Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با فروکش کردن پیک چهارم کرونا و بازگشایی کسب و کارها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند از اوج‌گیری دوباره بیماری و اعمال تعطیلی‌ها جلوگیری کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج ، کرونا با آمدنش تقریباً همه چیز را در دنیا به هم ریخت و زندگی‌ها را دگرگون کرد و به نحوی می‌توان گفت که همه چیز را تحت تأثیر خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین قشری که با تعطیلی‌ها واعمال محدودیت‌ها زیان دیدند قشر ضعیف جامعه بودند که بیشتر از هر قشری در جامعه مورد آسیب قرار گرفتند.

اما مهم این بود که دولت‌ها و دیگر افراد جامعه با تأمین معیشت این قشر ضعیف در ایام کرونا از آنها حمایت کردند و با کمک‌های بشر دوستانه خود از آسیب‌های شدید‌تر جلوگیری کردند.

در کردستان نیز خیرانی بودند که همراه با مسئولان استانی نسبت به تامین مایحتاج افراد ضعیف جامعه که اکثراً در مناطق حاشیه‌ای شهرها زندگی کرده، اقدام و از آنان حمایت کردند، حمایت‌هایی که در ایام محدودیت‌ها که همه مشاغل در تعطیلی به سر می‌برد، برای آنها نقش ادامه زندگی را داشت.

اکنون با گذر از پیک چهام کرونا کم‌کم شاهد بازگشایی اماکن و مشاغل هستیم و مردم نیز این را باید درک کنند که "در صورت عدی‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی"، محدودیت‌ها دوباره باز می‌گردند و این بازگشت محدودیت‌ها می‌تواند به ضرر همه اقشار جامعه به ویژه قشر فقیر تمام شود.

جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور/ 3 شهر در وضعیت قرمز/ جزئیات محدودیت‌های کرونایی + نقشه و نمودارروحانی: از پیک چهارم کرونا عبور کرده‌ایم/ تا آخر سال باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم

«فرزین رضاعی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تداوم روند نزولی کرونا در استان خبر داده و می‌گوید: امروز تعداد افراد مبتلاشده به ویروس کرونا در کردستان به زیر 100 نفر رسیده که در مقایسه با روزهای گذشته کاهشی بوده است.

وی به تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان پرداخت و افزود: در حال حاضر 386 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های کردستان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: سنندج با 217 نفر، سقز 38 نفر، مریوان 20 نفر، قروه 34 نفر، بیجار 12 نفر، کامیاران 23 نفر، دیواندره 8 نفر و  بانه با 34 نفر مجموع بیماران بستری شده مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان را تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون 73 نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) استان بستری هستند.

رضاعی اذعان کرد: در شبانه روز گذشته 83 نفر بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی و 4نفر فوت کرده‌اند.

وی آمار فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون را یکهزار و 291 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد512 نفر در سنندج، 238 نفر در سقز، 100 نفر در قروه، 74 نفر در کامیاران، 100 نفر در بانه، 74 نفر در دیواندره، 59 نفر در بیجار، 111 نفر در مریوان، 20نفر در دهگلان و 3 نفر در سروآبادجان ‌باختند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خطاب به شهروندان تأکید کرد: همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این‌صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

به گزارش تسنیم؛ گرچه آمار مبتلایان و تعداد بستری‌های روزانه کرونایی در استان روند نزولی داشته اما تعداد فوتی‌های روزانه همچنان در کردستان نگران‌کننده بوده و لازم است برای حفظ سلامت خود، خانواده‌هایمان و جامعه و جلوگیری از تعطیلی کسب و کارها مردم با "رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی"، در قطع زنجیره و ریشه‌کنی این بیماری سیهیم باشیم.

انتهای پیام/487/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مبتلا به کرونا کرونا در استان محدودیت ها پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۲۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان گفت: با توجه به آمار اعلامی سازمان ثبت احوال استان کردستان، میزان طلاق استان طی سال گذشته با کاهش دو درصدی نسبت به سال قبل از آن روبه‌رو بوده و از ۵۳۱۰ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۵۲۰۵ مورد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از واحد اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان، بهادر اسدی اظهار کرد: افزایش طلاق در جامعه آسیب‌هایی از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد.

وی افزود: با افتتاح ۱۷ مرکز مشاوره خانواده دادگستری استان در سال گذشته و توسعه کمی و کیفی این مراکز در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش ۲ درصدی طلاق در استان کردستان بوده‌ایم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان ادامه داد: برنامه‌ریزی در جهت کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هرچه بیشتر آمار طلاق استان ادامه دارد.

اسدی از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد کلیه مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضائی این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با ارجاع متقاضیان دعاوی خانواده به مراکز مشاوره برای دریافت خدمات مشاوره و مددکاری و تلاش در جهت افزایش حداکثری صلح و سازش در بین زوجین، این مراکز در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط خبر داد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق در سال گذشته داشته است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان ابراز امیدواری کرد: با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهادهای متولی بتوانیم شاهد ادامه این روند کاهشی طلاق در سال‌های آینده باشیم.

کد خبر 747524

دیگر خبرها

  • حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • چند درصد ایرانی‌ها سفر می‌روند؟
  • چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی