Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس گفت: در مذاکرات ثابت شده است هر چقدر در میدان قوی‌تر بودیم در دیپلماسی نیز قوی تر ظاهر شده‌ایم و توانسته‌ایم حرف بزنیم و به طور یقین اگر میدان قوی نباشد دیپلماسی نیز نبود. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا مبلغی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آبادبا بیان اینکه  بین میدان نبرد با میدان دیپلماسی ارتباط تنگاتنگی وجود دارد اظهار داشت: دیپلماسی کشور وقتی می‌تواند موفق باشد که در میدان نبرد موفق باشیم در همین راستا میان میدان و دیپلماسی ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروزه دنیا، دنیای منطق نیست و به طور یقین سایر کشورها و به ویژه کشورهای استکباری که به دنبال منافع نامشروع خود هستند منطق را نمی‌پذیرند بلکه به یک معنا دنیا، دنیای  زور و قدرت است و اگر زور  نباشد هر چقد منطق خوبی داشته باشید قدرت‌های جهانی پذیرای این منطق نیست و این امر لزوم ارتباط تنگاتنگ میان دیپلماسی و میدان را آشکارمی‌کند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروزه در دنیا کسی می‌تواند در دیپلماسی محکم‌تر حرف بزند که  پشتوانه میدانی  قوی‌تری داشته باشد بر همین اساس خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم این قدرت برای نظام جمهوری اسلامی در منطقه محقق بوده است.

مقدم‌فر: ظریف ظلم بزرگ به حاج قاسم را جبران نکرد/ اگر‌ قدرت میدان نبود کسی برای دیپلماسی تره خرد نمی‌کردرئیس ستاد روحانی در کاشان: انتشار فایل صوتی ظریف نشانه بی‌تدبیری بود / شهید سلیمانی سرباز وطن استانتقاد فعالان سیاسی اصلاح‌طلب همدان از اظهارات ظریف / شهید سلیمانی پیش‌برنده سیاست‌های میدانی ایران بود

وی بیان کرد: در مذاکرات ثابت شده هر چقدر در میدان قوی‌تر بودیم در دیپلماسی نیز قوی‌تر ظاهر شده‌ایم و توانسته‌ایم حرف بزنیم به طور یقین اگر میدان قوی نباشد دیپلماسی نیز نبود، البته این امر در  تمام دنیا وجود دارد.در دنیا  هر کشوری یک وزنی دارد و این وزن در گرو داشتن میدان قوی است.

 مبلغی در رابطه با نقش سردار سلیمانی در  کشور تصریح کرد: حاج قاسم در توسعه دیپلماسی و اقتدار ایران نقش بی‌بدیلی  و موثری داشته  است و با توجه به ویژگی‌های حاج قاسم با داشتن جاذبه فراوان، عدالت  خواهی، معنویت، شجاعت، شهامت و تواضع توانست گروه‌های زیادی حتی گروه‌هایی که باهم اختلاف داشتند دور هم جمع کند که این امر نشان دهنده شخصیت کاریزماتیک خاص حاج  قاسم است که به خوبی توانسته با مدیریت قوی در محور مقاومت نقش پررنگی را ایفا کند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با از دست دادن حاج قاسم ضربه بزرگی به کشور وارد شد و یک فرمانده بزرگ که می‌توانست با مدیریت کامل محور  به اهداف خود برسید را متاسفانه از دست دادیم، امیدوارم همه ما ادامه دهنده راه حاج قاسم باشیم.

وی در رابطه  فایل  صوتی  منتشر شده وزیر امور خارجه افزود: نشستن در مقابل یک دوربین نا امن و انتشار این فایل کار بسیار بدی بود و لو رفتن این فایل به صورت عمدی یا سهوی یک کار زشت و نقطه ضعفی برای وزارت خارجه محسوب می‌شود و انتشار عمدی یا سهوی آن کار بدی است و به نظر می‌رسد کسانی این کار را عمدی انجام داده‌اند.

مبلغی با بیان اینکه لو رفتن فایل صوتی ارائه نقطه نظرات وزیر امور خارجه نقطه ضعف  وزارت امور خارجه است بیان کرد: اینکه در فایل صوتی منتشر شده ظریف وزیر امور خارجه به گونه‌ای صحبت کرد که میدان اجازه نمی‌دهد کار دیپلماسی انجام دهیم حرف درستی نیست و اینگونه نیست میدان مزاحمتی برای دیپلماسی ایجاد کند بلکه  میدان و دیپلماسی مکمل هم هستند و هر کشور و قدرتی باید از این دو همزمان بهره‌مند شود.

