Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:08:02 GMT

بازگشت به تحصیل ۲۰۰۰ بازمانده از تحصیل

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۱۶۳۳

بازگشت به تحصیل ۲۰۰۰ بازمانده از تحصیل

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش به تشریح فعالیت‌های انجام‌شده در راستای اجرای بسته تحولی «طرح آشتی با آموزش» (آبا) در تطبیق با مفاد سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پرداخت.

به گزارش ایسنا، بر اساس بسته تحولی «طرح آشتی با آموزش» (آبا)، مهم‌ترین دلایل و ضرورت اجرای این طرح، افزایش نرخ پوشش تحصیلی و کاهش آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل، تغییر در روش‌های آموزشی و استفاده از آموزش‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین با انعطاف در زمان و مکان، امکان ارائه رشته‌های تحصیلی برای ادامه تحصیل دانش آموزان متناسب با استعداد آن‌ها و نیازهای هر منطقه، کمک به جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی آموزش‌وپرورش در دوره متوسطه و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها به‌واسطه ادامه تحصیل فرزندانشان بیان‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان‌ذکر است؛ «ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی برای دانش آموزان لازم التعلیم و بازمانده از تحصیل» دوره اول و دوم متوسطه مناطق هدف، «افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان» دوره اول و دوم متوسطه به‌ویژه دختران، «ارتقای نرخ گذر» تحصیلی در مناطق روستایی با استفاده از فن‌آوری‌های نوین آموزشی با مشارکت جوانان تحصیل‌کرده و مسئولان و نهادهای بومی و حمایت خیرین نیک‌اندیش و ارتقای کیفیت آموزشی دانش آموزان مشمول طرح، با استفاده از منابع و روش‌های آموزشی متنوع و باکیفیت، از اهداف اجرای این بسته تحولی، است.

گفتنی است؛ منابع و اعتبارات مورد نیاز این طرح، در قالب کمک‌های افراد خیّر و مؤسسات آموزشی و فرهنگی خیریه، سمن‌ها، نهادها و ارگان‌ها، کمک‌های شورای آموزش‌وپرورش و اعتبارات وزارت آموزش‌وپرورش است.

شهریار فولادوند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با تشریح فعالیت‌ها در این برنامه اظهار کرد: «طرح آشتی با آموزش» (آبا) به ما اجازه می‌دهد که بتوانیم خود را با شرایط افرادی که به هر دلیلی امکان تحصیل و حضور در مدارس یا محل آموزش را ندارند، تطبیق بدهیم و با طراحی کلاس‌های اقماری و تجهیز کلاس‌ها و تعیین فرد از اشخاص معتمد محل، برای حضور در کلاس اقماری، آموزش‌های لازم به دانش آموزان داده می‌شود.

فولادوند اضافه کرد: در مواردی که ضرورت حضور معلمان تخصصی برای آموزش قسمت‌های از مباحث درسی وجود دارد. معلمان مربوطه از طریق مدارس متولی برگزاری کلاس‌های اقماری، تعیین و به مناطق مربوطه ارسال خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، وی ادامه داد: در مرحله اول، این طرح در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان اجراشده است که در اجرای مرحله اول این طرح قریب به ۲۰۰۰ از افراد بازمانده از تحصیل وارد دایره آموزش شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازمانده از تحصيل آموزش و پرورش بازمانده از تحصیل آموزش وپرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند

شهردار یزد گفت: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است و دانش‌آموزان مدارس استثنایی، رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در بازدید از پارک آموزش ترافیک شهرداری و روند آموزش رفتارهای ترافیکی با بیان اینکه باید برای ارتقای ایمنی ترافیک و رعایت حقوق شهروندی آموزش باید در تمام مقاطع سنی وجود داشته باشد، اظهار کرد: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است.

وی افزود: علاوه بر دانش‌آموزان مهدکودک، پیش‌دبستانی و سایر مقاطع تحصیلی، دانش‌آموزان مدارس استثنایی استان نیز آموزش‌های لازم را در خصوص رفتارهای ترافیک، مقررات ایمنی، عبور و مرور و خطرهای ناشی از بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی فرامی‌گیرند.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: آموزش در این پارک به‌منظور نهادینه کردن و رعایت قانون و مقررات هنگام رانندگی و آشنایی کودکان با علائم ترافیکی است؛ بنابراین آموزش کودکان در هر زمینه‌ای که باشد، اثرگذاری بیشتری نسبت به آموزش بزرگسالان دارد زیرا کودکان در رده سنی قرار دارند که به‌راحتی آموزش‌های مختلف را فرامی‌گیرند و به‌خوبی آن را رعایت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، پارک آموزش ترافیک شهرداری یزد روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است که این آموزش‌ها با همکاری پلیس راهور به دو صورت تئوری و عملی انجام می‌شود، به‌نحوی که در بخش تئوری، آموزش در کلاس با حضور مربی به صورت تصویری (پخش انیمیشن‌های ترافیکی)، برگزاری مسابقه و پرسش و پاسخ درباره مسائل ترافیکی و در بخش عملی در محوطه پارک، برنامه‌های آموزشی همچون نحوه آشنایی با چراغ‌ها، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، راه‌ها، پیاده‌روها، خیابان‌ها و دیگر نشانه‌ها که در مقیاس کوچک‌تر طراحی شده است، انجام می‌شود.

کد خبر 747073

دیگر خبرها

  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی