Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@05:29:35 GMT

رشد نزدیک به ۹۰ درصدی صدور جواز تاسیس صنعتی در تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۳۱۱۳

رشد نزدیک به ۹۰ درصدی صدور جواز تاسیس صنعتی در تهران

صدور جواز تاسیس، اشتغال و سرمایه پیش بینی شده برای بنگاه ها در سال گذشته به ترتیب ۸۹، ۸۸ و ۴۴ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ رشد کرده که نشان دهنده تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در بخش تولید است.

به گزارش ایسنا، بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) در سال ۱۳۹۹ در تهران برای ۲۰۲۸ بنگاه جواز تاسیس صادر شده که سرمایه پیش بینی شده برای آن‌ها معادل ۱۳ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد این جوازها و سرمایه پیش بینی شده برای آن‌ها در سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۸۹ و ۴۴ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این آمار پیش بینی شده با اجرای پروژه‌هایی که جواز تاسیس آن‌ها در سال ۱۳۹۹ صادر شده برای ۷۶ هزار و ۱۷۲ نفر در تهران شغل ایجاد شود که نسبت به این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن با افزایش ۸۸ درصدی مواجه بوده است.

گفتنی است که تعداد صدور جواز صنعتی به نوعی نشان دهنده تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در بخش تولید و طبق گفته معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)  حدود یک چهارم جوازهای تاسیس صادر شده، به مرحله تولید می‌رسند.

بنابراین احتمالا ۲۰۲۸ جواز تاسیس صادر شده حدود ۵۰۷ مورد به مرحله تولید خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جواز تاسیس صنعتی پیش بینی شده جواز تاسیس صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات قابل قبول بانک صنعت و معدن در پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش تولید

دکتر علی خورسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن در آستانه فرارسیدن سال نو، عید نوروز و ماه مبارک رمضان پیام تهنیتی صادر کرد. - اخبار بازار -

دکتر علی خورسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن در آستانه فرارسیدن سال نو، عید نوروز و ماه مبارک رمضان پیام تهنیتی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک صنعت و معدن در متن این پیام آمده است:

در آستانه سال 1403 به رسم نیک نیاکان از خداوند متعال می خواهیم همزمان با بهار طبیعت و وزش نسیم زندگی بخش بهاری که امسال با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن مقارن گشته است، احوال یکایک ملت شریف ایران را به نیکوترین احوال بدل نماید و نور هدایتگر آیات قرآن را بر قلب های تمامی مؤمنان نازل سازد و بهترین سرنوشت ها را در شب های پربرکت قدر بر ما مقدر نماید.

در سالی که گذشت، با تلاش کارکنان خستگی ناپذیر این بانک، دستاوردهای بسیاری در کارنامه پربار بانک صنعت و معدن رقم خورد و به همت حمایت های دولت مردمی توانستیم به انتظارات ذینفعان خود جامه عمل بپوشانیم؛ تامین مالی 83 طرح مهم با مشارکت بخش خصوصی، در سال جاری با تسهیلات ریالی 26 هزار میلیارد ریالی و تسهیلات ارزی 483 میلیون دلاری این بانک که اشتغالزایی برای در حدود 9100 نفر را به ارمغان آورده است و پرداخت تسهیلات 52 هزار و 960 میلیارد ریالی به 82 شرکت دانش بنیان، نمونه ای از این موفقیت هاست.

همچنین با وجود محدودیت هایی که در خصوص کنترل نقدینگی وجود داشته است، این بانک توانست در سال جاری ضمن رعایت حدود مقررات در رشد ترازنامه و کنترل تراز نقدینگی، تمام تلاش خود را معطوف به ارائه خدمات مطلوب در قالب پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به منظور ایجاد، توسعه و تکمیل واحدهای تولیدی کشور نماید.

گزارش های عملکردی این بانک در پایان سال جاری مؤید آن است که در سال 1402 در شاخص هایی همچون گشایش اعتبارات اسنادی ارزی با رشد 360 درصدی، گشایش اعتبارات اسنادی ریالی با افزایش 57 درصدی، صدور ضمانتنامه های ریالی با رشد 55 درصدی و در میزان وصول مطالبات با رشد 34 درصدی نسبت به سال پیش از آن (1401) توانسته ایم عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

ضمن تقدیر از تمامی همکاران گرامی به منظور پیشبرد اهداف ارزشمند بانک صنعت و معدن و با امید حصول موفقیت های روز افزون در سایه عنایت پروردگار متعال، همت همکاران و اعتماد ارزنده مشتریان این بانک، می کوشیم در سال جدید نیز گام های مؤثری در حمایت از بخش تولید و کارآفرینان کشور عزیزمان برداریم.  

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ بانک صنعت و معدن، فرا رسیدن سال نو و رویش طبیعت؛ فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه تحول قلب ها و رویش معنویت را به همه مردم ایران به ویژه فعالان عرصه صنعت، معدن و اقتصاد کشور تبریک و تهنیت عرض نموده، امیدوارم، سال جدید در سایه توجهات امام زمان (عج)، سالی توأم با رونق و موفقیت برای فعالان اقتصادی، سالی سرشار از خیر و خوشبختی برای عموم مردم و سالی همراه با سربلندی برای کشور عزیزمان باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی تحقق رشد ۵ درصدی اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲
  • مزیت‌ها و قابلیت‌های استان مرکزی در آینه اقتصاد
  • صدور ۱۵۰ هزار میلیارد ریال پروانه بهره برداری صنعتی در زنجان
  • اقدامات قابل قبول بانک صنعت و معدن در پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش تولید
  • ۷۰ قانون مخل کسب و کار و تولید در استان اردبیل شناسایی شد‌
  • از رشد ۳٫۵ درصدی بخش غیرنفتی تا رشد ۴٫۹ درصدی تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در نه‌ماهه سال ۱۴۰۲
  • صدور ۲۸۷ فقره پروانه بهره برداری در مازندران
  • رشد اقتصادی ۹ ماهه ۴.۵ درصد شد/ رشد ۴.۹ درصدی تشکیل سرمایه
  • رشد ۴.۹ درصدی تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در ۹ماهه سال ۱۴۰۲
  • ایجاد ۷۵۰ شغل جدید با احیاء واحد‌های صنعتی