Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@15:57:40 GMT

رویداد پیوند در حوزه جلبک و صنعت ساختمان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۱۵۵۹

رویداد پیوند در حوزه جلبک و صنعت ساختمان برگزار می‌شود

اولین رویداد پیوند فناوران با شتابدهنده در زمینه جلبک و صنعت ساختمان در حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و راه و شهرسازی و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، اولین رویداد پیوند به منظور بهم‌رسانی صاحبان ایده‌های استارت‌آپی در اولین مراحل شکل‌گیری ایده و شتابدهنده‌های دانش بنیان به عنوان عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه جلبک و صنعت ساختمان، صبح دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویداد پیوند به دو حوزه جلبک و صنعت ساختمان اختصاص خواهد داشت. فناوری‌هایی که در حوزه جلبک جزییات طرح خود را به شتابدهنده‌های دانش بنیان معرفی خواهند کرد شامل "تولید زیست توده هماتوکوکوس پلوویالیس حاوی آستاگزانتین"، "تولید محرک رشد گیاهی همراه با ریز جلبک"، "تولید آستازانتین در گرید انسانی از ریز جلبک"، "استخراج رنگدانه‌های طبیعی از ریز جلبک‌ها"، "استخراج آلژینات از جلبک"، "تولید و استحصال رنگدانه‌های جلبکی" و "تولید مکمل غذایی و دارویی بر پایه میکروجلبک" است.

همچنین طرح‌هایی که برای جذب شتابدهنده در اولین رویداد پیوند در حوزه صنعت ساختمان توانمندی‌های خود را معرفی خواهند کرد شامل طرح توجیه ربات‌های خدماتی، طرح سنتز پلیمر با قابلیت جذب CO۲، طرح دیوارباغ، طرح ژئوکان، Silencer، طرح اصلاح و ارتقاء خواص روسازی آسفالتی، بهسان، اِویمو و مدل‌سازی سازه با استفاده از بسته آموزشی ارغوان است.

فعالیت شتابدهنده‌ها، هزینه‌های چشمگیری دارد و با ریسک‌های مختلفی نیز همراه است. بنابراین در اغلب کشورها، نهادهای دولتی و عمومی، با کمک‌های بلاعوض از این نوع فعالیت‌ها حمایت می‌کنند. صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در راستای کمک به تحقق و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ایده تا بازار و تجاری‌سازی نوآوری‌ها، دستاوردهای پژوهشی و اختراعات و کاربردی کردن دانش از فعالیت شتابدهی ایده‌های فناورانه حمایت می‌کند.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، این حمایت از طریق رویداد «پیوند» به این شکل خواهد بود که ایده‌پردازان و استارت‌آپ‌هایی که هنوز به مرحله MVP نرسیده‌اند، طی فراخوانی شناسایی شده و آماده ارائه به شتابدهنده‌ها می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جلبک صنعت ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی وزير علوم وزير راه و شهرسازي صندوق نوآوری و شکوفایی رویداد پیوند شتابدهنده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم، یک عامل اثربخش

رهبر معظم انقلاب در نوروز ۱۴۰۳، همچون آغاز هر سال، یک شعار را تعیین و به‌عنوان راهبردی کلان به مسئولان کشور اعلام کردند. «جهش تولید با مشارکت مردم» رویکردی را دنبال می‌کند که سهم بخش کلیدی جامعه در پیشبرد اهداف تولیدی کشور را به بالاترین سطح افزایش داده و ایجاد بسترهای مناسب را به‌عنوان یک وظیفه به دولت می‌سپارد.

نقش صنعت نفت در این عرصه چیست؟ آیا مشارکت مردم در حوزه تولید نفت خام امکان‌پذیر است؟ صنعت نفت در بیش از یک قرن گذشته، سنگ‌بنای اقتصاد جهانی بوده و رشد اقتصادی را پیش‌برده است. در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های قابل توجه در فناوری‌ها، منجر به جهش تولید و به تبع آن تکمیل زنجیره ارزش در این صنعت بزرگ را فراهم کرده است، به‌طوری‌که نفت، معیار اصلی اتخاذ تصمیم‌های کلان برای دولت‌ها بوده است. با این حال، مشارکت عمومی عاملی تعیین‌کننده و اثربخش در تضمین توسعه و پایداری بلندمدت صنعت نفت به شمار می‌آید که می‌تواند عملکرد کلی آن را بهبود بخشد.

