Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@22:43:25 GMT

دست‌های پشت پرده مانع کاهش نرخ ارز شده است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۱۹۳۴

خبرگزاری آریا - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که دست‌هایی پشت پرده از کاهش نرخ ارزی جلوگیری می‌کنند گفت: تقاضا‌های کاذب در بازار رو به کاهش است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدرضا پور ابراهیمی با اعلام اینکه نرخ ارز در اقتصاد ایران متاثر از برخی عوامل اقتصادی مانند وضعیت تراز تجاری کشور و برخی عوامل غیراقتصادی مانند تحریم‌ها، سفته بازی و تقاضای کاذب در بازار است، گفت: تقاضا‌های کاذب رو به کاهش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید براینکه پیش بینی‌ها از شرایط کنونی و پیش روی حرکت اقتصاد کشور بگونه‌ای است که میزان اثر عوامل غیراقتصادی در تعیین نرخ ارز به حداقل خواهد رسید، افزود: همین موضوع باعث شده علاوه بر کاهش تقاضا‌های کاذب و سفته بازی در بازار، بخشی از منابع ارزی که به‌صورت سپرده‌های فردی و شخصی خارج از شبکه بانکی نگهداری می‌شوند هم در حال بازگشت به چرخه جریان اقتصاد است.
رئییس کمیسیون اقتصاد مجلس گفت: این روز‌ها دو عامل کاهش تقاضا و ورود دلار‌های شخصی به چرخه اقتصاد باعث کاهش نرخ دلار به سوی یک قیمت تعادلی شده، اما گزارش‌هایی رسیده است مبنی بر اینکه دست‌هایی سعی می‌کنند از روند منطقی کاهش قیمت دلار جلوگیری کنند.
پور ابراهیمی تقویت ارزش پول ملی در کنار مدیریت تورم را اولویت اصلی همه بانک‌های مرکزی در دنیا خواند و گفت: مجلس به این موضوع ورود کرده است و گزارش‌ها در حال پیگیری است.
وی افزود: مجلس براساس مبنای عرضه و تقاضای بازار و سیستم مرتبط با احکام برنامه ششم توسعه که نرخ ارز را نرخ شناور مدیریت شده تعیین کرده است، مسیر حرکت اقتصادی کشور را دنبال می‌کند.
رئیس کمیسیون اقتصاد درپایان گفت: مطمئن هستیم که نرخ ارزی که الان در کشور هست هیچ تناسبی با واقعیت‌های اقتصادی کشور ندارد و بخشی از نرخ ارز به دلیل تقاضا‌های کاذب و فضای روانی و سیاسی و تحریم‌ها باید کاهش پیدا کند و کمتر از این باشد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تقاضا های کاذب نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۱۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاندار گیلان امروز در نشست شورای برنامه ریزی گیلان در رشت با اشاره برلزوم ایجاد زیرساخت‌ها و الزامات ورود مردم در عرصه‌ی اقتصاد وتولید افزود: برای تحقق عینی شعار سال با نام جهش تولید با مشارکت مردم مستلزم ریل گذاری اقتصاد بر محور نقش آفرینی عموم مردم است.
اسدالله عباسی خطاب به اخلالگران در روند مشارکت عمومی در حوزه‌ی تولید و اقتصاد گفت: هر مدیر یا مسئولی که در روند مشارکت مردم در عرصه تولید و اقتصاد کارشکنی و یا سرمایه گذار مردمی را مایوس کند، برکنار خواهد شد.
وی همچنین بر لزوم توزیع عادلانه‌ی منابع پیش بینی شده در بودجه‌ی سال ۱۴۰۳ اشاره و تصریح کرد: در بودجه‌ی امسال، اعتبارات خوبی در حوزه‌ی مدیریت پسماند، بهبود ظرفیت‌های تولیدی واشتغالزا و نیز حمایت از شهرداری‌ها برای اجرای طرح‌های مهمی، چون طرح تفکیک زباله از مبدا و ساماندهی پسماند مناطق روستایی در نظر گرفته شده که با پیگیری نمایندگان می‌تواند به حصول نتایج مطلوب منتهی شود.
محمد رستمی، رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی گیلان هم در این نشست گزارشی از روند بودجه بندی وبودجه ریزی استان در راستای تسریع در روند تحقق شعار سال ارایه کرد و گفت: در همین راستا راهکار‌هایی تهیه وتدوین شده تا تخصیص منایع در مسیر درست خود توزیع شود و به توسعه‌ی متوازن در مناطق مختلف شهری وروستایی بیانجامد.
در ادامه‌ی این نشست آقایان ابراهیم نجفی، رییس مجمع نمایندگان گیلان، جبار کوچکی نژاد و محمدرضا احمدی از نمایندگان مردم رشت و خمام، احمد دنیامالی، نماینده‌ی مردم انزلی و خلیل بهروزی فر، نماینده‌ی فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی هر یک در سخنانی الزامات و اولویت‌های تخصیص منابع در مناطق مختلف استان را تشریح کرده و بر لزوم توجه به طرح‌های حوزه‌ی سلامت، ساماندهی پسماند، مدیریت فاضلاب ها، حمایت از بخش کشاورزی و صنعت و همچنین طرح‌های نیمه تمام بویژه در حوزه‌ی سلامت تاکید کردند.
در پایان این نشست از ۶ قاری برگزیده‌ی بین المللی گیلان که در ماه مبارک رمضان امسال در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و رونق بخشی به محافل انس با قرآن تاثیرگذار بودند، قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری
  • رمزگشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • رمز گشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • کاهش هیجانات بازار ارز با توقف شوک‌های سیاسی
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • سهم بالای خانوار از هزینه‌های سلامت، مانع تحقق سیاست‌گذاری‌ها