Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@23:58:48 GMT

«هادی» منتشر شد/ روایتی داستانی از زندگانی دهمین امام شیعیان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۱۵۲۵

«هادی» منتشر شد/ روایتی داستانی از زندگانی دهمین امام شیعیان

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی کتابستان، ادبیات داستانی در سال‌های اخیر سهم بسزایی در اقبال عمومی به سوی تاریخ اسلام داشته است. با وجود کثرت آثار تاریخی مقاطعی از تاریخ دست نخورده و بکر مانده است و توجه نویسندگان غالباً به زمان‌هایی است که منابع بیشتری برای پرداخت دارند. یکی از مقاطع حساس در تاریخ زندگانی ائمه(ع) سرآغاز دوره دوم خلافت عباسیان است که با خلافت متوکل آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا هوری در اولین تجربه نویسندگی خود به سراغ این زمانه کمتر شناخته شده برای مخاطب رفته است. پرداخت کم به زمانه امامین عسکریین(ع) و شرایط و محیط مبارزه این دو امام همام و وضعیت فرهنگی اجتماعی و مناسبات آن دوره اسلامی بیش از پیش خواندن این کتاب را جذاب می‌کند.

رمان «هادی» راوی برهه پانزده ساله حضور اجباری امام هادی(ع) در پایتخت اسلامی، سامرا در زمان خلافت متوکل علی الله است. معطوف شدن حواس‌ها به امام باعث می‌شود تا دربار از آنچه که در قصر می‌گذرد بی‌خبر باشند. منتصر ولیعهد جوان خلیفه که شخصیت اصلی داستان است در چند جبهه مختلف وارد مبارزه می‌شود. وی که جوانی نیرومند و سرآمد اهالی قصر در رزم آوری است مخالف مماشات با علویان است.

غرور و نخوت او باعث می‌شود تا نتواند دشمن اصلی پدرش و خلافت را نزدیکتر از همیشه به خودشان ببیند. از بین بردن امام افتخاری است که او می‌خواهد به تنهایی نصیب خویش کند. مبارزه دیگر او رقابت با برادرش است تا خود را به پدر و بزرگان بنی عباس ثابت کند و تخت خلافت را ازآن خود کند. اما در کوران حوادث علاقه او نسبت به کنیز مخصوص خلیفه، او را در دوراهی بین عشق و قدرت قرار می‌دهد و...

این رمان در ۲۸۸صفحه و با قیمت ۴۸هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

کد خبر 5212331 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: کتابستان معرفت تازه های نشر امام هادی ع تاریخ اسلام ادبیات داستانی تجدید چاپ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تازه های نشر محمدرضا باطنی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی درگذشت چهره ها پیام تسلیت انتشارات معین بزرگداشت فردوسی فلسطین علوم انسانی مسجدالاقصی نمایشگاه عفاف و حجاب رمان ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۱۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش ملی رصد سالانه وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور منتشر می‌شود

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و  ارتباطات، در این گزارش به موضوعاتی چون «اعتماد نهادی و عمومی در پیمایش‌های ملی  ایران»، «وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش‌های جهانی»، «پنداشت ایرانیان از  عدالت و نابرابری در چهار پیمایش ملی؛ (تحلیل پیمایش ارزش­‌ها و نگرش‌­های ایرانیان  در سال­های ۱۳۷۹؛ ۱۳۸۲؛ ۱۳۹۴ و ۱۴۰۲)»، «ارزش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای  اقتصادی ایرانیان»، «بررسی وضعيت اميد و  رضايتمندی اجتماعي در پیمایش‌های ارزش‌ها و نگرش‌های ايرانيان»، «مروری بر وضعیت  صنایع فرهنگی و خلاق در ایران؛ بررسی صنعت سینما، کتاب، بازی‌های ویدئویی و نوشت‌افزار»،  «جمعیت و خانواده در ایران»، «وضعیت فرهنگی جوانان در ‏ پیمایش ارزش‏‌ها و نگرش‏‌های  ایرانیان»، «مهاجرت­ بین‌­المللی از/ به ایران: روندها، چالش­ها و سیاست‌­ها» و «بررسی  و تحلیل وضعیت دین‌داری در ایران» پرداخته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • رسالت کانون تقویت ادبیات داستانی است
  • مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • گزارش ملی رصد سالانه وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور منتشر می‌شود