در صنعت نفت کشورمان، مشارکت مردمی به معنای همکاری با جوامع محلی، ذینفعان و عموم مردم در عرصه‌های استخراج و فرآورش، اثرات زیست‌محیطی و توسعه پایدار است. صنعت نفت می‌تواند با ایجاد اعتماد و شفافیت، اخذ مجوز اجتماعی برای فعالیت به معنای استقبال عموم از طرح‌ها و پروژه‌ها، شناسایی و رسیدگی به نگرانی‌های همسایگان، تبادل ایده‌ها با جوامع محلی و تقویت چارچوب‌های نظارتی، جایگاه اجتماعی خود را حفظ و فرآیند تولید را به‌صورت مستمر راهبری کند. جهش تولید تحت تأثیر تعاملی این‌چنینی، به‌سهولت قابل دستیابی است.

از سوی دیگر، شرکت‌های دانش‌بنیان، سازندگان و تولیدکنندگان نیز در دسته بخش خصوصی و زیر مجموعه جامعه‌ای برآمده از مردم با محوریت مردم قرار می‌گیرند. ماهیت تعامل در این مجال، به‌طور کامل تخصصی است و نتایج آن، توسعه زیرساخت‌های اصلی صنعت نفت را هدف‌گذاری کرده است. به بیان دیگر، مشارکت مردم در تولید نفت خام، پیکره عظیم صنعت نفت و توسعه آن را تحت تأثیر خود دارد و بخش بزرگی از اقتصاد مردمی را به پیش می‌برد.

شرکت‌های دانش‌بنیان به سرمایه‌های فکری اعم از تحقیق، نوآوری و تخصص انسانی متکی هستند که سطح بالایی از تخصص، یادگیری مستمر و تمرکز بر نوآوری را دنبال می‌کنند. سازندگان و تولیدکنندگان (از کارگاه‌هایی در مقیاس کوچک تا تأسیسات صنعتی در مقیاس بزرگ) نیز کالاهای مورد نیاز صنعت نفت را از طریق فرآیندهای مختلف مانند مونتاژ، ساخت یا پردازش تولید می‌کنند. بین صنعت نفت، شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان(یا سازندگان) شبکه عظیمی از تعاملات و همکاری‌ها وجود دارد که با توسعه آن می‌توان به‌راحتی هدف «جهش تولید» را تحقق بخشید.

شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با انتقال فناوری و دانش به تولیدکنندگان کوچک و فعالان اقتصادی، کارایی و بهره‌وری مشاغل پایین‌دستی را تسهیل کنند، فعالان اقتصادی می‌توانند از ارتباطات و دسترسی به بازار که از سوی شرکت‌ها و تولیدکنندگان دانش‌بنیان ارائه می‌شود بهره‌مند شوند، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با ارائه برنامه‌های آموزشی، کارگاه‌ها یا دوره‌های کارآموزی به توسعه مهارت در اقتصاد عمومی کمک کنند تا فعالان اقتصادی مهارت‌های خود را ارتقا داده و مشاغل مرتبط را ایجاد یا افزایش دهند و با گنجاندن فعالان اقتصادی در زنجیره تأمین و مدل‌های تجاری، شرکت‌ها و تولیدکنندگان دانش‌بنیان می‌توانند با حمایت از اقتصادهای محلی، کاهش نابرابری درآمد، و ترویج شیوه‌های دوستدار محیط زیست به توسعه پایدار کمک کنند.

همه این موارد را می‌توان به‌عنوان برنامه‌ای مدنظر قرار داد که صنعت نفت همسو با دستیابی به اهداف کلان خود مورد حمایت قرار داده و به‌عنوان هسته مرکزی آن عمل می‌کند. در نتیجه، مشارکت مردم با شرکت‌ها و تولیدکنندگان دانش‌بنیان که در اصل تعامل و همکاری با صنعت نفت به‌حساب می‌آید، چشم‌انداز اقتصادی را فراگیرتر و انعطاف‌پذیرتر انعکاس داده و آینده‌ای را مجسم می‌سازد که در آن جهش تولید به دست مردم، با توان مردم و با مشارکت مردم تحقق یافته است.

قباد ناصری

مدیرعامل شرکت نفت و گاز مارون

دیگر خبرها

  • خانه خلّاق در سرای نوآوری مبل و منبت ایجاد می‌شود/ برگزاری ۲ نمایشگاه در تهران و دبی
  • مشارکت مردم، یک عامل اثربخش
  • نقش مراکز علمی و فناوری در نوآوری صنایع چیست؟
  • برگزاری مانور رویداد صنعت مالی ایران در مرداد
  • پیگیری مطالبات حوزه صنعت و کشاورزی در بخش‌های خبری
  • اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام در دومین جشنواره «ایده تا محصول صنعت ارتباطات»
  • توجه به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی