Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@06:46:00 GMT

صالحی از حضور در انتخابات انصراف داد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۱۹۶۴

صالحی از حضور در انتخابات انصراف داد

رئیس سازمان انرژی اتمی با انتشار بیانیه ای از اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با انتشار بیانیه ای از اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.

 متن این بیانیه بدین شرح است:

ملت شریف و عزیز ایران !

یکی از نعماتِ الهی که در طول چند دهۀ گذشته شاملِ حالِ این بندۀ خاطیِ پروردگار شده است، اقبال و حُسن ظنِّ بسیاری از اصحاب علم و معرفت و دوستان و سروران ارجمند نسبت به اینجانب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از استادان و پژوهشگران در مؤسسات علمی و آموزشی کشور و جمعی از بزرگواران در مجامع و محافلِ دینی و فرهنگی و نیز در سازمان ها و نهادهای تصمیم ساز در مقاطع و فصولِ منتهی به انتخابات با این کمترین تماس حاصل کرده و بر بنده منّت نهادند و با بیان احتجاجات و استدلال های گونه گون، حضور اینجانب را در میدان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری واجب عینی تلقّی نمودند و این مطالبه را مطرح کردند که بر اینجانب فرض است تا وظیفۀ خود را به اَکملِ وجه به انجام رسانم. در آستانۀ ثبت نام نامزدهای انتخابات 1400 نیز دعوت و درخواستِ دوستان و بزرگواران تکرار شد و اینجانب نیز به منظور ادای احترام به پیشگاه همۀ عزیزان به جِدّ در این باب اندیشیدم و اکنون با توّجه به ثبت نام تعداد قابل توجهّی از شخصیت های عالم، وارسته و برخوردار از تجارب ارزنده در خدمت رسانی شایسته به ایران عزیز و نظام اسلامی به این نتیجه رسیدم که حضور در این عرصه برای بنده، مقبول و ممدوح نیست.

اینجانب همواره این حدیث شریف نبوی (ص) را پیش چشم داشته ام که می فرماید " اگر خود را به تمامی برای انجام امری شایسته نمی دانی پس بدان میدان وارد مشو". در حال حاضر، این خدمتگزار کوچک نظام جمهوری اسلامی بدور از هرگونه عافیت طلبی و گرفتار آمدن در بندِ کیشِ شخصیت و بدون آنکه کارِ خود را با کارِ پاکان قیاس بگیرم این کلام قطب عارفان و پیشوای پارسایان، حضرت امیر مؤمنان (علیه آلاف التحیه و الثناء) را با خود زمزمه می کنم که فرمود: "من اگر وزیر شما باشم بهتر است تا امیر شما باشم". از این رو ضمن سپاس و قدردانی فراوان از الطاف و مراحمِ همۀ دوستانِ گرانقدر و سرورانِ ارجمند از درگاه یگانۀ هستی بخش مسئلت می نمایم تا آتش عشق به ایران اسلامی را بیش از پیش در دل ما فروزان سازد و مامِ میهن را از فرزندان خویش راضی و خشنود گرداند.

ما را سَری ست با تو که گر خَلقِ روزگار / دشمن شوند و سَر برود هم بر آن سَریم
سعـــدی تو کیستی که در این حلقۀ کمنــد / چندان فتاده انـــد که ما صیـــد لاغــــریم

علی اکبر صالحی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علی اکبر صالحی علی اکبر صالحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات ۱۱ اسفند از نظام جمهوری اسلامی دفاع کرد

ایسنا/کرمان نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: مشارکت بالای ملت ایران در انتخابات، پشتیبانی و دفاع از نظام جمهوری اسلامی بود.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امروز ۲۷ اسفندماه در جلسه شورای اداری استان کرمان از عوامل اجرایی انتخابات در کشور و استان تقدیر کرد و افزود: به همت مجریان، انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری رقم خورد.

وی افزود: بعد از برگزاری انتخابات، سکوت مرگبار دشمنان را شاهد بودیم و یأس و ناامیدی بر آنها حاکم شد.

علیدادی سلیمانی گفت: مشارکت مردم در شرایطی رقم خورد که همه تبلیغات دشمن از ماه‌ها قبل متوجه انتخابات بود، اما ملت ایران از این آزمون سربلند بیرون آمد و به عنوان پشتیبانی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان خوش درخشیده و از نظام جمهوری اسلامی دفاع کرد.

امام جمعه کرمان بیان کرد: کرمان از استان‌های برتر در مشارکت انتخاباتی است و با تلاش عوامل اجرایی، انتخاباتی حساب شده و دقیق شکل گرفت.

وی گفت: شکایات نامزدهای انتخاباتی هم متوجه مجریان و ناظران نیست، بلکه در ارتباط با حوادثی است که پیرامون انتخابات رخ داده که در جایگاه خود رسیدگی می‌شوند.

علیدادی‌سلیمانی اظهار کرد: انتخابات ۱۱ اسفندماه در کمال بی‌طرفی شکل گرفت و امیدواریم برای استان مبارک‌ باشد و محصول آن به نفع مردم رقم بخورد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ماه مبارک رمضان و عید نوروز بیان کرد: روزه در فقه شرط صحت و قبولی دارد و این است‌ که انسان در حال روزه‌داری غیبت نکند، تهمت نزند و ده‌ها و صدها مسئله دیگر را رعایت‌ کند تا مورد قبول حضرت حق قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراض شدید برادر امام خمینی به انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی در خمین
  • مردم قهرمان اصلی میدان سیاست در کشور هستند
  • انتخابات ۱۱ اسفند از نظام جمهوری اسلامی دفاع کرد
  • حضور قدرتمندانه ایران در اقیانوس‌ها خشم آمریکا را برانگیخته است
  • ۱۱ اسفند یکی از بهترین انتخابات در قرچک برگزار شد
  • تحلیلی بر حضور اهل سنت در انتخابات ۱۱ اسفند و نتایج آن
  • رئیس جدید فدراسیون والیبال مشخص شد
  • میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد
  • انصراف پیمان اکبری و منظمی از انتخابات ریاست والیبال
  • پیمان اکبری از انتخابات ریاست والیبال انصراف داد