Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت (WHO) بار دیگر تاکید کرد: کشور‌های ثروتمند باید برنامه واکسیناسیون کودکان علیه کروناویروس را به تاخیر انداخته و ذخایر واکسن خود را با سازوکار جهانی کوواکس به اشتراک بگذارند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، "تدروس آدهانوم" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: کشور‌های ثروتمند باید برنامه تزریق واکسن کووید-۱۹ به کودکان و نوجوانان را به تعویق بیندازند و در عوض تجهیزات و ذخایر واکسن خود را به کشور‌های کم درآمد اهدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



"تدروس آدهانوم" روز گذشته (جمعه) در یک سخنرانی از کشور‌ها خواست که واکسن بیشتری را در اختیار طرح جهانی دسترسی برابر به واکسن موسوم به کوواکس قرار دهند. وی افزود که توزیع بین المللی واکسن کووید-۱۹ بسیار نابرابر است.

از زمان تایید اولین واکسن کروناویروس در ماه دسامبر، کشور‌های ثروتمند بیشتر واکسن مورد نیاز خود را خریداری کرده اند و بسیاری از کشور‌ها برای واکسیناسیون هرچه بیشترِ جمعیت خود با یکدیگر رقابت دارند.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: درک می‌کنم که چرا برخی از کشور‌ها در تلاش هستند تا هر چه سریعتر کودکان و نوجوانان را در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه کنند، اما در حال حاضر از آن‌ها می‌خواهم که در این مورد تجدید نظر کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، وی متذکر شد: در کشور‌های با درآمد کم و متوسط تهیه واکسن حتی برای ایمن سازی کادر درمان با مشکل روبروست و بیمارستان‌ها مملو از بیمارانی است که به فوریت به مراقبت‌های درمانی نیاز دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واکسیناسیون تزریق واکسن واکسن سازمان بهداشت جهانی کشور های ثروتمند کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونیسف: غزه خطرناک‌ترین مکان برای کودکان است

به گزارش خبرگزاری مهر، «تیس انگرام»، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نسبت به وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه هشدار داد و از تعداد گسترده مجروحان و گرسنگان در باریکه ابراز نگرانی کرد.

این مقام سازمان ملل، در گفت‌وگو با الجزیره تاکید کرد که نوار غزه را «خطرناک‌ترین نقطه برای کودکان» عنوان کرد.

سخنگوی یونیسف با بیان اینکه کودکان هر روز در نوار غزه به دلیل محرومیت از غذا و بهداشت جان می‌دهند، گفت:، «از آغاز جنگ اسرائیل در غزه ۱۱ هزار کودک فلسطینی کشته شده‌اند.»

وی با دعوت از اسرائیل برای تسهیل ورود کمک‌های انسانی بر اساس قوانین بین‌المللی انسانی به غزه اظهار داشت: ما با شرایط دشواری دست به گریبان هستیم که مانع از وارد کردن کمک‌ها به خصوص برای کودکان به این باریکه می‌شود.

سخنگوی این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد تصریح کرد: ما پیش از این هشدار دادیم که قحطی در غزه قریب الوقوع است و کودکان بیشتر در معرض آن هستند.

در همین رابطه، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است: ۹ هزار بیمار و مجروح در نوار غزه نیازمند درمان در خارج از این باریکه هستند.

وزارت بهداشت غزه در جدیدترین آمار خود اعلام کرده است در نتیجه حملات مرگبار و ویرانگر ارتش رژیم صهیونیستی به غزه از ۷ اکتبر تاکنون، بیش از ۳۳.۶۳۴ فلسطینی شهید و بیش از ۷۶.۲۱۴ نفر هم زخمی شدند که اکثر آنها از کودکان و زنان هستند.

کد خبر 6076280

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟
  • یونیسف: غزه خطرناک‌ترین مکان برای کودکان است
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشور‌های منطقه
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشورهای منطقه