Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@12:02:41 GMT

حمایتی صورت نگیرد، صنف نانوایان تعطیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۱۷۷۴

حمایتی صورت نگیرد، صنف نانوایان تعطیل می‌شود

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد گفت: اگر حمایت‌های لازم از صنف نانوایی صورت نگیرد و اوضاع با همین رویه پیش برود صنف نانوایان عملا تعطیل خواهد شد، زیرا بودجه نانوایان با قیمت فروش نان و البته دستمزد کارگران هیچ تطابقی ندارد و با دستمزد کنونی، دیگر هیچ کارگری مایل به کار کردن در نانوایی نیست.

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی‌ کشتگر در خصوص تصمیم‌گیری‌ها درباره قیمت نان اظهار کرد:  اتحادیه تعیین کننده قیمت نان نیست بلکه صنف نانوایان تنها به آنالیز موارد مختلفی که در قیمت‌گذاری نان موثر هستند از جمله خمیرمایه، آرد، بیمه کارگران، سوخت، استهلاک، انرژی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می‌پردازد.

وی افزود: افزایش قیمت‌ها مدت زمان زیادی است که روند صعودی را طی می‌کند، در گذشته حداقل برای مدت ۶ ماه نرخ‌ها ثابت بودند اما اکنون ثبات نرخ حتی به یک ماه هم نمی‌رسد.

نرخ‌ نان چیزی حدود ۴۰ الی ۴۵ درصد افزایش قیمت خواهد داشت

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد در مورد پیش‌بینی‌ درباره آینده قیمت نان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی بنده بر این است که  نرخ‌ نان، چیزی حدود ۴۰ الی ۴۵ درصد افزایش قیمت خواهد داشت. البته این تقصیر نانوا نیست، تقصیر دولت است که نرخ نان را هرساله افزایش نمی‌دهد، اگر سال گذشته هم‌زمان با افزایش قیمت سایر کالاها، نان نیز حتی شده ۱۰ درصد افزایش نرخ پیدا می‌کرد، با این روند صعودی ناگهانی قیمت‌ها مواجه نمی‌شدیم. وقتی طی چند سال افزایش قیمت کالاهای مختلف، نرخ نان را سرکوب می‌کنند، این تغییر قیمتِ ناگهانی طبیعتا مردم را شوکه می‌کند.

بودجه نانوایان با قیمت فروش نان و البته دستمزد کارگران هیچ تطابقی ندارد

وی ادامه داد: از طرف دیگر، روی صنف نانوا بسیار فشار است و ادامه مسیر برای همکاران من غیرممکن است. صنف نانوایی اگر با همین رویه پیش برود عملا تعطیل خواهد شد، زیرا بودجه نانوایان با قیمت فروش نان و البته دستمزد کارگران هیچ تطابقی ندارد و با دستمزد کنونی، دیگر هیچ کارگری مایل به کار کردن در نانوایی نیست.

کشتگرتصریح کرد: البته افزایش قیمت نان فعلا در دستور کار قرار دارد و تا کنون هیچ تصمیمی برای این مسئله به تصویب نرسیده است.

وی همچنین بیان کرد: برای نانوایان دیگر بحث نیمه‌ یارانه‌ای یا آزاد مطرح نیست، همه نانوایی‌ها مشکل دارند.

رییس صنف نانوایان مشهد در ادامه دلیل چند نرخی بودن نان‌ در مناطق مختلف شهر را وجود شرایط متفاوت در هر نقطه از شهر دانست و گفت: طبیعتا شرایط و ویژگی‌هایی که در هر بخش از شهر، چه در مناطق بالا و چه در مناطق پایین وجود دارد و همچنین تفاوت وضعیت و دستمزد کارگران در مناطق مختلف مشهد، بعضا باعث چند نرخی بودن نان در سطوح مختلف شهر می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قیمت نان دستمزد کارگران صنف نانوایان افزایش قیمت قیمت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۱۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد.

به گزارش تسنیم، داوود منظور در پاسخ به این پرسش که میزان نرخ تورم و افزایش حقوق و دستمزد کارمندان با هم تناسخی ندارد، گفت: افتخار همه ما در دولت این است که وضعیت معیشت کارکنان در دولت و همه مردم بهبود یابد و در حقوق و دستمزد علاوه بر ۲۰ درصد تلاش شد تا سایر پرداخت مانند رفاهیات، عائله‌مندی و اضافه‌کاری نیز افزایش یابد.

وی گفت: تلاش است امسال با پایین نگه‌داشتن تورم این امکان فراهم شود که افزایش حقوق و دستمزد به رفاه مردم منجر شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور تصریح کرد: اگر در شرایط تورم بالا، حقوق و دستمزد را افزایش دهیم و رفت‌وبرگشت بین تورم و دستمزد‌ها باشد کمکی به افزایش رفاه و معیشت کمک نمی‌کند و همان‌طور که در سال گذشته تورم کاهش قابل‌ملاحظه داشت تلاش دولت بر این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم.

دیگر خبرها

  • خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان
  • اختصاص سهمیه آرد به نانوایی‌های محور گردشگری کاشان
  • چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟
  • چرا حقوق و مالیات‌ها در کشور متناسب نیست؟
  • اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟ | نقشه افزایش دستمزد در سال جدید
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • چرا از تورم متنفریم؟
  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • مدارس چهار شهرستان شرقی کرمان چهارشنبه تعطیل شد