Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله رئیسی اقتدار و قدرت لازم برای حل کردن بخش‌های زیادی از معضلات جامعه را دارد و به ایجاد تحول از سوی ایشان امیدوار هستیم.

حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به ثبت نام آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات 1400 گفت: با نام‌نویسی رییسی یک وفاق ملی درباره وی به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید برنامه‌های آیت‌الله رییسی مورد مطالعه قرار گیرد افزود: رفع مشکلات و ایجاد تحول بدون برنامه‌ریزی امکان ندارد و بدون برنامه‌ریزی قرار نیست معجزه‌ای ایجاد شود.

سالک با بیان اینکه ریل‌گذاری دولت در موضوعاتی مانند ارز، یارانه‌ها، سهام عدالت، بورس، گرانی کالاها‌، معیشت مردم و تورم تبدیل به معضلاتی جدی برای کشور است ادامه داد: این‌ها مسائلی است که اگر یک برنامه‌ریزی قدرتمند انجام نشود، بعدا نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: باید دید برنامه‌های آقای رییسی برای اداره دولت چیست که این موضوع در صحبت‌هایشان و در مناظرات مشخص خواهد شد؛ اما آنچه اهمیت دارد این است که یک وفاق ملی درباره ایشان به وجود می‌آید که بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به عملکرد رییسی در قوه قضاییه گفت: ایشان از کف قوه قضاییه رشد کرده تا به ریاست این قوه رسید؛ آیت‌الله رییسی تجربیاتی قوی در بخش‌های مختلف قوه قضاییه با خود به همراه داشته و مجموعه اطلاعاتی که از پرونده‌های کوچک و بزرگ در اختیار دارد برای اداره کشور مفید است.

سالک با بیان اینکه آیت الله رئیسی در یک سال حضور در مقام ریاست قوه قضاییه تحولات عظیمی در این قوه ایجاد کرده است ادامه داد: در این مدت زمان حدود هزار و 300 واحد تولیدی از دو هزار و 500 کارخانه‌ای که بانک‌ها با بنگاهداری کردن موجب تعطیلی آن شده و به رشد بیکاری دامن زده بودند را احیا کرده که خدمتی بزرگ و به معنای ایجاد اشتغال است.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیت‌الله رییسی سه سال مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده داشت اظهار کرد: وی در این دوران کارهای اجرایی وسیعی در سطح کشور انجام داده است.

وی افزود: مجموعه این اقدامات نشان می‌دهد که آیت الله رییسی اقتدار و قدرت لازم برای حل کردن بخش‌های زیادی از معضلات جامعه را دارد و به ایجاد تحول از سوی ایشان امید هست.

سالک درباره تحقق جوانگرایی در دولت احتمالی رییسی گفت: با توجه به عملکرد ایشان که در زمان حضور خود در مسئولیت‌ها به نسل جوان نگاهی جدی داشته، امیداوریم که دولت جوان حزب‌الهی در صورت رأی آوردن وی محقق شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی آیت الله رییسی ایجاد تحول قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۱۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک‌های ایران برای کدام کشورها تهدید است؟

پیشرفت کشور در زمینه‌های تسلیحاتی و ارتقای قدرت بازدارنگی نظامی از مواردی است که رهبر انقلاب موکدا در بیاناتشان به آن اشاره داشتند.

این در حالی است که جریان معاند خارج‌نشین سال‌ها زیر سوال بردن قدرت نظامی مارا تیتر اخبارشان کردند و می‌گفتند: جمهوری اسلامی به این اندازه نیازی به موشک و تسلیحات نظامی ندارد.

البته بعضی‌ها نیز در داخل کشور به گونه‌ای صحبت می‌کردند که گویا موشک و تدارکات نظامی با منفعت مردم در تعارض است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با بیان و بینش درست در برهه‌های گوناگون مسائل و تهدیدات را شناسایی کرده و بهترین راهکار را برای خنثی سازی این تهدیدات ابلاغ کردند.

