Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:32:47 GMT

سال دوم همه‌گیری کرونا احتمالا کشنده‌تر است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۰۶۳۳

سال دوم همه‌گیری کرونا احتمالا کشنده‌تر است

به گزارش خبرگزاری رویترز، «تدروس آدهانوم» افزود: کووید-۱۹ در حال حاضر بیش از ۳.۳ میلیون نفر را در سراسر جهان به کام مرگ کشانده است و سال دوم این همه گیری می تواند بسیار کشنده تر از سال اول باشد.

وی، جامعه جهانی را به استفاده از «ترکیبی از اقدامات بهداشت عمومی و واکسیناسیون» در مبارزه با  این بیماری همه گیری ترغیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام سازمان جهانی بهداشت از کشورهایی که حجم زیادی از واکسن های کرونا را در اختیار دارند مصرانه درخواست کرد تا این واکسن ها را از طریق مکانیسم «کوواکس» در اختیار کشورهایی که فاقد این واکسن ها هستند، قرار دهند.

آدهانوم با بیان اینکه در شرایط کنونی، تزریق واکسن به کودکان و جوانان چندان ضروری و در اولویت نیست، از کشورها خواست این میزان دوزهای واکسن را به برنامه جهانی کوواکس اختصاص دهند تا به این ترتیب کشورهایی که منابع تامین واکسن محدودتری دارند، به واکسیناسیون دسترسی پیدا کنند.

وی گفت: من درک می‌کنم که چرا برخی از کشورها می‌ خواهند کودکان و نوجوانانشان را واکسینه کنند، اما در حال حاضر از آنها می‌خواهم در این مورد تجدیدنظر کنند و به جای این کار واکسن‌ ها را به برنامه کواکس اهدا کنند.  

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت مکانیسم کوواکس را «سریعترین راه برای اطمینان از توزیع عادلانه واکسن ها» عنوان کرد.

کوواکس یک مکانیزم بین المللی است که بطور مشترک توسط «سازمان جهانی بهداشت» با «اتحاد جهانی واکسن و ایمن سازی» و  «ائتلاف ابداعات برای آمادگی در برابر همه‌گیری» راه اندازی شده است و یک برنامه برای دسترسی سریع و منصفانه کشورها به واکسن کرونا است.

کواکس قصد دارد از ساخت و توزیع منصفانه‌ ۲ میلیارد دوز واکسن کرونا تا پایان سال ۲۰۲۱ حمایت کند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا اخبار کنکور سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا همه گیری واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۰۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، این تجهیزات به طور قابل‌ توجهی ظرفیت پیش ‌بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد. اقلام اهدایی قرار است در استان‌ های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند.

دستگاه‌ دفیبریلاتور می‌تواند نجات ‌بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد. این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور موثر پایش کرده و با ارسال شوک ‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌ کند. طراحی این دستگاه ‌ها به گونه ‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می ‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌ های پاسخ به فوریت ‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند.

سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه‌ ها، عنوان کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان ‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌ های مؤثر و به‌ موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد.

وی همچنین گفت: اهدای این تجهیزات، که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌ های انسانی اتحادیه اروپا تامین مالی شده است، تاکیدی است بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌ های آسیب‌ پذیر.

گفتنی است، این پروژه در راستای ماموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌ های انسانی مواجه هستند، انجام گرفته است. هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهادها و ارائه ‌دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب ‌آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌ های هدف کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • کشف ۲۸۳ پیکر در گور جمعی در محوطه مرکز درمانی ناصر در غزه