Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@18:25:39 GMT

4 راهکار مفيد براي کاهش اضطراب در خانواده

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۰۵۲۸

خبرگزاری آریا- در اوضاع آشفته همه گیری کرونا، وجود و حتی تشدید استرس در میان اعضای خانواده‌ها محسوس است و والدین و کودکان به طور یکسان نسبت به آینده خود مضطرب و نگران هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا، طبق اعلام موسسه ملی بهداشت روان آمریکا، اضطراب یکی از شایع‌ترین ترین نگرانی‌های بهداشت روان در ایالات متحده است و از آنجا که قرار گرفتن در معرض حوادث استرس زا در طولانی مدت منجر به خطر ابتلا به اختلال اضطراب می‌شود، اهمیت دارد تا اضطراب به خصوص در کودکان کنترل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خوشبختانه بسیاری از خانواده‌ها می‌توانند از طریق روش‌های علمی میزان اضطراب را کاهش دهند و احساس ارتباط و شادی را در خانه برقرار کنند.
هنگامیکه اعضای خانواده، زمان مشخصی را در طول روز در کنار هم سپری می‌کنند و درگیر انجام فعالیت‌های تسکین دهنده اضطراب می‌شوند، ارتباطات خانوادگی خود را تقویت و فرصت‌هایی را برای گفتگو ایجاد می‌کنند و همچنین احساس شادی را افزایش می‌دهند و احساس سازگاری ایجاد می‌کنند که تمامی این مزایا در این دوران همه گیری که افراد میزان بیشتری از استرس و عدم اطمینان را تجربه می‌کنند، ضروری است.
شبکه خبری "سی ان ان" در گزارشی به برخی از این راهکار‌های تنش زدا در جمع‌های خانوادگی اشاره کرده است:

قدردانی کردن را در طول روز تمرین کنید
در مطالعات بسیاری بر مزایای شکرگذاری و قدردانی کردن در کاهش استرس، تقویت روحیه و حتی بهبود خواب تاکید شده است. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که در فعالیت‌هایی مشارکت دارند که باعث ایجاد احساس قدردانی می‌شود، احساس خوشبختی بیشتر و کاهش احساسات منفی را تجربه می‌کنند. با این وجود عدم تداوم این تمرین ممکن است با گذشت زمان، اثرات مثبت آن را از بین ببرد.

از کار کردن با مداد رنگی و وسایل هنری غافل نباشید
دلایلی وجود دارد که روانشناسان، کودکان را به ابراز احساسات خود از طریق نقاشی ترغیب می‌کنند، معلمان از فعالیت‌هایی همچون رنگ آمیزی برای غلبه بر ناراحتی‌های قبل از آزمون استفاده می‌کنند و برخی دندانپزشکان برای کاهش اضطراب به بیمار، رنگ آمیزی و نقاشی کردن را توصیه می‌کنند. اما این روش تنها مختص به کودکان نیست و در طول دهه گذشته نتایج بدست آمده از تحقیقات حاکی از فوائد هنردرمانی برای تمامی سنین است چرا که می‌تواند به طور قابل توجهی سطح هورمون استرس را کاهش دهد.

نمایش بازی کنید
نمایش بازی کردن، یک تمایل طبیعی در دوران کودکی است که به کودکان کمک می‌کند تا از تنش خارج شده و استرس خود را کاهش دهند و به همین دلیل ایجاد محیطی در خانه که باعث تقویت بازی شود، مهم است. بازی دراماتیک می‌تواند به کودکان کمک کند تا اضطراب خود را برطرف کنند چرا که به آنان اجازه می‌دهد در رویداد‌های دنیای واقعی به گونه‌ای عمل کنند که به آن‌ها حس کنترل دهد، به عنوان مثال، بازی نمایش حضور در بیمارستان یا فروشگاه که همه ماسک به صورت دارند.

ورزش را در اولویت اعضای خانواده قرار دهید
زمانی را برای ورزش کردن مشخص کنید که روشی موثر برای تقویت ارتباطات خانوادگی در کنار از بین بردن استرس و اضطراب است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اضطراب خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۰۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابداع شیوه نوینی برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای با زباله 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل ازسای تک دیلی، روشی که آنها با استفاده از آزمایشگاه منبع نور کانادا در دانشگاه ساسکاچوان، در آن پیشگام شدند، نه تنها انرژی مورد نیاز برای تبدیل کربن به محصولات مفید را کاهش می‌دهد بلکه ضایعات و پسماند کلی را نیز در محیط کم می‌کند.

«علی سیفی توکلدانی» استادیار دپارتمان مهندسی شیمی و کرسی تحقیقات کانادا (Tier II) در الکتروکاتالیز برای تولید و تبدیل انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: ما یکی از اولین گروه‌هایی هستیم که بازیافت یا استفاده از زیست توده را با جذب CO۲ ترکیب می‌کنیم.

جذب انتشار کربن یکی از مهیج‌ترین ابزار‌های نوظهور برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. بزرگترین چالش این است که بفهمیم پس از حذف انتشار گاز‌های گلخانه‌ای با کربن چه باید کرد، به ویژه از آنجایی که جذب CO۲ می‌تواند گران باشد. مانع بعدی این است که تبدیل CO۲ به محصولات مفید، انرژی بر است. محققان می‌خواهند فرآیند تبدیل را تا حد امکان کارآمد و سودآور کنند.

در این پژوهش دکتر «امیرحسین فرضی» و دکتر «مهدی صالحی» حضور داشتند.

نتایج این تجقیقات در نشریه RSC Sustainability منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟
  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو
  • تاثیرات گوش دادن به موسیقی شاد بر روح و روان انسان
  • کدام ویتامین باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس میشود؟
  • ۱۰ نکته برای کاهش استرس
  • ابداع شیوه نوینی برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای با زباله 
  • ۱۰ نکته برای مدیریت استرس
  • استرسی دارید؟ این ده نکته کمک‌تان می‌کتد
  • ترکیبی گیاهی برای لاغری، تقویت سیستم ایمنی و کاهش اضطراب
  • پارک ها و جنگل ها سلامت روان کودکان را تقویت می کنند