در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر انقلاب در رابطه با اهمیت ارتقا قدرت نظامی پرداخته‌ایم.

چرا همه‌ی تلاش خودتان را گذاشتید روی تسلیحات؟

البته ایشان به این سوالات بصورت اجمالی در ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ پاسخ دادند و گفتند:

«گاهی اوقات در مقام خدشه‌ی در پیشرفت‌ها می‌گویند، چرا همه‌ی تلاش خودتان را گذاشتید روی تسلیحات؛ پهپاد، موشک و... خب، جوابش این است که اولاً لازم است، کشوری که دشمن دارد باید به فکر خودش باشد دیگر. ما دشمن داریم باید جهت دفاعی‌مان را تقویت کنیم عقل حکم میکند، شرع هم میگوید: «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ».

ثانیاً در بخش‌های دیگر مگر کمتر از بخش دفاعی کار شده؟ چندین برابر بخش دفاعی در بخش صنعت کار شده، در بخش‌های زیربنایی کار شده، در جاده و سدّ و امثال اینها کار شده، این همه کار.

حالا مسائل دفاعی طبعاً جوری است که دشمن‌ها هم می‌خواهند به دلایل خاص خودشان مدام تبلیغ کنند که بله؛ ایران پهپاد داشت به فلان جا فروخت، به فلان جا داد، چه کرد چه کرد. اما پیشرفت‌های صنعتی را داعی ندارند بلکه داعی دارند که کتمان کنند و کتمان می‌کنند، ما در قسمت‌های دیگر هم پیشرفت زیاد داشتیم.

البته ملت به این وسوسه‌هایی که میکنند اعتنایی نکرد. همین‌هاست که دشمن ما را عصبی می‌کند، همین پیشرفت‌هاست که دشمن را عصبانی می‌کند.»

ابزار‌های اقتدار ملّی را می‌خواهند بگیرند!

آنچه من تأکید میکنم این است که پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های تسلیحاتی و در زمینه‌های آمادگی‌های رزمی باید همچنان طریق پیشرفت را ادامه بدهد؛ دشمنان ما این را نمیخواهند. امروز یکی از ابزار‌های فشار تبلیغاتی بر جمهوری اسلامی همین مسئله است - مسئله‌ی موشک‌ها، مسئله‌ی پهپادها، مسئله‌ی امکانات نظامی و همین چیز‌هایی که با هنر جوانان ما در داخل کشور بدون کمک گرفتن از این و آن به‌وجود آمده است - میخواهند این نباشد، میخواهند این را متوقّف کنند. منطق صحیح عُقلایی با پشتوانه‌ی آیه‌ی قرآن به ما میگوید این راه را باید دنبال بکنید.۱۳۹۴/۰۱/۳۰

در همان دوران تحریم، کار‌های بزرگی انجام گرفت؛ بنده در یک گزارشی خواندم از قول یک ژنرال وابسته به رژیم صهیونیستی که همان وقت در مجلّات خارجی منتشر شده بود؛ گفته بود من با ایران دشمنم، ایران را دوست نمیدارم، امّا تحسین میکنم؛ اینها توانستند در عین تحریم فلان موشک را -یک موشکی آن‌وقت تازه آزمایش شده بود و اینها با ماهواره و امثال آن ردگیری کرده بودند و فهمیده بودند- به وجود بیاورند؛ من تحسین میکنم! در عین تحریم، در حال تحریم، بدون کمک دیگران و با فشار‌های اقتصادی [این کار‌ها شد].۱۳۹۵/۰۳/۰۶

قدرت نظامی، مایه‌ی اقتدار است. می‌بینید، درباره‌ی مسائل موشکی چه جنجالی در دنیا راه می‌اندازند، که ایران موشک دارد، ایران موشک دقیق دارد. بله، ما موشک داریم، موشک دقیق [هم]داریم؛ موشک ما هدف را از فاصله‌ی چند هزار کیلومتری با فاصله‌ی چند متری قادر است بزند؛ این را با قدرت به دست آوردیم، با قدرت حفظ میکنیم، با قدرت افزایش خواهیم داد؛ ان‌شاءالله. با این هم، چون مایه‌ی اقتدار کشور است مخالفند، با آن دعوا دارند، غیظ و غضب دارند. می‌بینید چه میکنند در دنیا.۱۳۹۶/۰۲/۲۰

یکی از ابزار‌های اقتدار ملّی قدرت دفاعی کشور است؛ این را میخواهند از جمهوری اسلامی بگیرند. اینکه می‌بینید این‌قدر روی مسئله‌ی موشک هیاهو میکنند، جنجال میکنند، به‌خاطر این است. اگر چنانچه یک ملّتی توانست به کسی که از راه دور به او موشک پرتاب میکند، پاسخ مناسب بدهد، خب این یک اقتدار است؛ این اقتدار را امروز جمهوری اسلامی دارد و اینها میخواهند نداشته باشد؛ ابزار‌های اقتدار ملّی را میخواهند بگیرند.۱۳۹۶/۱۰/۱۹

مقایسه غیر قابل قیاس قدرت نظامی دفاع مقدس با امروز

بیست سال قبل، آن روزی که ما درگیر دفاع مقدس بودیم و از میهنمان دفاع میکردیم، قدرت‌ها ساده‌ترین سلاح‌ها را هم حاضر نبودند به ما بفروشند؛ حتّی به دو برابر قیمت هم نمیفروختند. سیل سلاح‌ها و ابزار‌های مدرن از اروپا و امریکا و شوروی سابق به سمت عراق و صدام جنایتکار روانه بود، آن وقت ما برای ساده‌ترین سلاح‌ها - اگر نداشتیم - بایستی با هزار مشکل مواجه میشدیم تا شاید بتوانیم یا نتوانیم آن را تهیه کنیم. آن روز اگر کسی میگفت این ملت، این جوانان و این همت‌های انقلابی و مؤمن، یک روز خواهد توانست این همه ابزار‌های موشکی را در خلیج فارس یا در نقطه‌ی دیگری به عنوان آزمایش و رزمایش منفجر بکند، کسی باور میکرد؟ اما ملت ما توانست.۱۳۸۵/۰۸/۱۹

در اول جنگ، ما نمیدانستیم آر. پی. جی چیست - آر. پی. جی یک موشک کوچک است؛ آنهائی که توی جنگ بودند، آن را دیدند و بار‌ها تجربه کردند - نه داشتیم، نه بلد بودیم، نه جزو سلاح‌های سازمانی ما بود؛ حالا بعد از گذشت چند سال، با تحریم، کشور ما موشک سجیل میسازد، موشک ماهواره‌بر میسازد؛ دنیا هم همین طور وا می‌ایستد، با تعجب نگاه میکند. اول هم انکار کردند؛ گفتند بیخود میگویند، دروغ میگویند، نمیتوانند؛ بعد دیدند نخیر، هست. در همه‌ی بخش‌ها همین جور است.۱۳۸۹/۰۲/۰۸

ساعاتی پس از یورش غرورآفرین موشکی سپاه پاسداران به مراکز تجمع داعش در دیرالزور سوریه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیداری صمیمانه با جمعی از سرداران و فرماندهان سپاه، با قدردانی از تلاش‌های سپاه در عرصه‌ی موشکی فرمودند: «کارتان خیلی عالی بود، خداوند از شما‌ها قبول کند. این، عبادت ماه رمضان است.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: «هر چه می‌توانید روی موشک کار کنید؛ ببینید دشمن چقدر روی موشک حساس است، پس بدانید که چقدر کارتان مهم است.»

ایشان گفتند: «همگی می‌توانید و تا می‌توانید و امکان دارید کار کنید؛ دشمن باید سیلی بخورد.» ۱۳۹۶/۰۴/۱۴

موشک‌های ما تهدید نیست!

این اقتدار ملی عظیم جمهوری اسلامی برای هیچ کس تهدید نیست. برای همسایگان تهدید نیست؛ این یک فرصت است. بله، برای زورگویان عالم تهدید است، برای سیطره‌جویان عالم و مداخله‌گران در کار ملت‌ها تهدید است، برای کسانی که یک روز از منابع عظیمِ طبیعی و انسانی این ملت بیشترین سوءاستفاده را کردند و لگد به حیثیت و شخصیت این ملت زدند و هنوز در آرزوی بازگشت آن روز‌های بازنگشتنی هستند، تهدید است؛ اما برای ملت‌ها تهدید نیست. رزمایش‌های ما تهدید نیست، موشک‌های ما تهدید نیست. هواپیما میسازیم، ناو میسازیم، جوانان برومندی مثل شما را به میدان میآوریم؛ هیچ کدام از اینها تهدید نیست. این، نشان دهنده‌ی این است که یک ملت میتواند ببالد؛ آن وقتی که به خود اعتماد داشته باشد و به خدای خود توکل کند و دل را از ایمان سرشار کند. این، مشوق ملت‌های دیگر است. ملت‌های دیگر بدانند و ببینند که اگر عزت میخواهند، این عزت پیش آمریکا نیست، در وابستگی به قدرت‌ها نیست، در خرج کردن و پول دادن به کیسه‌ی سازندگان تسلیحاتی دنیا و دریوزگی تسلیحات آنها نیست، در جوشش از درون، در اعتماد به نفس ملی، در توکل به خدا و پیشرفت در اینهاست.۱۳۸۸/۰۷/۱۴

اقتدار جمهوری اسلامی به موشک بالستیک نیست!

اقتدار جمهوری اسلامی به موشک بالستیک و قارّه‌پیما و موشک‌های دوربُرد و اتمی نیست. اگر اینها مایه اقتدار حقیقی بود، باید آنهایی که سال‌هاست این سلاح‌ها را دارند، امروز همه خواسته‌های خودشان را در دنیا تحقّق بخشیده باشند؛ چرا نمیتوانند تحقّق ببخشند؟... اگر بمب اتم و موشک اتمی و انواع سلاح‌های مدرن و فوق مدرن و هواپیما‌های دورپرواز و سایر تجهیزات نظامی برای کامیابی و اقتدار حقیقی کافی بود، امروز باید امریکا همه مقاصد خودش را عملی کرده باشد. چرا نمیتواند عملی کند؟ پیداست که در عالم تکوین، در عالم طبیعت، در خلق‌اللَّه و در فطرتی که خدا آفریده است، عامل مؤثّر اینها نیست؛ لذا قدرت‌های مادّی هر چه انجام دهند، در نهایت ناکامند؛ «فکدکیدک واسع سعیک».۱۳۷۶/۰۶/۲۶

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • موشک‌های ایران برای کدام کشورها تهدید است؟
  • دعا می‌کنیم سپاه مسلمین بر کفار ظفر یابد
  • ‌تدوین برنامه تحول شهرک‌های صنعتی فارس در ۱۱۰ شاخص با رویکرد تحقق شعار سال 
  • آیت الله علوی بروجردی: امیدواریم روزی بیاید که شرّ اسرائیل برای همیشه به دشمنان برگردد
  • اقتدار ایران اسلامی با تلفیق قدرت نظامی، دفاعی و معنوی
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان خرسندیان
  • بیانیه جامعه مدرسین درباره حمله ایران علیه اسرائیل
  • بادامچیان: اسرائیل هم اکنون در حال انحلال است
  • متکی: نیازمند تحول در شکل و محتوای کار مجلس هستیم
  • حل مشکل ۳۰ ساله شهرک آیت الله حائری در میبد