وی تصریح کرد: با داشتن میدان قوی طی سال‌های اخیر بارها تجربه کرده‌ایم هر کجا مقتدرانه  ظاهر شده‌ایم دشمن عقب نشینی کرده و در مذاکرات کوتاه آمده است و اینکه مقام معظم رهبری  انتشار این فایل صوتی و صحبت‌های منتشر شده را مایه تاسف دانستند به دلیل این است که برخی اظهار نظرات منتشر شده در این فایل دقیق نیست.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: میدان و دیپلماسی  روبروی یکدیگر  نیستند بلکه مکمل هم هستند چرا که ما یک نظام داریم و اجزای نظام باید  تکمیل کننده و تقویت کننده  یکدیگر باشند، برای داشتن نظام واحد هماهنگی بین دیپلماسی و میدان است.

وی خاطر نشان کرد: دقت در اعلام موضع مسئله بسیار مهمی است که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد تا دشمنان را شاد نکنند همچنین  باید نگاهمان به داخل باشد نه قدرت‌های بیرونی که هیچ گاه به ما کمک نکردند و نمی‌کنند.

 مبلغی اظهار داشت: به طور یقین ارتباط کشورها و قدرت‌های بیرونی و اینکه ما را به رسیمیت می‌شناسند به خاطر قدرت میدان و قدرت  داخلی است که داریم در همین راستا سیاستمداران کشور باید بیشتر به این موضوع توجه کنند و  به گونه‌ای موضع گیری نکنند که بر علیه میدان باشد. برای داشتن نظام واحد باید مواضعمان با مواضع مقام معظم رهبری هماهنگ‌تر باشد.

انتهای پیام/645/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس دیپلماسی نیز ظاهر شده ایم طور یقین امور خارجه فایل صوتی منتشر شده میدان قوی حاج قاسم قوی تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک سالروز تشکیل سپاه، اظهار کرد: سپاه ضربه سنگین به رژیم کودک‌کُش صهیونیستی زد.

وی ادامه داد: صحبت‌های امروز بنده متعرض به اشخاص و افراد نیست، بلکه بیان بعضی ایرادات ساختاری است که در طول سالیان متعدد موانعی را در کارآمدی بالاتر مجلس شورای اسلامی ایجاد کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات اخیر، اظهار کرد: مردم علی‌رغم همه فشارهای بیگانگان و تبلیغات گسترده جهت دلسرد کردن مردم، حضور گسترده‌ای در انتخابات داشتند و دشمن را مأیوس کردند، آنها برگ زرین دیگری در کتاب قطور افتخارات اضافه کردند.

وی ادامه داد: مطالبه مردم، کارآمدی بیشتر و تحول مجلس شورای اسلامی بر حل مشکلات کشور و بازسازی سرمایه اجتماعی است. مجلس زمانی کارآمدتر خواهد شد که عوامل ناکارآمدی و موانع کارآمدی برطرف شود.

ذوالنوری اظهار کرد: بر اثر تغییرات سالیان اخیر و تحولات آیین‌نامه مجلس، شرایط به گونه‌ای پیش رفته که مجلس شورای اسلامی نماینده‌محور و هیأت رییسه‌محور نیست بلکه رییس محور است، حال اینکه مجلسی می‌تواند کارآمد باشد که همه نمایندگان در آن تأثیر و سهم داشته باشند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر گاهی به بهانه گرایش‌های سیاسی، بخشی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کنار گذاشته می‌شوند و در حاشیه قرار می‌گیرند؛ گاهی نمایندگان در تصمیمات تأثیری ندارند. نمایندگان باید در همه موضوعات در قبال مردم و موکلان‌شان پاسخگو باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه سران قوا و شوراهای متعدد تصمیمی می‌گیرد که از جنس قانون‌گذاری است، باید این تصمیم از قبل به اطلاع نمایندگان رسیده و حتی از آن‌ها استمزاج شود. باید نمایندگان نقش اصلی را ایفا کرده و مجلس به جای رییس محوری، نماینده‌محور باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عمر یک مجلس چهار سال است که ما در هر سال می‌توانیم یک مشکل اساسی اعم از خودرو، مسکن، حساب‌های مالی و اداری و بانکی را در دستور قرار داده و حل کنیم. این اقدامات باعث افزایش مشارکت مردم و سرمایه اجتماعی می‌شود. باید به شکرانه رأی مردم، مجلس آینده مجلسی کارآمد با اصلاح آیین‌نامه و برگرداندن اختیار به نمایندگان منتخب باشد.

کد خبر 6085425 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • پیوند میدان و دیپلماسی‌
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • در ظاهر بی‌قدرت اما همه کاره در پشت پرده؛ هونس و رومنیگه چه جایگاهی در بایرن مونیخ دارند؟
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • دست دیپلماسی در دست میدان
  • پاس گل میدان به دیپلماسی