوی 2030 و احتمال میزبانی جام جهانی 2034 با چنین زیرساخت‌های وجهه و اعتبار حقوق بشری خود نزد جهانیان را بالا برده و درهای خود به روی دنیا را بگشاید. آیا این پروژهها کارایی لازم برای این اهداف را دارند؟

جزئیات بیشتر از ساخت مترو در ریاض کویری را در تصاویر گزارش ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اکسپو ۲۰۳۰ در سرزمینی برگزار می‌شود که تا ۲۰ سال قبل کسی تصورش را نمی‌کرد (فیلم) آیا خارجی ها از دبی به عربستان سعودی می روند؟ چالش مسکن و نوشیدنی الکلی طرح خلاقانه مترو «ریاض» (+عکس)

دیگر خبرها

  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • هاشمی: از میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا حمایت خواهیم کرد
  • کیومرث هاشمی: از میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا حمایت خواهیم
  • تلاش دولت سیزدهم به مهار تورم و توسعه روابط بین‌الملل منجر شد
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟ (فیلم)
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟
  • استقلال نزدیک به حذف از آسیا
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • ادعای یک کانال عبری: عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل کمک کرد
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل