Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان عباسپور با اشاره به توان صادراتی استان سمنان گفت: در یک سال گذشته یکهزار و ۳۷۰ تن محصولات کشاورزی استان سمنان در بخش صادرات قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احسان عباسپور، مدیر تعاون روستایی استان سمنان در گفت و گو با  مرآت درباره دستاورد های شاخص و مهم شبکه تحت پوشش تعاون روستایی استان سمنان در سال گذشته گفت: یکی از مهمترین دستاورد های استانی مجموعه تعاون روستایی ورود به بحث صادرات بوده که در سال گذشته یک هزار و ۳۷۰ تن از محصولات کشاورزی استان سمنان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسپور با اشاره به صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی استان خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۵۸۰ تن از محصولات کشاورزی در حوزه صنایع تبدیلی قرار گرفته و فرآوری آن انجام شده است که امروزه این حوزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.   مدیر تعاون روستایی استان سمنان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات در روستاها با تامین نهاده های دامی رفع می شود تصریح کرد: یکی از نکات مهم در حوزه نهاده های دامی، تامین و فراوری سایر نهاده های کشاورزی بوده که در سال گذشته ۶۰ هزار تن نهاده دامی تامین و در اختیار کشاورزان و دامداران قرار گرفته است.   وی افزود: یکی از وظایف تعاون روستایی ارتباط با کشاورزان و خرید محصولات آنان است تا پای دلالان از سبد کشاورزی استان قطع شود، که در سال گذشته ۱۸۶ هزار و ۸۴ تن محصول کشاورزی از کشاورزان استان خریداری شده است که ۴۷هزار و ۶۶۹ تن از آن شامل گندم، آفتاب گردان و کلزا بوده و ۱۳۸ هزار و ۴۱۵ تن از آن سایر محصولات را شامل می شود.   عباسپور با اشاره به ایجاد کارگاه های کوچک تبدیلی و تکمیلی اظهار کرد: صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به صنایعی گفته می‌شود که به فرآوری محصولات نباتی و حیوانی ازجمله زراعی، باغی، شیلاتی، دام و طیور، جنگل و مرتع‌ می‌پردازد و دربرگیرنده، تغییرات فیزیکی، شیمیایی، ارگانولپتیکی، نگهداری، بسته‌بندی و توزیع است که در سال گذشته ۳ کارگاه در سطح استان سمنان ایجاد شده است.   مدیر تعاون روستایی استان سمنان با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان است ادامه داد: ۵۵۳ میلیارد ریال برای تامین نقدینگی تشکل ها از طریق بانک ها و صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سال گذشته تامین شده است و امیدواریم در سال جدید افزایش پیدا کند تا در بخش کشاورزی رشد چشمگیری داشته باشیم.   وی ازود: یکی از طرح های جدید در سال گذشته کشاورزی قراردادی ذرت بوده که حدود ۸۰ هکتار به آن اختصاص داده شده است.   عباسپور در پایان به برخی اقدامات این سازمان اشاره کرد و گفت: ۵ هزار و ۱۰۰ تن تهیه و توزیع بذر، ۷۴ هزار تن خرید و حمل شیر، یکهزار و ۲۵۰ مترمربع بازسازی انبارها و آموزش یکهزار و ۷ نفر از اعضای تعاونی ها، کارکنان شرکت ها و اتحادیه ها از جمله اقدامات تعاونی روستایی در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تعاون روستایی استان سمنان محصولات کشاورزی استان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۱۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

امتداد - بانک کشاورزی در راستای تحقق سیاست های مهار تورم، کنترل نقدینگی و حمایت از تولید در دولت سیزدهم، با طراحی و ایجاد پلتفرم های «مدیریت مالی زنجیره تامین» در اکوسیستم کشاورزی، قدم های ارزشمندی را برای تسهیل استفاده از «ابزارهای تامین مالی زنجیره ای» و اقبال فعالان بخش کشاورزی نسبت به «کشاورزی قراردادی» برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، این بانک با طراحی و ایجاد پلتفرم مدیریت زنجیره تامین محصولات کشاورزی به نام «پالیز»، سامانه مدیریت زنجیره تامین کالاهای استراتژیک با عنوان «بازارگاه محصولات کشاورزی» و کیف پول الکترونیکی و نیز ارائه ابزارهای تامین مالی زنجیره ای و تعهدی نظیر گواهی اعتبار مولد «گام»، سفته، برات و چک الکترونیکی، ضمانت نامه و … فعالیت زنجیره های تامین را در اکوسیستم کشاورزی تسهیل و تسریع کرده و راه را برای توسعه کشاورزی قراردادی در کشور، هموارتر ساخته است.

بر اساس این گزارش، استفاده از پلتفرم های « پالیز» و «بازارگاه محصولات کشاورزی»، راهکاری موثر برای مدیریت مالی زنجیره تامین از طریق ابزارهای مالی تعهدی است و هدف از طراحی و ایجاد این پلتفرم ها، ارائه خدمات بهینه به بازیگران زنجیره تامین از مزرعه تا سفره، ازجمله تامین کنندگان مواد اولیه و نهاده های تولید، تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و دامی، صاحبان صنایع تبدیلی و تکمیلی، واردکنندگان، فین تک ها، تشکل ها و حتی شبکه توزیع و فروش محصولات غذایی، با استفاده از ظرفیت های تحول دیجیتال بانک کشاورزی و با هدف حمایت از تامین امنیت غذایی کشور است.

از سوی دیگر، بانک کشاورزی با هدف افزایش کاربران پلتفرم های تامین مالی زنجیره تامین و کشاورزی قراردادی، نسبت به بازطراحی و بهبود فرآیندها، توسعه خدمات غیرحضوری و طراحی سازوکارهایی برای ارائه ابزارهای مالی اهرمی و تعهدی نظیر گام، برات ، سفته، چک، ضمانت نامه و … به صورت الکترونیکی و مکانیزه اقدام کرده و در این مسیر، موفقیت های چشمگیری داشته است.

 شایان ذکر است تأمین مالی زنجیره تأمین با ابزارهای تعهدی، که از جمله سیاست های اصلی بانک مرکزی در دولت سیزدهم به شمار می رود، یک رویکرد خلاقانه و بارزترین نحوه تأمین مالی غیرتورمی است و موجب بهینه سازی جریان های مالی در زنجیره تامین، کاهش مرکزیت نقدینگی، کاهش هزینه ها، کنترل بازار، افزایش سودآوری و کارایی هرچه بیشترزنجیره می شود؛ همچنین این روش به مقاوم شدن اقتصاد کشور در برابر فشار تحریم‌های بین‌المللی کمک می کند.

فعالان بخش کشاورزی برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پلتفرم پالیز و یا شعب و مدیریت های بانک در استان ها مراجعه فرمایند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده دامی و کشاورزی
  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی