Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل اعلام کرد، در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نزدیک به ۱۰ هزار فلسطینی ساکن این منطقه آواره شدند.سازمان ملل اعلام کرد، در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نزدیک به ۱۰ هزار فلسطینی ساکن این منطقه آواره شدند.

به گزارش برنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسانی در اراضی فلسطین (اوچا) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد فلسطینی‌هایی که در پی حملات اخیر اسرائیل به نوار غزه، خانه‌های خود را ترک کرد و در مدارس و مساجد این منطقه آواره شده‌اند، به حدود ۱۰ هزار تن می‌رسد و در کنار آن تعداد محدودی از سکنه غزه به آب، غذا، خدمات بهداشتی و نظافتی دسترسی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر سازمان ملل با اشاره به این نکته که ارائه خدمات بهداشتی در بیمارستان‌ها و نیز آب در غزه به برق وابسته است، پیش‌بینی کرد تا یکشنبه سوخت لازم برایارائه این خدمات به پایان می‌رسد.

در این بیانیه ضمن تاکید بر لزوم احترام به قوانین بین‌المللی انسانی و قوانین حقوق بشر، از مسؤولان اسرائیلی و گروه‌های مسلح فلسطینی خواسته شد به سازمان ملل اجازه دهند سوخت، غذا و کمک‌های پزشکی را فراهم کرده و در این راستا نیروهایی را در حوزه کمک‌های بشردوستانه مستقر کند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی و جنبش حماس خواست فورا درگیری‌ها را متوقف کرده و اجازه دهند اقدامات میانجیگرانه انجام شوند.

طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین، در حملات هوایی شدید و مستمر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، ۱۳۹ تن به شهادت رسیدند که ۳۹ تن از آنها کودک بودند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: غزه اسرائیل رژیم صهیونیستی پی حملات سازمان ملل نوار غزه ۱۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزاد شیرخواره غزه‌ای که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند

رژیم صهیونیستی همچنان به ارتکاب جنایات جنگی علیه ساکنان غزه به ویژه کودکان ادامه می دهد.

به گزارش مهر به نقل از فلسطین الیوم، رژیم صهیونیستی از گرسنگی به عنوان سلاحی علیه ساکنان غزه به ویژه کودکان استفاده می کند.

لیلی جنید نوزاد شیرخواره غزه ای که به سبب نبود درمان و سوءتغذیه در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه با مرگ دست و پنجه نرم می کند.

از سوی دیگر ولکر ترک، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد، در اظهاراتی گفت: دلایل «منطقی» وجود دارد که اسرائیل از قحطی به عنوان سلاح جنگی در غزه استفاده می‌کند.

کمیسر سازمان ملل متحد تاکید کرد: اسرائیل «مسئولیت بزرگی» در کاهش سرعت یا ممانعت از ورود کمک‌ها به غزه دارد و شواهدی در این باره نیز وجود دارد. وضعیت حقوق بشر به قدری غم انگیز است که نیاز به آتش‌بس فوری دارد.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن دوشنبه گذشته رژیم صهیونیستی را به استفاده از «گرسنگی» به عنوان سلاح در نوار غزه متهم کرد.

همچنین پیش‌تر سازمان‌های بین المللی و امدادی دیگری به این اشاره کرده‌اند که تل آویو با مانع تراشی عمدی از ورود کمک‌ها به نوار غزه، مردم را گرسنه نگه داشته است. قحطی، بیشتر جمعیت ۲.۴ میلیون نفری نوار غزه را تهدید می‌کند.

بیشتر جمعیت شمال نوار غره در نتیجه جنگ و ویرانی به سمت جنوب آواره شده‌اند و آژانس‌های امدادی جمعیت فعلی مناطق شمالی نوار را حدود ۳۰۰ هزار تخمین می‌زنند که از کمبود غذا، آب و دارو رنج می‌برند و ارسال کمک‌ها به آن‌ها دشوار است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گرسنگی در غزه ؛ مردم " توله " می خورند (+ عکس) دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل برای رفع قطحی در غزه

دیگر خبرها

  • دستورات جدید دیوان لاهه به رژیم صهیونیستی درباره توقف نسل‌کشی در غزه
  • دستور دیوان لاهه به رژیم صهیونیستی برای توقف نسل‌کشی در غزه
  • نوزاد شیرخواره غزه‌ای که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند
  • اعدام هولناک 200 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه/شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید
  • اعدام هولناک 200 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه
  • قحطی و سوءتغذیه در غزه بیداد می‌کند
  • سازمان ملل: قحطی و سوءتغذیه در غزه بی‌داد می‌کند
  • ساکنان غزه؛ قربانیان کمک‌رسانی هوایی نامناسب
  • حماس خواستار پایان سکوت دادگاه لاهه دربرابر جنایات صهیونیست‌ها شد
  • درخواست سناتور آمریکایی برای مشروط کردن صادرات سلاح به تل آویو